پنجشنبه 14 اسفند 1382

پيام آيت‏اللّه منتظرى به مناسبت واقعه کربلا

بسم اللّه الرحمن الرحيم
انّا للّه و انّا اليه راجعون

بار ديگر سنگ‏دلان بى‏وجدان و دشمنان اسلام و قرآن در روز عاشوراى حسينى در كربلاى معلّى و شهر كاظمين عراق عاشورايى ديگر آفريدند.
عترت طاهره نبىّ‏اكرم‏صلى الله عليه وآله وسلم كه بر حسب حديث "ثقلين" مستفيض بين فريقين عِدل كتاب الهى شمرده شده‏اند و تمسّك به آنان همچون تمسّك به قرآن‏كريم بر امّت اسلامى واجب شده است، پيوسته در اعصار گذشته مظلومانه مورد هجوم قدرتمندان و دشمنان ستمگر قرار گرفته‏اند، و اينك نيز در روز عاشوراى حسينى، شيفتگان و عزاداران آن حضرت در كربلاى معلّى و كاظمين و كويته پاكستان بر اثر انفجارها و تهاجماتى وحشيانه به خاك و خون كشيده شدند به گونه‏اى كه صدها نفر شهيد و جمع بسيارى مجروح گشتند.
اينجانب ضمن محكوم‏كردن اين قبيل جنايات هولناك و طلب رحمت واسعه الهى و علوّ درجات براى شهداى عزيز و شفاى عاجل براى همه مجروحين و تسليت به حضرت ولىّ‏عصر عجل‏اللّه‏تعالى‏فرجه‏الشريف و حضرات آيات و علماى اعلام و حوزه‏هاى علميّه و برادران و خواهران مسلمان و همه آزاديخواهان جهان و بويژه بازماندگان محترم آن عزيزان و طلب صبر جميل و اجر جزيل براى آنان، يادآور مى‏شوم:
1 - كسانى كه اين جنايات را مرتكب شده‏اند ممكن است در پى ايجاد اختلاف بين مذاهب و فرقه‏هاى مختلف مسلمان باشند و بخواهند با اين‏گونه اعمال ننگين جنگ و برادركشى را بين مسلمانان ايجاد كنند، غافل از اينكه پيروان متعهد مذاهب اسلامى عليرغم اختلاف‏نظرهايى كه دارند همگى پيرو پيغمبر رحمة للعالمين بوده و نسبت به اهل بيت و عترت آن حضرت علاقه‏مند و در مقابل دشمنان اسلام و قرآن هم‏آهنگ و متحد مى‏باشند.
2 - اينجانب اطلاع دارم كه همه طوائف كشور عراق از قبيل شيعه و سنّى، كرد و عرب خواستار كشورى مستقل و آزاد و اجراى انتخاباتى فراگير زير نظر سازمان ملل مى‏باشند. مصلحت دولتهاى آمريكا و انگليس و... و ملتهاى آنها تن‏دادن به اين خواست مردم عراق و كمك در جهت ايجاد يك دولت مستقل و پر قدرت در اين كشور و پايان‏دادن به اشغال است.
3 - از سازمان ملل متحد - به عنوان نماينده همه كشورهاى جهان - انتظار مى‏رود با تعيين هيأتى هر چه زودتر به كمك دولت موقت عراق بشتابد و نسبت به شناخت آمرين و عاملين اين قبيل جنايات تحقيق نموده و مردم را از نتيجه آن آگاه نمايد.
پيروان همه اديان الهى و بلكه همه مردم جهان زندگى همراه با آسايش و آرامش و احترام به حقوق ديگران را دوست دارند. ترقى و تعالى مادّى و معنوى جز در تحمل نظرات خيرخواهان و استفاده از نظرات بهتر ميسّر نيست، و اين‏گونه جنايات و تجاوز به حقوق ديگران اقداماتى ضدّ بشريت محسوب گشته و در هر مسلك و مرامى محكوم است.
والسلام على جميع الاخوة و الاخوات و رحمة اللّه و بركاته.

11 محرم‏الحرام 1425 - 13/12/1382
قم‏المقدسة - حسينعلى منتظرى

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5294

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيام آيت‏اللّه منتظرى به مناسبت واقعه کربلا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016