چهارشنبه 17 دي 1382

بچه هاي بم را فراموش نكنيم، حسن زرهي، شهروند

news@shahrvand.com
www.shahrvand.com

آدم به اين بچه ها كه نگاه ميكند دلش ريش ميشود. يكي از كاركنان يونيسف در بم به رويتر گفته است، كودكان باقي مانده از زلزله آنقدر آسيب ديده اند كه حتي قادر به ياد آوردن نام خود نيستند. آنها والدينشان را فراموش كرده اند و در بهت و حيرت و وحشت هميشگي به سر ميبرند!
كودكان باقي مانده هزاران دوست و همكلاسي و هم محله اي و همشهري و خويش و خواهر و برادر خود را از دست داده اند! آنها تنها و بي كس و بي پناه بر آواره هاي خانه ها و شهر و خيابان و مدرسه و محله شان نشسته اند، و نه حاضرند و نه قادر كه شب پيش از زلزله و يا روزگار قبل از ويراني را به خاطر آورند.
گرد و غبار حاصل پاكسازي و هموارگرداني ديوارهاي باقي مانده ويرانه هاي زلزله، باعث ايجاد گرد و غبار زياد و عفونت شديد تنفسي در كودكان شده است. علاوه بر اين از هر زاويه كه نگاه ميكني ميبيني كودكان زنده مانده بمي در حال تجربه ي مصيبت پشت مصيبت هستند، و هيچكس نيست به دادشان برسد.
يكي از بازماندگان زلزله به هنگام سفر رفسنجاني به بم خطاب به او جمله اي را گفته است، كه ميشود گفت سخن دل هم بازماندگان زلزله بم و هم بخش بزرگي از مردم ايران است. شهروند‌ عزيزان از دست داده و زندگي باخته بر اثر زلزله خطاب به سردار سازندگي رژيم كه به تماشاي ويرانه هاي بم رفته بود گفته است:
"اگر تو اندكي حجب و حيا داشتي به جاي آمدن به بم، از داشتن آن همه ثروت نامشروع شرم ميكردي!" حكومتيهاي بي لياقت نه خود‌ قادر به كمك به زلزله زدگان و بويژه كودكان باقي مانده از زلزله هستند، و نه چشم ديدن نيروهاي كمك رساني بين المللي را دارند.
يكي از پزشكان فرانسوي به هنگام ورود به پاريس گفته است: "ماموران حكومت ايران ما را عملا از بم بيرون كردند، آنها به دروغ آمار نجات زلزله زدگان را منتشر ميكنند، تا قدرت خودشان را به رخ جهانيان بكشانند. و دست آوردهاي سگهاي تعليم ديده و نيروها و امكانات فني پيشرفته خارجي را ناديده بگيرند. . ."
يك روحاني هم به جاي اظهار شادماني از حضور سگان زندگي بخش براي مصيبت ديدگان زير آوار گفته است: "ما از مردم براي حضور سگهاي خارجي در ايران معذرت خواهي ميكنيم . . "
هيچكس نيست به اين جماعت بگويد؛ آن كه از حضورش بايد شرم و حيا كند به قول آن پدر داغدار بمي شما حاكمان بي لياقت ايران هستيد، نه آن سگان زندگي بخش به گير افتادگان در آوارهاي زلزله اي كه حاصل همين بي كفايتي شماست.
در فرودگاه مهرآباد براي خروج سگاني كه به خاطر نجات جان مردم در زير آوار زلزله برده شده بودند، ماموران نادان جمهوري اسلامي پول بليت آن هم به تومان ميخواهند.
و گروه پزشكان و امدادگران فرانسوي، هرچه اصرار و التماس ميكنند كه از كارتهاي اعتباري آنان مبلغ ادعايي را بردارند و يا به يورو و دلار رضايت دهند، حضرات همچنان بر تومان خواهي خويش اصرار ميورزند، و امدادگران را ساعتها در فرودگاه معطل ميكنند، و سرانجام در جواب اعتراض يكي از پزشكان، مامور جمهوري اسلامي ميگويد:«وظيفه تان بوده كه به بم برويد و به مردم كمك كنيد، شما يك عمر نفت ما را برده ايد حالا بهتر است تلافي كنيد..»
هيچكس نيست به اين مامور نادان بگويد، آن كه نفت را برده و ميبرد كسي است شبيه همين خامنه اي و رفسنجاني و آخوندهاي ديگر حاكم بر ايران كه بر جاي ديگري از جهان حكومت ميكند! نه اين پزشك و مددكار و انسان ارجمندي كه شب سال نواش راه افتاده از پاريس و لندن و تورنتو و نيويورك رفته است به بم تا در نجات جان انسانها سهم داشته باشد.
از موضوع دارم دور ميشوم. سايه مرگ بر سراسر بم افتاده است. مردم گروه گروه بر سر گورهاي جمعي عزيزانشان زاري ميكنند. زندگي كودكان يتيم بمي در خطر جدي است. هر كدام به هر مقدار كه ميتوانيم براي نجات جان و جهان اين آيندگان ايران ياري رسانيم.
مبلغش مهم نيست حضور و همت و همكاري و همدردي است كه مهم است. كودكان بم را فراموش نكنيم! دست و دل آنها منتظر ياريهاي ماست!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2990

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بچه هاي بم را فراموش نكنيم، حسن زرهي، شهروند' لينک داده اند.

ابتذال در وبلاگستان!
* باران عشق ناصر چشم آذر رو حتما گوش کنين. من ديشب چند بار اين نوار رو که فقط صداي پيانو بود رو گوش دادم و واقعا لذت بردم. * خوش به حال خودم که ا...
زهرا
January 7, 2004 02:19 PM

Copyright: gooya.com 2016