چهارشنبه 19 آذر 1382

نشئه گان جهان متحد شويد! (از مجموعه مقالات طنز در طنز) س. باستان

نتايج يك پژوهش حاكيست : در طول بيست تا بيست و پنج سال اخير ـ به جز چند استثناء ـ از جمله در سال هاي هفتادونه و هشتاد، قيمت واقعي مواد مخدر در كشور دوست داشتني ما ، كاهش يافته است! طبق برآورد انجام شده درآغاز سال هزاروسيصدوهشتادويك در حدود (25/3 )درصد از جمعيت كشور معتادند! با احتمال سي تا شصت و پنج درصد در معرض اعتياد قرار دارند!

بر اساس اين پژوهش در سال گذشته يك ميليون و هشتصد هزار معتاد قطعي ( نشئه كامل ). در حدود سيصد هزار معتاد ( نشئه نيمه كامل ) ناشناخته ، وجود دارند! مصرف اين جماعت ( طبقه)سالانه بالغ بر سيصدو هشتاد تن ترياك ! دويست و هشت تن شيره! چهارصدو سي وشش تن ، هروئين و مرفين ! بوده است. البته آماري از نشئجات ضعيف تر مانند حشيش ، گراس وانواع و اقسام حب هاي حال بده و..... وجود ندارد!

در هر حال طبق اين پژوهش بيش از ده ميليون كيلو نشئجات ، مصرف ساليانه طبقه نشئه مملكت بوده است! همانطور هم كه گفته شد: مواد نشئجات عكس ساير مايحتاج انساني مانند خوراك و پوشاك و كرايه خانه ، ارزان هم شده كه در واقع چوب حراج خورده است تا مردم بيشتر حال كنند! بالاخره يك چيز ارزان ( صرفنظر از جان ‌آدميزاد ) در كشور گير آمد!

داستان سختگيري و كنترل گويا نتيجه عكس داده چون هم نشئجات ( بخصوص هروئين ) فراوان شده و هم تعداد نشئه گان بالا رفته است ! تصور ميكنم اين جماعت نشئه قادر به انقلاب كبيري باشند! كافي است نشئجات در كشور ناياب شود ! حالا بايد ديد مهندسين و طراحان ضد انقلاب رژيم حاكم ، چه تدابيري براي اين حكايت ديده اند!

در كشور گل و بلبل ما ، بدون نشئجات زندگي لطفي ندارد! در گذشته نه چندان دور دوستان با حال ، دلشان خوش بود كه شب جمعه بياد عشق عفت يك استكان عرق مي نوشيدند و هرازگاهي كافه اي به هم ميريختند و با سر و دماغ شكسته برميگشتند منزل لااقل تا هفته آينده چيزي براي ـ همكاران ، بچه هاي محل . فاميل ... ـ تعريف داشته باشند!

همانطور كه واقفيد از اول انقلاب كافه ها بسته شدو عرق ممنوع اعلام شد! تعدادي از دوستان اهل صفا ، با نوشيدن پنهاني عرق دست ساز خانگي نابينا ( برق منازلشان قطع شد ) شدند! خلاصه كلي خسارت جاني و مالي متحمل شدند! بالاخره آدميزاد تنها با نان و پنير كه زنده نيست! حالي هم بايد كرد! لذا عرق جاي خود را به ترياك و مرفين و هروئين داد! طبق اظهار نظر مسئولين : نشئجات هم ارزان تر بدست مي آيد و هم مكافاتش كمتر است! يك حب ترياك خوردن بوئي ندارد كه جماعت غيرتي را حشري كند! اما يك استكان عرق دردسرش بيشتر است. تصور ميكنم قيمت يك كيلو خيار قيمتش بيشتز از يك لول ترياك باشد!

در اين ميان جماعت جوان تر چون خريد هروئين ارزان تر ( بي بو ) و كم دردسر است ، بيشتر مورد نظر آنان قرار دارد! با نگاهي به اين آمار هاي رسمي و غيررسمي كه تعداد نشئه گان و مصرف نشئجات را نشان ميدهد( كم و زياد آن مشخص نيست ) جاي دو سئوال اساسي باقي مي ماند! نخست : چرا جوانان كشور با كليه سختگيري ها ( خصوصا در سطح اعدام و زندان) ، باز متمايل به استفاده از نشئجات هستند!؟ دوم : چگونه قيمت نشئجات ارزان تر ، بزبان ديگر با نرخ نازل ( خصوصا هروئين و مرفين ) در اختيار مصرف كنندگان محترم و محترمه قرار ميگيرد!؟

همانطور كه نه تنها خودمان ميدانيم ! تمام خلق دنيا هم كم كم فهميده اند كه مسئولين نظام كشور ما ، ليبراليسم اروپائي ـ آمريكائي را متهم به فساد مي كنند! با خودبيگانگي و دپرسيون (افسردگي عمومي ) را يكي از علل آزادي بي بندوبار ناشي از فرهنگ ليبراليسم ميدانند! مصرف مشروبات الكلي و مواد مخدر را ( كه مخالف شئونات جامعه اسلامي است ) علل انحطاط اخلاقي جوامع غرب ؛ مفروضند! خوب بالاخره بايد تقصيررا گردن يكي انداخت !

با يك چنين استنباطي چرا و چگونه ـ اگر قرار باشد سوزني بخود زنيم و جوالي به ديگران ـ خودمان بيش از پنج ميليون نفر زير خط فقر داريم! بيش از دو ميليون فقير واقعي و بيش از ده ميليون محتاج حمايت اجتماعي و تقريبا بيش از سه ميليون معتاد و احتمالا بيش از هفت ميليون افسرده در كشور وجود دارد !؟ بالاخره ما كه رژيم هاي جهان را متهم به بسط و رواج رسوائي و فساد مي كنيم ، بايد نظري هم به گفتار و كردار و پندار خويش بيفكنيم تا متوجه شويم كه ما هم بنده بدون تقصير خدا نيستيم!

خوب بالاخره توليد ثروت كه هميشه ازطريق انحصارات به دست نمي آيد ! توليد و پخش مواد مخدر هم ( با داشتن بازاري مناسب و جوان ) در آمد كلاني دارد كه نبايد از آن صرفنظر كرد! مسئولين محترم كشور ما هم كم كم متوجه شده اند كه با اعدام و زنداني كردن خلافكاران ، نتيجه عكسي خواهند گرفت! لذا موادي كه شرعا حرام و رسما حلال است ، بهتر نيست آزادانه در اختيار طرفدارانشان گذاشت!؟ اينجانب اشكالي نمي بينم كه ترياك و هروئين و مرفين و بقيه نشئجات ، به طورآزادانه در بقالي هاي كشور بفروش رسد!

خريدار ضمن اين كه صبح زود نان سنگك تازه ،كره و پنير و شير را تهيه مي كند ، مواد مصرفي ترياك و يا هروئين را هم از همان بقالي سركوچه ابتياع كند؛ اشكالش چيست !؟ عرق و شراب و آبجو حسابش جدا است ، چون نوشيدن آن احتمال بدمستي و شر بپا كردن دارد! مزاياي فروش رسمي نشئجات از مضرات آن بيشتر است ! همانطور كه ميدانيم دولت كشت ترياك را در اختيار دارد! پس احتياجي به وارد كردن مواد از افغانستان و پاكستان نيست! بنابراين هروئين و مرفين و .... را هم دولت مي تواند با بسته بندي نفيس و بهداشتي در اختيار مصرف كنندگان قرار دهد! جلوي قاچاق و قاچاقچي گرفته ميشود! از قاطي كردن مواد مضرر در نشئجات جلوگيري ميشود كه طبيعتا از مرگ و مير معتادين كاسته خواهد شد!

حقوق بشر فرنگي به اين كار ما ايول خواهد گفت چون قاچاقچي مواد مخدر در ملاء عام اعدام نميشود ؛ چون قاچاقچي نخواهيم داشت! ديگر آن كه جوانان غيور عملي ما، با مواد قاطي دار نفله نخواهند شد! مورد مهم ديگر اين است كه تجربه نشان داده با ممنوع كردن ، ملت بيشترحشري مي شوند ! نشئجات اگر بطور قانوني توليد ( مانند نفت و مشتقات آن ) و توسط ماموران خداشناس دولت ، پخش شود ! لااقل تنها كشوري با داشتن مردم سالاري در دنيا خواهيم بود كه بهداشتي ترين و مرغوب ترين نشئجات ( با كنترل دولتي ) را در اختيار جماعت نشئه كشور قرار داديم ! ثانيا از زنداني كردن و اعدام قاچاقچيان( مي توان كليه آنان را در اداره مبارزه با مواد مخدر اسيق استخدام كرد) صرفنظر خواهيم كرد كه اين خود احترامي است به حقوق بشر!كلي هم به خزانه دولت كمك خواهد شد! با تشكر از حوصله شما

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2087

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نشئه گان جهان متحد شويد! (از مجموعه مقالات طنز در طنز) س. باستان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016