جمعه 30 آبان 1382

مراسم سخنراني مهاجراني در دفتر جبهه مشاركت قم لغو شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
حجت‌الاسلام هادي قابل گفت: به درخواست استانداري و فرمانداري قم، مراسم سخنراني عطاءالله مهاجراني را لغو كرديم.
رئيس جبهه مشاركت شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به جو سازي‌هاي صورت گرفته و پخش اطلاعيه جهت ممانعت از سخنراني عطاءالله مهاجراني، افزود: پس از اين‌كه فرماندار شهر قم درخواست مكتوب خود را مبني بر لغو مراسم به منظور جلوگيري از برهم خوردن نظم شهر قم به دست ما رساند، تصميم بر اين شد كه به خاطر احترام به نهادهاي رسمي كشور، اين برنامه برگزار نشود.
قابل تصريح كرد: كساني كه اطلاعيه‌هاي اعتراضي را پخش كرده‌اند و با اجتماع خود قصد برهم زدن سخنراني را دارند، هيچ‌گونه مجوزي براي اين كار دريافت نكرده‌اند.
وي افزود: طبيعتا تامين امنيت اين جلسه بر عهده‌ي مسوولان امنيتي شهر و استان قم است.
وي اظهار داشت: كساني كه اقدام به اين اعمال مي‌كنند هيچ‌گاه خود تصميم‌گيرنده نبوده‌اند و معمولا براي اعمال ايشان از قبل تصميماتي اتخاذ شده است و ظاهرا برنامه اين است كه امشب مانع از برگزاري مراسم شوند.
رئيس جبهه‌ مشاركت قم با اشاره به اطلاعيه‌هاي صادر شده مبني بر توهين به مقدسات گفت: توهين به مقدسات تنها يك ادعاست، بلكه زماني ثابت مي‌شود كه در محكمه و توسط قاضي ثابت شود.
وي افزود: اين گونه ادعاها تنها محملي براي افراد است.
قابل در پايان اظهار داشت: چرا وقتي هنوز كسي سخنش را آغاز نكرده عده‌اي پيش‌بيني مي‌كنند كه به مقدسات توهين شده است.

در حاشيه لغو سخنراني دكتر مهاجراني

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
پس از پخش تراكت‌هايي مبني بر اعتراض امت حزب الله قم به توهين به مقدسات، شب چهارشنبه تجمعي در كنار منزل قديمي امام (ره) و خيابان منتهي به دفتر جبهه مشاركت منطقه‌ي قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين مراسم از ساعت‌٣٠/١٨ دقيقه بعد از ظهر در اعتراض به جلسات سخنراني كه در ماه مبارك رمضان در دفتر جبهه مشاركت منطقه‌ي قم برگزار شده بود، انجام گرفت.
اين تجمع دو سخنران داشت، سخنران اول حجت‌الاسلام روان‌بخش عضو شوراي شهر قم بود كه تصريح كرد: نظريه‌پردازان با تساهل و تسامح مي‌خواهند، غيرت ديني را از جوانان بگيرند.
سردبير نشريه پرتو گفت: سياست‌گذاران نظريه‌ي تساهل و تسامح با استفاده از حمايت‌هاي سياسي برخي از دولت‌مردان هرچه مي‌خواهند مي‌گويند و مي‌نويسند؛ سال‌ها با نوك قلم‌ها و زبان‌هاي خودشان تاخته و گفتند؛ تا جايي كه بعضي از آنها در حد ارتداد پيش رفتند.
وي ادامه داد: وقتي حكم هاشم آغاجري صادر ‌شد، تلاش كردند با جو سازي حكم وي را نقض كنند؛ كه بحمدالله تاكنون موفق نشده‌اند.
در ادامه‌ي اين مراسم حجت‌الاسلام پناهيان نيز گفت: فرمانداري شهر اهل بيت روزه‌ي سياسي مي‌گيرد و در حمايت از عباس عبدي افطار مي‌كند.
در اين برنامه كه همزمان با سخنراني دكتر مهاجراني ترتيب داده شده بود، فرماندار شهر قم بارها و بارها مورد نقد و اعتراض قرار گرفت، به طوري كه روان‌بخش عضو شوراي شهر قم گفت: سوال ما از فرماندار قم اين است كه چرا جلوي اين مراسمات را نمي‌گيرد؟ احساس مردم شهر قم جريحه‌دار شده است.
وي خطاب به فرماندار قم تصريح كرد: تو فرماندار خوب مشاركت هستي يا فرماندار مردم شهر قم.
در اين مراسم تجمع كنندگان ضمن سردادن فرياد ”الله اكبر” شعارهايي از جمله “ شهر مقدس قم جاي منافقين نيست،“ “مسلمان مي‌ميرد ذلت نمي‌پذيرد“، “ما پيرو ولايتيم هيات من ذله“، “آماده شهادتيم، هيات من ذله“، “خون حسين مي‌جوشد حزب الله مي‌خورشد“، “اماما قسم به روح پاكت راهت ادامه دارد“، “مرگ بر منافق“، “مرگ بر آمريكا“، “مرگ بر اسرائيل“، “لبيك يا خامنه‌اي“ لبيك يا حسين“ را سر مي‌دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1471

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مراسم سخنراني مهاجراني در دفتر جبهه مشاركت قم لغو شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016