يكشنبه 17 اسفند 1382

مراسم خاکسپاری حسن زرافشان

امروز يکشنبه، 17 اسفند 1382، پيکر حسن زرافشان پس از تشييعی باشکوه در گورستان شهر قزوين به خاک سپرده شد.
جمعيتی بيش از 3000 نفر که در ميان آنها بسياری از فعالين سیاسی، ورزشکاران و هنرمندان حضور داشتند با سرود ای ايران مراسم را شروع کردند و با فضائی انبوه از حزن و اندوه با حسن زرافشان وداع گفتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکتر حبيب الله پيمان بر پيکر حسن نماز خواند. شرکت کنندگان سرود « يار دبستانی» را بصورت دست جمعی می خواندند و می گريستند. خانم مريم موسوی همسر حسن با روحيه ای تحسين برانگيز سخنان کوتاهی ايراد نمود که سرشار از غم و توأمان با اميد بود. وی در بخشی از سخنانش گفت : «حسن چرا شب عاشورا و چرا در علم کوه و در تنهائی و غربت جان به جانان سپرد؟ شب عاشورا که شهر، پر از همهمه و دسته و عزاداری برای حسين بود، حسن به دور از هر چشمی، آرام خفت و برنخاست ! »
خانم موسوی در بخش ديگر از سحنانش به راه و آرمان حسن و منش و خلق «انسان گرايانه و مردم گرايانه» او اشاره کرد و سخنانش را با اين جملات به پايان رسانيد . «حسن در علم کوه با غرور و صبور و محکم و استوار، چشم به گام های ما دارد. يک هفته برای بازگشت او، به انتظار نشستيم و لحظه شماری کرديم که بياید. اما او علم کوه و اوج و بلندی و تنهائی و خلوت را برگزيد. حسن با خدا بود. »
نيروهای انتظامی و بسياری از لباس شخصی ها در اطراف جمعيت به چشم می خوردند. مراسم خاکسپاری با آرامی در ساعت 14 به پايان رسيد.


در زير دست نوشته اي از حسن زرافشان را مي خوانيد:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5448

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مراسم خاکسپاری حسن زرافشان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016