يكشنبه 17 اسفند 1382

سوگ جانسوز حسن زرافشان، امضا محفوظ

حسن زرافشان متولد 18 اسفند 1343 از فعالين ملی مذهبی در شهر قزوين در سحرگاه روز 12 اسفند 1382 (ساعت 5 صبح روز عاشورا) بر فراز قله علمکوه، جان به جان آفرين تسليم کرد.
او انسانی پرتلاش در عرصه مبارزات سِاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بود. نقش فعال در درNGO های گوناگون داشت. خود از جمله سنگنوردان برجسته و پرسابقه ايران، دارای سوابق مربی گری در رشته های کوهنوردی، سنگنوردی و يخنوردی و از سازمان دهندگان برنامه های گوناگون کوهنوردی و سنگ نوردی در سطح ملی به شمار می آمد. او دارای کمربند مشگی در رشته کاراته نيز بود. با اين وجود اما، به دليل عقايد سياسی اش از حضور در عرصه مسابقات ملی و بين المللی محروم گرديده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پخش کننده کتب فکری و هنری و آثار ادبی، نشريات و روزنامه های مستقل، سازمان دهنده برنامه های متنوع موسيقی سنتی در سطح شهر قزوين و پناه و مأمن بسياری از از خانواده زندانيان سياسی به شمار می آمد.
با قلبی مهربان و روحيه ای صبور و متواضع، بخشی از زندگی خود را وقف آسيب ديدگان و ياری رسانی به طبقات محروم و يا گروه های مختلف ورزشی کرده بود.
در هيچ شرايطی در برابر فشار استبداد سر فرود نياورد. و علی رغم تهديد های مستمر نيروهای فشار و امنيتی، راه خود را ادامه می داد. گرچه در سالهای گذشته به خانه او حمله ور شدند و شيشه های و درب های منزلش را که در آن نشست های سياسی برگزار شده بود، شکستند و برایش پرونده های امنيتی تشکيل دادند، اما عشق به آزادی، عدالت اجتماعی و مردم سالاری، آتشی در دل او برافروخته بود و از او استوانه ای استوار ساخته بود که به قول معلمش علی شريعتی حسرت کشيدن يک آخ را هم بر دلشان گذاشت. به همين دليل و همچنين به خاطر فروتنی بسيار که دوست نداشت نامش بر سر زبان ها افتد، همواره نزد مردم و فعالين سِاسی – اجتماعی از احترام و منزلت والائی برخوردار بود.

حسن به همراه دو از دوستان کوهنورد خود به قله علمکوه صعود کرده بود. در طول شب برای آنان از فلسفه عاشورا سخن گفته بود. از وضعيت کنونی و از خاطره همه دوستان و ... و سبکبال بدون هيچ پيشينه بیماری در حوالی سحر حالش رو به وخامت گذاشته و در ساعت 5 صبح جان سپرد. به محض رسيدن خبر توسط يکی از اين دو نفر، گروه های مختلف کوهنوردی برای ياری رسانی به نفر سوم و يافتن پيکر بيجان حسن راهی علمکوه شدند. دريغا که شرايط سخت جوی و منطقه ای امکان نزديک شدن اين گروها به چادر آنها را مانع می شد. علی رغم تلاش پيگير خانواده و دوستان وی و بالاخره سازمان تربيت بدنی، پس از تأخير دو روزه، عمليات بالگرد انجام شد.
پيکر حسن امشب به قزوين می رسد و فردا يکشنبه 17 اسفند، در ساعت 10 صبح تشيع می گردد.
شب اول به خاکسپاری حسن زرافشان با شب تولد وی نيز مصادف شده است.

همسر ارجمند حسن زرافشان، مريم موسوی و دو فرزند خردسال او مزدک 6 ماهه و اميد 3 ساله، بدانند که ياد و خاطره حسن نزد فعالين سِياسی، ورزش دوستان، هنرمندان، دوستان و همه آنها که از نزديک تحت تآثير رفتار و اخلاق انسانی او قرار دارند، هيچ گاه از ياد نمی رود.

امضا محفوظ (يکی از دوستان حسن)

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5414

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سوگ جانسوز حسن زرافشان، امضا محفوظ' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016