دوشنبه 17 فروردين 1383

رييس قوه‌ قضاييه: انقلاب اسلامي ايران در پرهيز از خشونت بي‌نظير است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
رييس قوه‌ي قضاييه قضازدايي و اتهام‌زدايي را از اصول برنامه‌هاي قضايي اين قوه در راستاي ارتقاء كيفيت قضايي و تحقق نهضت عدالت‌خواهي ذكر كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) آيت‌الله هاشمي شاهرودي امروز، دوشنبه، در جلسه‌ي مسوولان عالي قضايي گفت: تهاجم جديد استكبار جهاني عليه جمهوري اسلامي اين است كه ايران را به كشوري ضدصلح متهم كرده‌اند. ادعاهاي تكراري و واهي سردمداران آمريكا عليه جمهوري اسلامي و مردم ايران كه برخوردار از فرهنگ غني ديني هستند، نتيجه‌اي جز رسوايي آنان نخواهد داشت.
رييس قوه‌ي قضاييه انقلاب اسلامي ايران را در پرهيز از خشونت بي‌نظير دانست و افزود: مردم ايران سليم‌ترين مردم بوده و عادلانه‌ترين رفتار اجتماعي را داشته و دارند و حكومت جمهوري اسلامي مردمي‌ترين حكومتهاست.
آيت‌الله هاشمي شاهرودي با اشاره به اين كه حكم قاضي در تاريخ احكام قضايي باقي مي‌ماند، اظهار داشت: انشاء حكم در اسلام ارزش و حرمت دارد و قضات در انشاء راي بايد اين حرمت را پاسداري و شان دستگاه قضايي را با آراي خود حفظ كنند.
رييس قوه‌ي قضاييه همچنين گفت: براي يك جامعه‌ي اسلامي افزايش دادگاه‌ها و مجتمع‌هاي قضايي افتخار نيست، ازدياد دادگاه‌ها نشانه‌ي بالاترين جرايم و بيانگر ضعف و آسيب در جامعه است.
وي توسعه‌ي واحدهاي حل اختلاف و شوراهاي داوري را براي كاهش اختلافات و مراجعات قضايي موثر دانست و از مسوولان اجرايي خواست در تدوين لوايح قانوني، عناوين مجرمانه را كاهش دهند و براي ضمانت اجراي قوانين به راه‌حل‌ها و تدابير مدني و اجتماعي ديگر بينديشند.
آيت‌الله هاشمي شاهرودي تاكيد كرد: سياست قوه‌ي قضاييه اين است كه از ضمانت اجراي كيفري جز در موارد ضروري استفاده نشود و بايد در حداقل ممكن از كيفر استفاده كرد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6207

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس قوه‌ قضاييه: انقلاب اسلامي ايران در پرهيز از خشونت بي‌نظير است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016