سه شنبه 16 دي 1382

مرضيه مرتاضي لنگرودي: از مسير نقد است كه نظام كارش را تصحيح مي‌‏كند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
مرضيه مرتاضي لنگرودي گفت: نقد اجتماعي, فرهنگي و حتي سياسي الزاما دليل ناكارآمد بودن يك نظام نيست و اگر نظام در بخشي از كارهايش ناكارآمد باشد, از مسير نقد است كه مي‌‏شود كارش را تصحيح كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مرضيه مرتاضي لنگرودي كه ديروز در شعبه‌‏ي 26 دادگاه انقلاب حضور يافت و دادگاه وي به رياست قاضي حداد و به صورت غير علني برگزار شد. در گفت و گويي با خبرنگار خبرگزاري كار ايران، ايلنا، اظهار داشت: مطلبي تحت عنوان گردش‌‏كار قبلا به من ارائه شد كه اتهاماتم در آن ذكر شده بود و البته مصاديق اتهامات من مثل مطالب منتشر شده‌‏ام در نشريات كه جزيي از اتهاماتم بوده، مشخص نگرديده بود و به صورت كلي صحبت شد.
وي با اشاره به اين كه جلسات قرآني و بحث را در منزل و به همراه همسرش حبيب الله پيمان برگزار مي‌‏كند, افزود: مواردي اين چنيني به صورت كلي جزء اتهامات من است، البته من همه اتهامات را ردكردم، چون من به هيچ وجه توهين به مقامات و تشويش اذهان عمومي نكرده‌‏ام.
وي افزود: كار روشنفكران به دستور صريح قرآن اين است كه با نقد حاكميت آنها را به راه صواب هدايت كنند، اين گونه نقدها به مثابه امر به معروف و نهي از منكر يك دستور مبنايي است براي مسلمانان و من هم به اين دستور عمل كردم.
مرتاضي لنگرودي تاكيد كرد: قاضي حداد با آرامش دفاعيات مرا گوش‌‏كرد. ضمن اينكه مدعي العموم و كيفر خواستي وجود نداشت و تنها همان گردش‌‏كاري كه اتهامات من در آن ذكر شده بود، مطرح گرديد.
وي افزود: با توجه به خط خوردگي هايي كه در دفاعياتم وجود داشت, قرار شد جهت تنظيم و اصلاح دفاعياتم ظرف يك هفته آن را مجددا به دادگاه ارايه كنم تا دادگاه تصميم نهايي را بگيرد و من هم ظرف 4-3 روز آينده اين كار را خواهم‌‏كرد و به نظر مي رسد كه دادگاه پس از ارايه ي دفاعياتم به پايان برسد و بايد منتظر حكم دادگاه بمانم.
مرتاضي لنگرودي گفت: در جلسات بازجويي و پرسش و پاسخ،‌‏ وكيلي به دادگاه معرفي نكرده‌‏ام اما با توجه به اين كه خانم عبادي همواره وكيل من در گذشته بوده است، در اين پرونده به دليل مسافرت، او را به دادگاه معرفي نكردم و در نهايت جهت به تاخير نيفتادن دادگاه، خودم كار دفاع را به عهده گرفتم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2960

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مرضيه مرتاضي لنگرودي: از مسير نقد است كه نظام كارش را تصحيح مي‌‏كند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016