چهارشنبه 3 دي 1382

دوران ديكتاتورهاي مستبد به پايان رسيده، (از مجموعه مقالات طنز در طنز) س. باستان

يك راننده تاكسي در تهران با برچسبي با عنوان بالا، تن امنيت ملي ما را چنان به لرزه انداخته است كه ايشان را دستگير و بعد از دو ماه در زندان با وثيقه بيست ميليون توماني آزاد مي كنند! به اين مي گويند دورانديشي ! البته من از يكطرف به امنيت ملي حق ميدهم! با كمي دقت به متن اين شعار در مي يابيم كه دوران ديكتاتوري در كشور عزيز ما ، نه تنها تمام نشده بلكه قراري هم نيست تمام شود! بيست و چهار سال براي عمر ديكتاتوري ، عمري نيست! يك پنجاه ـ شصت سالي لازم است كه بفهميم ديكتاتوري يعني چي !

بدين منظور است كه آقاي راننده تاكسي را گرفتند تا تاوان گناه خويش را بپردازد! طبق اظهارات سخنگوي قوه قضائيه كشور ما ، مجرم سياسي در ايران وجود ندارد! يعني كشور دوست داشتني ما به آن دسته از كشور هاي آزاد جهان تعلق دارد كه زنداني و يا مجرم سياسي يافت نمي شود! آن دسته از مردمي كه مسئله اي با نظام مردم سالار ما دارند ، اقدام كنندگان عليه امنيت ملي ناميده مي شوند! يعني آقاي راننده تاكسي تهراني (با يك برچسب) به آن دسته از مردم ناراضي تعلق دارد كه اقدام جهت سرنگوني و يا به خطر انداختن امنيت ملي ما را داشته است!

به نظر اينجانب مشكل از امنيت ملي ما نيست كه با هر مويزي گرمي و با هر غوره اي سرديش مي كند! مشكل بخشي از شهروندان كشور است كه از درك مردم سالاري عاجزند! گفتند مردم در ايران (( سالار )) هستند ! اما نه اينكه از سالاري سؤاستفاده شده و بر عليه آن اقدام كرد! در مملكت آزاد و مردم سالار ما ، مردم سالارند كه با يك سوت رهبران انقلابي بريزند تو خيابان و شعار هاي مورد علاقه آقايان ما را طوطي وار بازگو كنند! با يك سوت ديگر بروند پي كارشان!

در كشور هاي دموكرات هم همينطور است ، كسي الكي اقدام عليه امنيت ملي نمي كند! فرقي هم نمي كند كه اين كس راننده تاكسي باشد يا لبو فروش ! البته اگر اين راننده تاكسي كشور ما برچسب «« دوران ديكتاتور هاي مستبد تازه آغاز شده است »» ‌‌ را هم پشت شيشه اتومبيل خويش مي چسباند ! مطمئنا باز برايش گرفتاري بوجود مي آمد! حاميان امنيت ملي وي را دستگير و محاكمه مي كردند كه چرا كشور را متهم به ديكتاتوري كرده است!

بعضي اوقات اخبار داخلي ـ خصوصا در رابطه باامنيت ملي كشور ـ آدم را كله مي كند! به خودم مي گفتم كشوري كه امام زمان هواي آن را دارد! « ...جامعه ما يك جامعه مذهبي و قرآني است و از از نظر جامعه شناسي ريشه هرگونه دگرگوني در چنين جامعه اي ، مذهبي است كه مصاديق تاريخي آن بسيار زياد است..! ‌» ( آقاي صفائي رئيس دفتر عقيدتي ـ سياسي فرماندهي كل قوا ). مجرم سياسي وجود ندارد! حسابش را هم با استكبار ريز و درشت ، رسيده است! پس نگراني آقايان مملكت از چيست و از چي مي ترسند!؟

چرا امنيت ملي ما ، با هرگونه اعتراضي به لرزه مي افتد وسريع اقدام به دستگيري و محاكمه و زنداني معترض ( معترضين ) مي كند! ما كه قرار (بود) است كه چنگ در چنگ استكبار جهاني شويم! حق و حقوق ضعفا را پس بگيريم! چطور و چگونه با يك برچسب و يا پيراهن خوني امنيت ملي ( از ترس ) شلوار خيس مي كند! ؟ بالاخره بايد يك جاي كار لنگ باشد! با اين همه نيروهاي مسلح . ارتش ، پاسدار ، بسيجي ، اطلاعات و كيهان ، قوه قضائيه و هزاران ارگان هاي موازي و منحني و متساوي الاضلاع و....! با يك صداي اعتراض ، رنگ از رخسار امنيت ملي مي پرد و دستپاچه ميشود و مثل جن ديده ها هراسان ميشود!

ما كه اين همه از امنيت و پشتيباني ميليوني مردم سخن رانديم و ميرانيم! با راي نودو نه درصدي ، پايه رژيم مقدس جمهوري اسلامي را بنا نهاديم! چرا با يك اعتراض ساده ، لشگر اسلام مثل مور و ملخ ميريزند تو خيابان تا مردم را دستگير و كتك زنند! اين وحشت از كجاست !؟ چرا نظامي كه اين همه به خودش مطئمن است و قرار است امپرياليست ها را ارّه كند! رهبرانش هم نمايندگان خدا و پيامبر و ائمه هستند! با هر نداي مخالف ، لقوه مي گيرد و دندان بهم ميزند! بالاخره بايد جوابي براي اين ترس باشد!

در نظامي كه از بالا تا پائين ، از كبير و صغيرطرفدار رژيم مردم سالار هستند! جماعت راي دهنده رهبرانش را ستايش مي كنند و حاضرند خون خود را براي آنان بدهند! با راي تقريبا صددرصدي به روي كار آمده است! جرم سياسي نه و جود دارد و نه شناخته ميشود! قوه قضائيه ما مانند ساعت سوئيسي كار مي كند و مشغول عدالت پخشي است! پس بايد دليلي براي اين وحشت امنيت ملي كشور ، وجود داشته باشد!؟ همه داستان ها را كه نمي شود گردن خارجي ها گذاشت!

همانطور كه در بالا ذكر شد! چون امنيت ملي ماترسو و بزدل است! كاريش هم نميشود كرد از بدو تولد چنين بوده است! لذا براي اينكه از ترس اين موجود پيزري كاسته شود كه خداي نكرده با ديدن يك معترض كف نكند! شهروندان معترض كشور بايد هواي اين موجود جن زده را داشته باشند! شعارهاي بدهند كه باعث قوت قلب اين موجود شود! اكيدا از شعارهاي تهييجي خودداري فرمايند كه امكان دارد اين موجود سكته مغزي كند و كشور ما خدا نكرده بي امنيت ملي شود كه در انظار دنيا خوبيت ندارد! در آن موقع امكان دارد ليبرال ها به كشور ما حمله كنند و بدون بستن قرارداد ؛ ما را يك لقمه چپ كنند! هر چي از اين نامسلمان ها بگوئيد ؛ بر مي آيد! با تشكر از حوصله شما

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2551

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دوران ديكتاتورهاي مستبد به پايان رسيده، (از مجموعه مقالات طنز در طنز) س. باستان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016