سه شنبه 11 فروردين 1383

يك متقاضى پناهندگى ، پس از باز گرداندن اجبارى به ايران كشته شد! برگردان از انور ميرستاري

اين مطلب از يكى از روزنامه هاى معتبر و پر تيراژ نروژ به نام De Kari-Lill Fredriksen (روزنامه اى معادل Le Soir بلژيك ) در تاريخ 11 مارس 2004 به چاپ رسيده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يك متقاضى پناهندگى ايرانى ، دو هفته پس از اخراج اجبارى از نروژ كه در تاريخ 13 ماه فوريه صورت گرفت ، در ايران كشته شد .
" مارتين تى سام " دبير اول " سازمان متقاضيان پناهندگى در نروژ" در اين باره چنين مىگويد :
ما از دولت نروژ مصرا مىخواهيم كه يك تحقيق فورى انجام دهد تا معلوم گردد چه بلايى بر سر اسماعيل يوسفى آمده است .
وى افزود : بنا به گفته فاميل هاى نزديك يوسفى ، جسد وى در روز 28 ماه فوريه در حاليكه آثار زخم و جراحات بر جمجمه اش بود ، پيدا شد. اما علت مرگ او همچنان مرموز و ناشناخته مانده است . سازمان
ما توضيحى بيش از اين در اين باره نمى تواند بدهد.
يوسفى در سال 99 از نروژ تقاضاى پناهندگى نموده و در 2000 به ايران برگردانده شد . وقتى دوباره در سال 2001 به نروژ آمد، اعلام كرد كه پس از اولين بازگشت اجبارى به ايران ، در آنجا دستگير و زندانى شدده است .
" تى سام بر اين باور است كه يوسفى دلايل محكم و معتبرى را براى كسب حقوق پناهندگى ارائه داده بود كه تا دوباره نتوانند وى را به ايران بازگردانند.
وى در پايان مىگويد : به نظر ما جاى بسى تاسف و تعجب است كه دست اندركاران امور مملكتى كوچكترين زحمتى به خود ندادند تا تحقيقى نموده و صحت و سقم گفته هاى يوسفى را به اثبات رسانند. ما معتقديم كه دولت نروژ مسائل امنيتى جان متقاضيان پناهندگى را در نظر نمى گيرد.

29 ماه مارس 2004
برگردان از زبان فرانسه : انور ميرستاري

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6049

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يك متقاضى پناهندگى ، پس از باز گرداندن اجبارى به ايران كشته شد! برگردان از انور ميرستاري' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016