چهارشنبه 27 اسفند 1382

عسگراولادي: اگربرخي ياران خاتمي به خيرخواهي وي گوش مي‌كردند چنين فرجامي نداشتند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
دبيركل حزب موتلفه گفت: مهمترين تحول سال 82 در منطقه، سقوط صدام و افشاي جنايت رژيم بعث و اثبات مظلوميت ملت عراق به ويژه رهبران روحاني و مراجع تقليد بود كه طي سي‌سال حاكميت اين حزب در سياه‌چال‌هاي رژيم صهيونيستي صدام به شهادت رسيدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حبيب‌الله عسكر‌اولادي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دومين تحول بزرگ در سال 82 را شكست سياست‌هاي مداخله‌جويانه آمريكا در ايران به ويژه در خرداد و تيرماه سال جاري دانست و افزود: از همه مهمتر ياس و نااميدي رهبران كاخ سفيد از نفوذ در حاكميت جمهوري اسلامي و جلوگيري از برگزاري انتخابات آزاد، رقابتي و پرشكوه اسفند بود.
وي با اشاره به حادثه زلزله بم آن را حادثه‌اي تلخ عنوان كرد و افزود: البته حادثه تلخ زلزله بم، كام ملت ايران را تلخ كرد.
دبير كل حزب موتلفه در ادامه به شكل‌گيري چشم‌انداز بيست ساله آينده كشور و طراحي مسيري كه در اين سال‌ها بايد طي شود به عنوان تحول ديگري در سال 82 اشاره كرد.
عسكراولادي در ارزيابي از عملكرد احزاب و دستگاهها به لحاظ قانون‌گرايي اظهار داشت: احزاب و گروهها هركدام به سهم خود در جهت اعتلاي نظام و اسلام تلاش‌هايي داشتند. البته برخي از گروهها كه با مردم و آرمان‌هاي نظام فاصله داشتند راهي رفتند كه جز بن‌بست چيزي ديگري نبود.
وي با بيان اينكه احزاب سياسي در خانه احزاب تعامل مثبتي داشتند به گفت‌وگوهاي صورت‌گرفته در خانه احزاب اشاره كرد و گفت: به عنوان مثال بنده بناي گفت‌وگو با حزب مشاركت و گفت‌وگو با كساني كه در دولت و مجلس تعيين‌كننده بودند را گذاشتم. اين گفت‌وگوها در مسيري پيش رفت و آثار مثبتي از جهت روشنگري جامعه به جاي گذاشت.
دبيركل حزب موتلفه با اشاره به آمار و ارقام و ميزان مشاركت مردم در انتخابات خاطرنشان كرد: ميزان مشاركت مردم در سرنوشت سياسي خود از زاويه‌اي نشان از عدم توفيق طراحان شعار توسعه سياسي دارد. آن استقبال و هجومي كه در دوم خرداد 76 به يك جناح و جريان سياسي وجود داشت به مرور رو به افول رفت.
وي علت اين افول را انحصار‌طلبي، قدرت‌جويي بي‌حساب و عدم شايسته‌سالاري در سپردن پست‌هاي سياسي،‌ اجتماعي و اقتصادي دانست و افزود: در عوض ريزش‌هاي راي از جبهه دوم خرداد در رويشي منطقي و عقلاني خود را در اصول‌گرايان و ارزش‌گرايان در دو انتخابات اخير يعني انتخابات شوراها و انتخابات مجلس شوراي اسلامي نشان داد. بنابراين مي‌توان اميدوار بود كه توسعه سياسي واقعي در مسيري كه مردم آن را مسير خدمت و پيشرفت تعيين كرده‌اند به جلو خواهد رفت و ما اين را يك گام مثبت و عملي مي‌دانيم.
عسكراولادي با تاكيد بر اينكه احزاب و گروهها بايد حرفي براي گفتن و فعلي براي خدمت به مردم داشته باشند بر لزوم خدمت بي‌منت به مردم تاكيد كرد و افزود: در اين صورت است كه مي‌توان اميد و توقع به مشاركت بيشتر و حضوري گسترده‌تر در صحنه سياسي از مردم داشت.
به گفته وي اگر احزاب و گروههاي سياسي در چارچوب اسلام، نظام، قانون اساسي و اصل پيشرفته و مترقي ولايت فقيه كه فلسفه سياسي نظام را تشكيل مي‌دهد، حركت كنند ما شاهد توفيقات بيشتري در فرآيند سياسي كشور خواهيم بود.
به اعتقاد دبيركل حزب موتلفه مهمترين مساله در سال 83 كارآمدسازي نهادهاي قانوني نظام در سه قلمرو تقنين، اجرا، حقوقي و قضايي است.
عسكراولادي در ادامه خاطرنشان كرد: مردم پس از 25 سال از حيات جمهوري اسلامي نمي‌توانند بپذيرند كساني كه متصدي امري در جمهوري اسلامي هستند مبتلا به بيماري عدم كارآمدي مي‌باشند. به همين دليل ما «خدمت» و انديشيدن به مقوله «پيشرفت» كشور را در دستور كار قرار داديم و هركسي را كه در اين مسير حركت كند، ياري مي‌كنيم.
وي تصريح كرد: ما با اين انديشه به دنبال كسب قدرت نيستيم بلكه در پي اختصاص بخشي از سهم خدمت به جامعه مي‌باشيم و اين در هر جايي و هر قلمرويي ممكن است.
وي در پيش‌بيني از فضاي سياسي سال آينده گفت: فضاي سياسي سال آينده عاري از خشنونت و برخوردهاي غيراخلاقي خواهد بود و از بي‌انضباطي‌ها و بداخلاقي‌ها به خاطر فضاي فكري مردم همه پرهيز خواهند داشت.
به گفته‌ي وي آسيبهايي كه ما در سال‌هاي گذشته خورديم از اين ناحيه بود كه عده‌اي مرتب بر طلب فضاي دوقطبي مي‌كوبيدند و فضاي مسابقه در خدمت به مردم را به فضاي مسابقه در كسب قدرت برآوردند.
در چنين فضايي منافع و مصالح ملي آسيب مي‌بيند كه متاسفانه تا حدودي اين طور شد و اگر درايت مقام معظم رهبري و هوشياري نخبگان ما نبود مشكلات بيشتري داشتيم.
عسكراولادي معتقد است: آقاي خاتمي به عنوان رييس جمهور قانوني كشور مي‌تواند در مثبت‌تر كردن فضاي سياسي كشور گام بردارد.
به گفته وي عدم توفيق برخي از ياران خاتمي در دو انتخابات اخير به ويژه انتخابات شوراها دليل بي‌توفيقي آن‌ها نيست، آنها اشتباهاتي داشتند كه جبران ناپذير بود.
به گفته دبيركل حزب موتلفه اگر اين افراد به خيرخواهي‌هاي آقاي خاتمي گوش مي‌كردند چنين فرجامي نداشتند.
وي اظهار اميدواري كرد كه مجلس هفتم توفيق انجام كاري را كه وي معتقد است اكثريت مجلس ششم در ياري دولت براي كارآمدتر شدن انجام ندادند، پيدا كند.
وي پيش‌بيني درباره انتخابات آتي رياست جمهوري را زودهنگام دانست و با بيان اينكه تا انتخابات رياست جمهوري فاصله يكساله داريم، افزود: تا آن موقع مسائل ديگري در دستور كار است كه بايد به آن عمل كرد. در مجموع رفتار احزاب بايد منطبق بر هنجارهاي پذيرفته‌شده از سوي مردم باشد.
عسكراولادي در پايان با اظهار تاسف از اينكه برخي از نخبگان فاصله زيادي از مردم دارند، خاطرنشان كرد: اين مردم هستند كه انقلاب را مديريت مي‌كنند و هر از چندي به تغيير مديران همت مي‌نهند. اگر اين انتخاب مردم را گردن ننهيم و مرتب بر طبل تشويش اذهان بكوبيم، نتايج خوبي نمي‌گيريم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5765

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عسگراولادي: اگربرخي ياران خاتمي به خيرخواهي وي گوش مي‌كردند چنين فرجامي نداشتند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016