جمعه 26 دي 1382

چادرهاي خارجي كمك به زلزله زدگان، در بازارهاي آزاد، سايت هنگامه شهيدي

خبر اختصاصي- به گزارش سايت هنگامه شهيدي، در حالي كه پانزده هزار چادر مرغوب با كليه تجهيزات توسط يونيسف و UNPA، در اختيار جمهوري اسلام قرار داده گرفته است، هنوز هيچ يك از اين چادرها در سطح منطقه بم توزيع نگرديده و اين در حالي است كه از سوي مقامات مسئول گفته مي شود، يكصد هزار چادر ميان زلزله زدگان توزيع گرديده.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش سايت «هنگامه شهيدي» به غير از يونيسف و UNPA، گروه‌هاي آمريكايي، ايتاليايي، انگليسي و فرانسوي نيز چادرهايي را توسط نيروهاي خود براي نياز به زلزله زدگان بم، به اين شهرستان ارسال داشته‌اند كه متاسفانه تا كنون هيچ يك از آنان در اختيار نيازمندان قرار نگرفته است.
مشاهدات عيني از سطح شهر حاكي از اين است كه زلزله زدگان تنها در چادرهاي ايراني با جنس نا مرغوب و كاملاً غير بهداشتي كه به آرم هلال احمر مزين هستند اسكان يافته‌اند و حتي يك مورد چادر خارجي كه در آن مردم زلزله زده اسكان يافته باشند، مشاهده نگرديد. شنيده مي‌شود كه اين چادرها در بازارهاي آزاد شهرهاي اطراف و حتي در بازار آزاد تهران با قيمت هاي چند ميليوني به فروش مي‌رسند.
بنا بر اين گزارش، ميليون‌ها دلار پول اروپايي نيز كه جهت كمك به زلزله زدگان بم جمع آوري شده بوده به دليل عدم اعتماد به نهادهاي مسئول ايراني و كمبود NGOهاي قابل اعتماد، در خارج از كشور سرگردان بوده و اين مبالغ هنوز به هيچ نهاد و يا NGO ايراني تحويل داده نشده است.
همچنين گزارش عيني حكايت از اين دارد كه البسه مورد نياز زلزله زدگان و ساير مواد مورد احتياج آنان به صورت مناسب در ميان آنان توزيع نمي‌شود و زلزله زدگان از كمبود مواد غذايي و پوشاك و حتي مكان مناسب براي اسكان در مشقت و سختي بسيار به سر مي‌برند. اين گزارش حاكي است روز گذشته، يك مرد از اهالي شهر بم به استانداري مراجعه نموده و پولهايش را به مقامات نشان مي‌داد و به دليل عدم دسترسي به فروشگاه از آنان درخواست داشت تا از لباسهاي اهدايي مردم در مقابل پول حداقل يكدست در اختيارش قرار دهند. وي اظهار مي‌داشت كه مرا با همين لباسهايي كه بر تن دارم از زير آوار بيرون كشيده‌اند و اكنون من به لباس مناسب تري نيازمندم.

[سايت هنگامه شهيدي]

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3469

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چادرهاي خارجي كمك به زلزله زدگان، در بازارهاي آزاد، سايت هنگامه شهيدي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016