جمعه 14 فروردين 1383

آيت الله جنتي: جمهوري اسلامي يعني جمهوريتي كه اسلام به ما الهام كرده است، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
امام جمعه موقت تهران پيام نوروزي مقام معظم رهبري را بسيار ارزنده و فوق‌‏العاده ارزيابي كرد و از همه دستگاهها خواست تا با برنامه‌‏ريزي مشخصي آن را عملي كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار" ايلنا" آيت‌‏الله جنتي, دبير شوراي نگهبان در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: دستگاهها موظفند اول خودشان بررسي كنند كه در طول مسئوليت خود چه كرده‌‏اند و سپس كارنامه خود را به صورت تنظيم شده به مردم ارائه دهند.
وي با بيان اينكه نمي‌‏توان انتظار داشت كه همه نمره‌‏هاي يك سازمان 20 باشد, گفت: دستگاههايي موفق هستند كه نمره‌‏هاي بالاتر از ده آنها بيشتر از نمره‌‏هاي پائين‌‏تر از ده آنها باشد.
وي افزود: ارائه گزارش به مسئولان بعدي كه بر سر كار خواهند آمد, اين امكان را مي‌‏دهد كه بفهمند در گذشته چه كارهايي شده است و نقاط ضعف و قوه چه بوده است تا نقاط قوت را ادامه دهند و نقاط ضعف را بر طرف كنند.
جنتي از همه دستگاهها, حتي صدا و سيماي جهوري اسلامي خواست كه پاسخگوي كارهاي خود باشند.
وي گفت: صدا و سيما بگويد كه در مورد تبليغات چه كرده است, دستگاههاي اجرايي بگويند كه در بعد اقتصادي چه كرده‌‏اند؟ با مفاسد اقتصادي چه كرده‌‏اند؟
دبير شوراي نگهبان افزود: مقام معظم رهبري اين همه براي مبارزه با مفاسد اقتصادي سرمايه‌‏گذاري كردند اما اگر بگويم كه كاري در اين مورد نشد, مبالغه نكرده‌‏ام؛ يا كاري نشد يا اگر شد كمي بالاتر از صفر بود.
وي تصريح كرد: با مساله‌‏اي كه خواست ولي فقيه و مردم بود چه برخوردي شد؟ چرا به اين سئوال پاسخ داده نشد؟ با تبعيض چه كردند؟ با تهاجم فرهنگي, فساد اخلاقي, فساد اقتصادي چه كردند؟ بالاخره بايد جواب بدهند. خطيب نماز جمعه تهران گفت: بايد چند ماهي به دستگاهها فرصت داد تا كارنامه خود را تنظيم كنند, اين كار بايد در دو سه ماهه اول باشد و از ماه چهارم ارائه گزارش‌‏ها آغاز شود.
وي همچنين پيشنهاد كرد كه صدا و سيما آمادگي ارائه گزارش دستگاهها را تا پايان اسفند ماه سال 83 داشته باشد.
جنتي در ادامه سخنان خود با اشاره به 12 فروردين, روز جمهوري اسلامي گفت: 12 فروردين روز تاريخي بزرگي براي اين نظام بود كه نظام مستبد و مقتدر شاهنشاهي با همت مردم و رهبري امام بزرگوار در هم شكسته شد و يك نظام اسلامي با بالاترين راي ممكن متولد شد.
وي با بيان اينكه تمام مشكلات جامعه از اين ناشي مي‌‏شود كه مسئولان و مديران حاكم بر جامعه خودخواه, خودپرست, دنيا پرست, حق ناشناس و ظالم باشد, گفت: در حكومت اسلامي, مديريت يك كشور و ولايت امر مسلمين بايد به دست كساني باشد كه مستبد, خودپرست و ديكتاتور نباشند، خدا را بشناسند و كارهايشان را بر پايه اسلام بنا كنند.
جنتي با بيان اينكه شاه و شاهنشاهان قبل از انقلاب را با امام و رهبري مقايسه كنيد, گفت: امام را ببينيد كه در يك زندگي فقيرانه و با عشق و علاقه مردم به او از دنيا رفت، اين نشان مي‌‏دهد كه ايشان چقدر حق مردم را ادا كرده‌‏اند, چنين كسي در راس كار قرارگرفت و قدرتي بود كه همه قدرتهاي موجود زير دست او بود و مي‌‏توانست در هر جايي كه خواست تغيير ايجاد كند.
وي افزود: بعد از ايشان هم كار به آيت‌‏الله خامنه‌‏اي رسيد كه خلف صالح ايشان هستند. خودپرست نيست, دنيا پرست نيست, دلسوز و به فكر مردم است, هوشيار است, مرتب وقت و استعدادش را وقف اسلام مي‌‏شود. اين مديريت بالاي كشور است، كجاي دنيا مي‌‏توان نمونه آن را پيدا كرد؟
دبير شوراي نگهبان با اشاره به وجود چنين افرادي در رده مديريت‌‏هاي مياني كشور نيز گفت: به هر حال نظام، نظام اسلامي است، يعني هيچ قانون غير اسلامي در اين كشور تصويب نمي‌‏شود و اگر تصويب شود, رد مي‌‏شود و همه قوانين تضمين اسلامي دارند. كجاي دنيا اين موضوع وجود دارد؟
وي حضور مردم در پاي صندوقهاي راي و رفع توطئه‌ دشمنان در سال گذشته را نشانه مورد قبول بودن ولايت و مديريت كشور از سوي جامعه دانست و گفت: برخي افراد بودند كه جمهوري و اسلام را جدا از هم حساب مي‌‏كردند. جمهوري اسلامي يعني جمهوريتي كه اسلام به ما الهام كرده است، يعني اسلام به ما گفته است كه حكومت را به دست مردم بسپاريد.
جنتي افزود: در اين مورد چه شيطنت‌‏هايي صورت گرفت اما با درايت مقام معظم رهبري و هوشياري مردم اين توطئه هم خنثي شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6108

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله جنتي: جمهوري اسلامي يعني جمهوريتي كه اسلام به ما الهام كرده است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016