جمعه 1 اسفند 1382

نامه‌ي مدير مسوول روزنامه‌ي شرق به دادستان عمومي و انقلاب تهران، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
رحمانيان، مدير مسوول روزنامه‌ي شرق در نامه‌اي به سعيد مرتضوي، دادستان عمومي و انقلاب تهران، ضمن بيان اين كه روزنامه‌ي متبوعش مرتكب خطاي مطبوعاتي شده است، رفع توقيف اين روزنامه را خواستار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين نامه آمده است:
«به دنبال انتشار نامه‌ي منسوب به نمايندگان متحصن كه در جلسه‌ي بعدازظهر ‌٢٨/١١/٨٢ در حضور خبرنگاران توسط يكي از نمايندگان قرائت شد، بازپرس شعبه‌ي ششم طي ابلاغيه‌اي اقدام به توقيف موقت روزنامه‌ي شرق كرد.
ما ضمن تمكين به نظر و اقدام دادسرا، علام مي‌داريم بدون مطالعه‌ي كافي بخش‌هايي از نامه‌ي بدون امضا كه سنديت آن محرز نبوده و انتساب آن به نمايندگان از مسير طبيعي و روال متعارف براي ما حاصل نشده را منتشر كرده‌ايم. علي‌رغم آن كه بخش‌هايي از مطلب قرائت شده، در حضور خبرنگاران را كه توهين‌آميز و غير قانوني تشخيص داديم، حذف نموديم، لكن اعلام مي‌داريم انتشار نامه بدون امضا با موازين و اصول و سياست‌هاي مورد قبول روزنامه همخواني و سازگاري نداشته و تلاش ما براي به دست آوردن نامه موصوف كه واجد امضاي نمايندگان باشد، به نتيجه نرسيده است. ضمن آن كه اصولا مفاد آن نامه را بر خلاف مصالح نظام دانسته و به نظر ما با حيثيت عمومي ميهن اسلامي تناسبي نداشته است، در عين حال انتشار هر گونه مطالب وهن آميز در صورتي كه نسبت آن با برخي نمايندگان نيز قطعي باشد، در شؤون مطبوعات نمي‌باشد. با عنايت به مراتب فوق ضمن اعلام فقد اعتبار حقوقي مطلب از نظر امضا و صحت انتساب آن به نمايندگان، اميدواريم با غمض عين دستور فرماييد نسبت به رفع توقيف و امكان ادامه‌ي رسالت مطبوعاتي روزنامه‌ي شرق در چهارچوب ارزش‌هاي مورد قبول نظام، فراهم آيد. بديهي است ضمن احترام به دستور قضايي صادره و اذعان به خطاي مطبوعاتي انجام شده اميدواريم با پيگيري قضايي شايسته، پرونده با سير طبيعي خود به نتيجه‌ي مطلوبي برسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4823

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه‌ي مدير مسوول روزنامه‌ي شرق به دادستان عمومي و انقلاب تهران، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016