چهارشنبه 26 آذر 1382

درخواست فوري فعالين حقوق بشري ايراني در اروپا ، كانادا و آمريکا در رابطه با استرداد اعضاء و هواداران مجاهدين خلق به ايران

آقاي راد لا برس
رياست كميسيون پناهندگان سازمان ملل متحد

بدينوسيله مراتب نگراني خودمان را از وضعيت به وجود آمده براي اعضاء و هواداران سازمان "مجاهدين خلق" مستقر در عراق در پي اعلام حکم شوراي حكومتي مبنی بر اخراج و خطر استراد آنها به رژيم جمهوری اسلامی ايران اعلام می داريم .
ياد آور ميشويم که در ماه گذشته کميسيون حقوق بشر سازمان ملل رژيم ايران را، با توجه به سابقه منفي و دامنه دار در نقض گسترده، مستمر و برنامه ريزی شده حقوق بشر، ناقض حقوق بشر اعلام کرد. لذا تحويل اين افراد به ايران خطر شكنجه و اعدام را براي آنان بدنبال دارد.
ما، فعالين حقوق بشري ايراني در اروپا ، كانادا و آمريکا شديدا نگران وضعيت تمامي پناهندگان ايراني مستقر منجمله مجاهدين در عراق هستيم كه ممكن است بر خلاف ميل آنها و نقض حقوق مصرح پناهندگان بر اساس معاهده هاي بين المللي مانند كنوانسيون ژنو به ايران مسترد شوند.
ما دولتهای اشغالگر آمريکا و انگليس را مسئول حفظ جان و امنيت اين پناهندگان در عراق می دانيم .
بر اين اساس از شما در خواست مي كنيم با توجه به ضرب الاجل كوتاه مدت براي خروج اين افراد از عراق نسبت به پيدا كردن يك راه حل انسان دوستانه و انتقال آنها به كشورهاي امن اقدام فوري نمائيد.
با تشكر از توجهات شما به اين مسئله انسان دوستانه .
16 دسامبر 2003 برابر با 24 آذر

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انجمن دفاع از حقوق بشر درایران – مونترال - کانادا info@addhi.com - www.addhi.com کانون انديشه، گفتگو و حقوق بشر در ايران - تورنتو -كانادا ctdhumanright@yahoo.com کانون دفاع از حقوق بشر در ایران – برمن- آلمان info@vzvmiran.de - www.bashariyat.de کانون دفاع ازدمکراسی در ایران– هلند kdaddi@hotmail.com کمیته اقدام برای آزادی زندانیان عقیدتی و سیاسی در ایران - پاریس irancalppo@free.fr - irancalppo.free.fr کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران - سوئد info@komitedefa.org - www.komitedefa.org کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – کالیفرنیا - آمریکا defendhriran_ca@yahoo.com کمیته نوران ( کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – نروژ) noranali2003@yahoo.no سازمان ایرانیان غرب کانادا – ونکور - کانادا yebarak@yahoo.ca فعالان دفاع از حقوق بشر- Irantestimonyinfo@irantestimony.com - www.irantestimony.com


رونوشت :
دبير كل سازمان ملل متحد ـاقاي كوفي عنان، سازمان عفو بين الملل، سازمان ديده بان حقوق بشر

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2307

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درخواست فوري فعالين حقوق بشري ايراني در اروپا ، كانادا و آمريکا در رابطه با استرداد اعضاء و هواداران مجاهدين خلق به ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016