دوشنبه 15 دي 1382

سخنگوي دولت: رييس‌جمهور شخصا مسائل مربوط به انتخابات را پي‌گيري مي‌كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
سخنگوي دولت تاكيد كرد كه ردصلاحيت جناحي و سليقه‌اي مانعي براي حضور گسترده‌ي مردم در انتخابات است و بايد به هر نحو با اين موضوع مقابله شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالله رمضان‌زاده در نشست مطبوعاتي امروز اظهار داشت كه جلسات هيات وزيران طي سه هفته‌ي گذشته، تنها به دو موضوع «برنامه‌ي چهارم توسعه كشور» و «مسايل مربوط به زلزله بم» اختصاص داشته است و چهارمين جلسه دولت نيز درباره‌ي زلزله، شب گذشته برگزار شده است.
وي با بيان اين‌كه تا كنون 20 جلسه‌ي فوق‌العاده هيات وزيران به بررسي موضوع برنامه‌ي چهارم توسعه‌ي كشور اختصاص داشته، اظهار اميدواري كرد تا پايان اين هفته، كليت برنامه‌ي چهارم توسعه به تصويب هيات وزيران برسد.
رمضان‌زاده در اين جلسه درباره‌ي “ سفر هيات بشردوستانه‌ي ايالات متحده به ايران ” نيز گفت: ما نظرمان را اعلام كرديم كه زمان براي آن سفر زمان مناسبي نبود و باورمان نيز اين است كه به دليل درگيري شديد در مسايل مربوط به زلزله بم و مسايل انسان‌دوستانه مربوط به آن، نبايد ساير مسايل را به اين مساله مربوط كرد.
وي گفت: به دليل اين‌كه در حال حاضر، مهم‌ترين مساله ما با هيات‌هاي خارجي، مسائل انسان‌دوستانه مربوط به زلزله است ، احساس كرديم در اين زمينه فضا و شرايط مناسب براي سفر وجود نداشته، پس در حال حاضر در دستور كار قرار ندارد.
وي تاكيد كرد: اين مساله ربطي به مسايل داخلي ندارد. فضا براي كمك‌هاي انسان‌دوستانه فراهم بود ولي صلاح نبود ملغمه‌اي از شرايط سياسي و انسان‌دوستانه فراهم شود.
رمضان‌زاده تاكيد كرد كه هر موضوعي جايگاه خود را دارد و شرايط زماني خاص خود را مي‌طلبد پس بايد در شرايط خاص مورد بررسي قرار گيرد.
از رمضان‌زاده درباره‌ي دستور رييس‌جمهور به هيات پي‌گيري و نظارت بر اجراي قانون اساسي براي نظارت بر انتخابات سوال شد كه او پاسخ داد: كليت سياست دولت بر اين است كه انتخابات بايد عادلانه و آزاد برگزار شود. دولت در هر كجايي كه تخلفي مشاهده كند در وهله‌ي اول اعلام و در صورتي كه امكانات قانوني لازم را در اختيار داشته باشد، با آن برخورد خواهد كرد.
دبير هيات دولت تاكيد كرد كه دولت هيچ شك و شبهه‌اي در زمينه‌ي اعلام تخلفات و برخورد با آنها نخواهد داشت.
رمضان‌زاده ادامه داد: ما موظف هستيم به تكاليف قانوني خود عمل كنيم و در اجراي تكاليف قانوني نيز هيچ مسامحه‌اي نخواهيم داشت، خود را نيز به هيچ وجه به اجراي تصميمات غيرقانوني هيچ نهادي ملزم نمي‌بينيم.
دبير هيات دولت گفت: انتخابات بايد زمينه‌ي محك خوردن ميزان علاقه‌مندي مردم ايران به جريان‌هاي سياسي و قانوني و معتقد به قانون اساسي كشور باشد، يعني همه‌ي جريان‌هاي سياسي معتقد به قانون اساسي بايد بتوانند آزادانه و عادلانه خود را در محك راي مردم قرار دهند؛ زيرا مجلس نماينده‌ي مردم و مهم‌ترين معيار مردم‌سالاري در كشور است.
رمضان‌زاده با تاكيد بر اين‌كه كسي نبايد مانعي براي حضور مردم در انتخابات به وجود آورد اظهار داشت: ردصلاحيت احتمالي جناحي، باندي و سليقه‌اي مانعي براي حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات و نشان دادن ميزان مشروعيت مردمي نظام است، و بايد با اين كار به هر نحو مقابله كرد.
رمضان‌زاده گفت: رييس‌جمهور به تفصيل، جزئي و به دقت، تمام جريان‌هاي مربوط به انتخابات را شخصا پي‌گيري مي‌كند و در موارد لزوم تذكر مي‌دهد و برخورد و اقدام لازم را انجام خواهد داد.
سخنگوي دولت در ادامه درباره‌ي پاسخ رييس‌جمهور به نامه‌ي 140 تن از نمايندگان مجلس اظهار داشت كه رييس‌جمهور هر وقت كه مصلحت بداند درباره‌ي مسايل سياسي جامعه اظهارنظر خواهند كرد.
در ادامه‌ي جلسه از رمضان‌زاده درباره‌ي رابطه‌ با مصر و ميانجي شدن مصر بين ايران و آمريكا سوال شد.
سخنگوي دولت پاسخ داد: بعد از ملاقات آقايان خاتمي و حسني مبارك، فضاي ارتباطي دو كشور كاملا تغيير و جهت‌گيري كاملا مثبتي را پيدا كرده است. هر دو طرف تمايل دارند كه مسايل و مشكلات في‌مابين حل شود و گسترش ارتباطات را در جهت مسايل و منافع منطقه‌اي دو طرف داشته باشيم.
وي گفت: مسايل جنبي ديگري در اين زمينه مطرح نشده و تا كنون نيز درباره‌ي موضوع ميانجي‌گري اطلاع خاصي ندارم.
رمضان‌زاده هم‌چنين درباره‌ي برقراري رابطه با آمريكا و تاثير اين ارتباط بر روابط اقتصادي كشورمان با كشورهاي منطقه اظهار داشت: ما در مقطعي قرار گرفته‌ايم كه با يك فاجعه‌ي بزرگ انساني مواجه هستيم ، اين فاجعه عكس‌العمل‌هاي انسان‌دوستانه‌ي بسياري از كشورها از جمله آمريكا را به دنبال داشته است و اقداماتي كه در پي آن، با عنوان لغو محدود تحريم‌ها انجام شد، ما اين گام را گام مثبتي تلقي كرديم اما به هر حال روابط دو كشور با پيچيدگي‌ها و معضلات گسترده‌اي رو به روست و نياز به فضا و زمان مناسبي دارد تا درباره‌ي آن اظهارنظر شود؛ الان اظهارنظر ديگري نمي‌توان داشت.
وي ادامه داد كه روابط اقتصادي كشور ما با اكثر كشورهاي دنيا در حدي گسترده هست كه نيازي نداشته باشيم كشور ديگري در آن دخالت كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه‌ي جلسه‌ي امروز درباره‌ي انتقال پايتخت از سخنگوي دولت سوال شد.
وي پاسخ داد: بحث جديدي راجع به انتقال پايتخت در دولت مطرح نشده است. از حدود سال 1368 كارهاي كارشناسي متفاوتي با ديدگاههاي مختلف از سوي صاحب‌نظران درباره‌ي انتقال پايتخت، مزايا، معايب و امكان يا عدم امكان انتقال انجام شد، اما هنوز متخصصان ما در اين زمينه به نتيجه‌گيري كاملي نرسيده‌اند.
رمضان‌زاده ادامه داد: مهم اين است كه تهران روي خط گسل قرار دارد و ما بايد آمادگي‌هاي كامل را در سطح ملي داشته باشيم و تمام ضوابط و آيين‌نامه‌ها مهندسي را رعايت كنيم. در اين زمينه دولت مجددا بر مصوبات قبلي خود تاكيد كرده است و پي‌گيري‌هاي جدي‌تري از سوي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و وزارت مسكن و شهرسازي انجام خواهد شد.
رمضان‌زاده اعلام كرد كه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي موظف شده كه طي مدت دو ماه در اين زمينه اعلام نظر كند و وزارت مسكن و شهرسازي نيز همين‌طور، اما به طور خاص در زمينه‌ي انتقال پايتخت، بحثي در دولت مطرح نشده است.
از رمضان‌زاده درباره‌ي آنچه موافقت هر دو جناح موجود در كشور براي برقراري رابطه با آمريكا خوانده شد، هم‌چنين اقدام دولت در اين زمينه سوال شد كه سخنگوي دولت پاسخ داد: حتما در اين مساله بررسي‌هاي لازم انجام شده و در دست اقدام است، نهادهاي ذي‌ربط نيز راجع به اين مساله بحث مي‌كنند و درصورت لزوم آن نهادها و سخنگوهايشان نظراتشان را مطرح خواهند كرد؛ آن‌چه گفته شد نظرات دولت بود.
وي در ادامه درباره‌ي گام بعدي ارتباط با مصر و تبادل سفراي دو كشور نيز گفت: طبيعتا وقتي دو كشور اعلام مي‌كنند كه فضاي گفت و گوها و ديدگاهها مثبت است و علاقه‌مند هستند كه روابط به سطح گسترده‌اي برسد به اين معناست كه هدف برقراري روابط ديپلماتيك كامل بين دو كشوراست كه مهم‌ترين شاخصه آن تبادل سفراست.
در ادامه از رمضان‌زاده سوال شد كه آيا در دولت لايحه‌ي بنياد نوسازي ايران تهيه شده و آيا براي اين نوسازي از كمك‌هاي خارجي نيز استقبال خواهد شد؟.
دبير هيات دولت در پاسخ به اين سوال گفت: مساله تشكيل يك بنياد براي نوسازي كشور طبيعتا يكي از برنامه‌هاي دولت و رييس‌جمهور است ولي چگونگي شكل‌گيري و ساختار آن مشخص نشده است.
رمضان‌زاده گفت: عمق فاجعه آن‌قدر گسترده است كه قطعا دولت به تنهايي نمي‌تواند بازسازي همه‌ي بم را انجام دهد. حتما به كمك‌هاي مستمر و گسترده‌ي مردم كه تا به امروز ادامه داشته باز هم نياز خواهيم داشت و از هرگونه كمك خارجي استقبال خواهيم كرد، هم‌چنين سرمايه‌گذاري خارجي نيز از جمله مواردي است كه در اين زمينه مورد توجه قرار گرفته است.
رمضان‌زاده گفت: جلوه‌اي كه مردم ايران در همبستگي ملي در اين فاجعه از خود نشان دادند بي‌نظير و براي همه‌ي مسوولان كشور درس‌آموز بوده است. ما اميدواريم كه بتوانيم در حد شايستگي‌هاي مردم خدمت‌رساني كنيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در ادامه‌ي جلسه‌ي مطبوعاتي امروز از سخنگوي دولت درباره‌ي هدف سفر نماينده‌ي ويژه‌ي انگليس در عراق به ايران سوال شد.
رمضان‌زاده در پاسخ با اشاره به اين‌كه متصدي اين‌گونه امور وزارت خارجه است، يادآور شد كه در مورد مسايل مربوط به عراق داراي منافعي هستيم كه با همه‌ي طرف‌هاي درگير در مساله مذاكره داشتيم و صحبت كرديم، هم‌چنين پي‌گير منافع ملي كشورمان هستيم.
وي گفت: ما خواهان برقراري امنيت و آرامش عراق به طور كامل و رفع اشغال اين كشور هستيم و از هر فرصتي براي اعلام اين سياست‌ها استفاده مي‌كنيم.
وي در ادامه‌ي اين جلسه درباره‌ي نحوه‌ي پاسخ به استعلام‌هاي هياتهاي اجرايي و ابراز گله‌ي وزيركشور از اين استعلام‌ها گفت: در اين‌جا دو مساله وجود دارد؛ در اين زمينه بين وزارت كشور و وزارت اطلاعات اختلاف نظري وجود داشت و بخشي از جلسه‌ي شب گذشته دولت به اين مساله مربوط بود. وزارت اطلاعات درباره‌ي دلايل و چگونگي پاسخ به استعلام‌ها توضيح داد كه توضيحات قانع‌كننده‌اي براي هيات وزيران بود.
وي ادامه داد: اختلاف نظري بين دو نهاد وجود دارد از اين رو وزارت اطلاعات در مورد برخي از اعلام نظرهاي خود، تجديدنظر قطعي كرده و آن را اعلام خواهد كرد.
رمضان‌زاده در ادامه يادآور شد كه دو نهاد ديگر يعني دادستاني و نيروي انتظامي نيز در مواردي فراتر از وظايف قانوني خود اعلام نظرهايي كرده‌اند كه در اين زمينه هيات‌هاي اجرايي اقدام لازم را انجام داده‌اند.
سخنگوي دولت درباره‌ي هيات‌هاي اجرايي اين توضيح را داد كه اين هيات‌ها جزو وزارت كشور نيستند بلكه معتمدان مردم در شهرهاي مختلف اين هيات‌ها را تشكيل مي‌دهند.
وي هم‌چنين به مواردي كه تشكيل اين هيات‌ها با چالش مواجه شده بود، اشاره كرد و گفت: ما هر جايي با تخلفي مواجه شديم، برخورد لازم را انجام داديم از جمله راجع به دو فرمانداري كه وزارت كشور سريع و صريح برخورد كرد.
در ادامه، از دبير هيات دولت سوال شد كه آيا در صورت ردصلاحيت گسترده، انتخابات توسط وزارت كشور متوقف خواهد شد يا خير؟
رمضان‌زاده پاسخ داد: ما همه‌ي امكانات قانوني در اختيار خود را به كار خواهيم برد تا انتخاباتي آزاد و عادلانه برگزار شود و هر جايي بتوانيم و قدرت قانوني داشته باشيم با تخلفات برخورد و از ابزارهاي لازم استفاده خواهيم كرد.
وي گفت: قانون انتخابات تمام اين مسائل را مطرح كرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در ادامه‌ي جلسه‌ي امروز خبرنگاران با سخنگوي دولت درباره‌ي مسائل مختلف مربوط به زلزله‌ي بم و نگاه چشم‌انداز 20 ساله‌ي كشور به مساله‌ي زلزله از وي سوال شد.
رمضان‌زاده در پاسخ، فاجعه‌ي زلزله را يك فاجعه‌ي گسترده و بسيار عميق كه با هيچ‌يك از اتفاقات پيش از آن قابل مقاسه نبوده است، توصيف كرد و اظهار داشت: ما با يك معضل بزرگ رو به رو شديم و در كارمان نواقص زيادي وجود داشت چنانچه تا رسيدن به حد استاندارد امدادرساني مشكلات فراواني داريم.
وي گفت: با اين وجود، كار بسيار عظيمي در امدادرساني انجام شد كه مورد توجه همه‌ي كساني كه با اين‌گونه امور آشنا هستند، واقع شد.
رمضان‌زاده گفت: تخليه‌ي بيش از 5 هزار مجروح در 24 ساعت اول و 12 هزار مجروح در 48 ساعت اول، كار آساني نبود. امدادرساني به جمعيتي نزديك به 50 هزار نفر نيز ظرف 24 الي 48 ساعت كار بسيار سنگيني بود، چنانچه همه‌ي نيروهاي كشور و مردم تمام تلاش خود را انجام دادند اما برخي از مشكلات نيز وجود داشت.
وي با اشاره به كمبود وسايل و ابزار لازم براي آواربرداري گفت: ما ناچار شديم در روز دوم با همكاري نيروي هوايي سپاه، لدر و بولدوزر وارد شهرستان كنيم.
رمضان‌زاده در ادامه، زمان و نحوه‌ي تشكيل ستادهاي مختلف در ساعات اوليه‌ي زلزله را تشريح كرد و گفت: ما به اين امر اعتراف مي‌كنيم كه آمادگي لازم براي چنين بحراني را نداشتيم اما كاري كه انجام شد در مقايسه با موارد قبلي، فوق‌العاده بود.
وي كار مردم ايران را فوق‌العاده‌تر از تلاش همه‌ي نهادها توصيف كرد و ميزان همبستگي ملي به وجود آمده در اين زمينه را مورد توجه قرار داد و گفت: ما همه بايد به اين نكته توجه كنيم كه اين ملت چگونه در شرايط حساس اقدام مي‌كند.
به گزارش ايسنا رمضان‌زاده در ادامه با تاثيرگذار خواندن ميزان مشاركت خارجي، از همه‌ي كشورهاي كمك‌رسان تشكر و قدرداني كرد و گفت: ما قدردان همه‌ي افرادي هستيم كه در اين زمينه به ما كمك كردند.
رمضان‌زاده خطاب به خبرنگاران و نمايندگان رسانه‌ها از همه‌ي رسانه‌ها به علت اطلاع‌رساني گسترده در زمينه‌ي زلزله قدرداني كرد و گفت: كار رسانه‌اي انجام شده در اين واقعه در هيچ‌يك از وقايع قبلي كشور سابقه نداشته و مجموعا همه، توان خود را به كار بردند ولي طبيعتا نواقصي وجود داشته كه بايد آنها را رفع كنيم.
وي با تاكيد بر اين‌كه بايد فرماندهي و مديريت واحد را در اين‌گونه حوادث در كشور به وجود آورد، گفت: ما هنوز نتوانستيم بين نيروهاي نظامي كه داراي امكانات فراواني براي برخورد با اين‌گونه مسايل هستند و نيروهاي دولتي هماهنگي به وجود آوريم تا فرماندهي واحدي پذيرفته شود و استانداران بتوانند به عنوان روساي ستادهاي حوادث غيرمترقبه دستورات مستقيمي را در اين زمينه بدهند.
وي در ادامه به مشكل كمك‌رساني در بم به علت از دست دادن 70% از مسوولان اين شهرستان كه مي‌توانستند زمينه‌هاي كمك‌رساني را در ساعات اوليه‌ي زلزله فراهم كنند، اشاره كرد و گفت: مسوولان ستاد حوادث غيرمترقبه در بم از بين رفته بودند و مسوولان باقي‌مانده نيز به قدري داغدار بودند كه انتظاري از آنها نمي‌رفت.
رمضان‌زاده هم‌چنين اظهار داشت كه ما مي‌دانيم چه امكاناتي داريم و با نواقص خود آشنايي داريم.
وي با اشاره به ابعاد فاجعه گفت كه نمي‌توان به راحتي راجع به آن قضاوت كرد.
سخنگوي دولت در عين حال كه پذيرفت نواقصي در كار بوده، اعلام كرد: تمام توان دولت به كار گرفته شد و هرگونه مقايسه با حوادث قبل، با توجه به شدت زلزله، نوع ساختمان‌هاي درون شهر و نوع اتفاق و گستردگي دامنه‌ي آن در يك كشور، نمره‌ي قابل قبولي در پي دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در ادامه‌ي جلسه‌ي مطبوعاتي امروز از سخنگوي دولت درباره‌ي اظهارات وزير كشور مبني بر اين‌كه «ما به اجراي تصميمات غيرقانوني هيات‌هاي نظارت و اجرايي ملزم نيستيم» سوال شد.
رمضان‌زاده در پاسخ با بيان اين‌كه وزارت كشور مسوول حسن اجراي انتخابات است، اظهار داشت: دخالت در اجرا به هيچ وجه به كس ديگري سپرده نشده است و نظارت بر انتخابات نيز از وظايف شوراي نگهبان است.
وي افزود: تا كنون كسي به نظارت شوراي نگهبان براي تامين سلامت انتخابات شكي نداشته و ندارد.
رمضان‌زاده در ادامه با اشاره به مذاكرات خبرگان قانون اساسي اظهار داشت: دغدغه‌ي اوليه اين بوده كه ممكن است دولت در مورد ردصلاحيت‌ها بيش از حد دخالت كند، ولي متاسفانه امروز نگراني‌ها برعكس شده و اين امر از مسائلي است كه موجب شبهه شده است.
وي اعلام كرد كه به دليل وظيفه‌ي اجراي احسن انتخابات كه بر عهده‌ي وزارت كشور گذاشته شده است، وزير كشور مكلف است جلو تخلفات را در ورند اجرا بگيرد، در اين زمينه كار هيات نظارت و پي‌گيري اجراي قانون اساسي نيز نافي وظايف نظارتي هيچ ارگان ديگري نيست.
سخنگوي دولت هم‌چنين درباره‌ي تجديدنظر وزارت اطلاعات در برخي از پاسخ‌هاي استعلام‌ها گفت: اين وزارتخانه در جهت اعلام مواردي كه مطابق قانون بايد به هيات‌هاي اجرايي و نظارت اعلام شود آخرين اعلام نظراتش را به صورت مستندات مكتوب اعلام كرده است.
رمضان‌زاده گفت: مواردي كه قبلا بدون سند اعلام شده بود به صورت مكتوب و مستند به هيات‌ها اعلام شده است.
وي تصريح كرد كه وزارت اطلاعات به وظيفه‌ي قانوني خود در اين زمينه عمل كرده است.
سخنگوي دولت هم‌چنين درباره‌ي اختلافات شوراي نگهبان و وزارت كشور در مورد شمارش ماشيني آراي تهران گفت: وزارت كشور اصرار دارد كه اين شيوه، شيوه‌ي درستي است. حسن اجراي انتخابات بر عهده‌ي اين وزارتخانه و نظارت بر آن بر عهده‌ي شوراي نگهبان است.
وي با بيان اين‌كه انتخابات بايد در زمان لازم و با صحت كامل برگزار شود و وزارت كشور مسوول اين كار است تصريح كرد كه دولت در موضوع ابزار كار {شمارش آرا} وارد نشده است.
رمضان‌زاده در ادامه درباره‌ي نظارت بر توزيع كمك‌هاي مردمي بين زلزله‌زدگان گفت كه ستاد حوادث غيرمترقبه در اين زمينه مسووليت مستقيم دارد.
وي در ادامه توضيحات مبسوطي در اين مورد ارايه كرد و اظهار داشت كه در حال حاضر هيچ خانواده‌اي در بم وجود ندارد كه وسايل اوليه‌ي زندگي در اختيارش گذاشته نشده باشد.
وي در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاراني كه اظهار مي‌داشتند برخي از اين كمك‌ها از بازار سياه سر در مي‌آورد، گفت: ما نمي‌توانيم مانند كوپن دادن از افرادي كه براي كمك مراجعه مي‌كنند درخواست مدرك شناسايي كنيم. بنابراين ممكن است افرادي كمك بيشتري دريافت كنند و عده‌اي نيز كمتر. هم‌چنين هويت آنان براي ما قابل شناسايي نبوده است.
هم‌چنين در ادامه‌ي جلسه، برخي از خبرنگاران به برخي از شايعات اطراف زلزله‌ي بم چون لرزش زمين دو روز قبل از فاجعه و برخي از موارد ديگر اشاره كردند كه رمضان‌زاده پاسخ داد: هيچ امكان علمي در دنيا براي پيش‌بيني زلزله‌اي با اين وسعت وجود ندارد.
وي تصريح كرد كه بايد نوع نگاه به برخي از مسائل تغيير كند.
وي هم‌چنين با بيان اين‌كه راههاي منطقي و عملي براي پيشگيري از تلفات زلزله وجود دارد، به رعايت ضوابط مهندسي اشاره كرد و گفت: همه‌ي آحاد ملت بايد بدانند كه تخلف در اين موارد به امنيت همه‌ي آنان آسيب مي‌رساند.
وي در بخش ديگر اظهاراتش درباره‌ي موضوع مذاكره‌ي هيات ژاپني اظهار داشت كه ورود اين هيات در چارچوب گسترش روابط دو كشور بوده و همه‌ي موضوعات مورد علاقه‌ي طرفين، مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
خبرنگاري از رمضان‌زاده درباره‌ي قدرداني از كمك‌هاي آمريكايي‌ها سوال كرد كه وي پاسخ داد: ما از آمريكايي‌ها همانند ساير كشورهايي كه كمك كرده‌اند تشكر كرده‌ايم و تفاوتي قائل نيستيم.
سخنگوي دولت در ادامه درباره‌ي تغيير نام خيابان خالد اسلامبولي در راستاي برقراري روابط بيشتر با مصر اظهار بي‌اطلاعي كرد.
وي هم‌چنين درباره‌ي سفر وزير امور خارجه به دمشق گفت: ما نسبت به وضعيت عراق، نگراني‌هايي داريم و با تمام طرف‌هايي كه مي‌توانند در عراق موثر باشند مذاكره مي‌كنيم.
وي هم‌چنين درباره‌ي فعاليت هيات تعيين‌شده از سوي رييس‌جمهور براي بررسي وضعيت برخي از زندانيان اظهار داشت كه خاتمي هم‌چنان پي‌گير مسايل مربوط به اين مساله است و افزود: در شرايط فعلي كشور بلاتكليف ماندن عده‌اي و اجازه‌ندادن براي مرخصي به عده‌ي ديگر نمي‌تواند توجيهي داشته باشد.
سخنگوي دولت در پايان با اشاره به حل مساله‌ي گروگان‌گيري در سيستان گفت: ما همه‌ي ابزارهايمان را براي نجات گروگان‌ها به كار بستيم و در اين زمينه هيچ دولتي به گروگان‌گيرها هيچ باجي نداده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2947

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي دولت: رييس‌جمهور شخصا مسائل مربوط به انتخابات را پي‌گيري مي‌كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016