پنجشنبه 20 آذر 1382

اطلاعيه شوراي ملي مقاومت ايران در مورد بيانيه شوراي حكومتي عراق مبني بر اخراج مجاهدين خلق از عراق

دست فاشيسم مذهبي حاكم برايران در پشت بيانيه منتسب به شوراي حكومتي عراق برملا مي شود

در حاليكه متخصصان حقوق بين الملل با تاكيد بر حاكميت كنوانسيونهاي 1949 ژنو در كشور تحت اشغالي مانند عراق, بيانيه منتسب به شوراي حكومتي عراق مبني بر «اخراج» مجاهدين را ناقض قوانين بين المللي از جمله كنوانسيون ژنو توصيف ميكنند, آخوندهاي حاكم بر ايران با اذعان به اينكه اين بيانيه توسط آنان ديكته شده است, خواستار «تحويل گرفتن» مجاهدين شدند.

ابطحي معاون خاتمي صبح امروز تصريح كرد: «ما روابط خيلي خوبي با شوراي حكومتي داريم, و مذاكراتي در مورد مجاهدين خلق با آنها داشته ايم و تصميم حاضر نتيجه اين مذاكرات است». همزمان آخوند يونسي وزير اطلاعات با اشاره به بيانيه مزبور خواستار تسليم مجاهدين به «مردم» شد. شمخاني وزير دفاع رژيم با تقدير از «تصميم شوراى حکومتي», آن را «نشان دهنده توانمندى و ظرفيت هاى اين شورا» خواند و گفت كه بايد از اين ظرفيتها «بهره جست».

رمضان زاده سخنگوي دولت خاتمي به خبرنگاران گفت: «تحويل اين اعضا، به ايران بايد در چارچوب روابط دوستانه با شوراي حكومتي انجام شود». ميرطاهر موسوي از اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس رژيم تاكيد كرد: «حكومت عراق بايد عناصر اصلي گروهك منافقين را به دولت ايران تحويل دهد».

محسن يحيوي از نزديكان خامنه اي به خبرگزاري رژيم گفت: « با تركيبي كه دولت موقت و يا شوراي فرماندهي عراق در حال حاضر دارد، ايران در چنين تحولي نقش به‌سزايي ايفا مي‌كند» وي افزود: « با توجه به اين كه سيد عبدالعزيز حكيم در حال حاضر رييس دوره‌يي شوراي حكومتي است، اين حركت يك حركت طبيعي است».

بنا به گزارشهاي رسيده طي 24ساعت گذشته گروههاي مختلف مردم عراق بويژه عشاير استان ديالي با مراجعه به قرارگاه اشرف و يا با مراجعه به مراكز رسمي در بغداد, انزجار خود را از بيانيه مزبور اعلام داشته و مقاومت ايران را دوست و متحد مردم عراق و مايه آرامش و امنيت در منطقه توصيف كرده اند.

مقاومت ايران ضمن تقدير از ميهمان نوازي فراموش نشدني مردم عراق, تاكيد مي كند كه تلاشهاي سراسيمه رژيم مفلوك آخوندي براي برداشتن مقاومت ايران از سر راهش محكوم به شكست است؛ مقاومتي كه آخوندهاي تروريست آن را بزرگترين تهديد موجوديت خود و اصلي ترين مانع استقرار استبداد مذهبي دست نشانده در عراق مي دانند. بيانيه هاي ديكته شده از سوي فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران كه هيچ پشتوانه اجرايي ندارند, صرفا زمينه ساز اقدامات تروريستي عليه مجاهدين مي باشند. مقاومت ايران مراجع و سازمانهاي ذيربط بين المللي را به مقابله با دخالتهاي فزاينده رژيم آخوندي در عراق فرا مي خواند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
19 آذر 1382 (10 دسامبر 2003)

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2125

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه شوراي ملي مقاومت ايران در مورد بيانيه شوراي حكومتي عراق مبني بر اخراج مجاهدين خلق از عراق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016