يكشنبه 27 ارديبهشت 1383

فرشتگان جنگ، یا شیاطین شکنجه؟! عفت ماهباز

آیا حضور این چنین لیندی انگلندها در جنگ عراق به این افسانه ، که زنان همچون فلورانس نایتینگل ها ، فرشتگان جنگ و یا فرشتگان آزادی و صلح هستندپایان خواهد داد و یا همچنان ؟!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

efatmahbas@hotmail.com

زنی با لبخندی دلفریب،برروی انبوهی از لاشه مردان لخت شده، جلوی دوربین ژست گرفته است و در جایی دیگر همان زن اسیر برهنه ایی را چون سگی مرده بر زمین می کشد. تصاویر به اندازه کافی تکان دهنده است و آن لبخند آنرا وحشتناکتر جلوه می دهد لیندی انگلند، زن 21 ساله است که قربانی ارزان، یک بازی سیاسی شده است.
کمیته بین المللی صلیب سرخ و عفو بین الملل، در فوریه 2004 گزارشی مبنی بر سو رفتار نیروهای ایتلاف با زندانیان و سایر افراد عراقی که مشمول معاهده های ژنو می شوند را در ماه مارس و نوامبر 2003را ، به مقامات بالای نظامی و دولتی امریکا و انگلیس ارسال کرده است .در این گزارش ذکر شده که شکنجه های فیزیکی و روانی توسط عوامل اطلاعاتی ارتشی بصورت سیستماتیک و برای مقر آوردن و وادار کردن زندانی یا شخص دستگیر شده به همکاری یا دادن اطلاعات بکار گرفته شده است . این گزارش همچنین مکانهایی که سو رفتار با زندانیان در آنها صورت گرفته،نام برده است ، از جمله این مکانها، زندان ابوغریب عراق است که عکسهای شرم آور شکنجه سربازان و مردم عادی، و از جمله عکسهای لیندی جوان در نقش شیطان لبخند به لب از همین مکان گرفته شده است.
تصاویر این زن جوان در کنار سربازان لخت و شکنجه شده عراقی چنان برای مردم جهان شوک آور است که همه تا مدت ها از این زن جوان و لبخند شیطانی اش، سخن میگویند و. فراموش میکنند که او سرباز ساده ارتش امریکاست که تازه دیپلم گرفته و برای اینکه بتواند در دانشگاه ادامه تحصیل دهد راهی ارتش می شود و سر از زندان و شکنجه گاهای ابوغریب در می آورد. در حالیکه طبق گزارش صلیب سرخ شکنجه و آزار افراد از مدت ها قبل به طور سیستماتیک، در مکانهای مختلف ادامه داشته ،به ناگهان،طی نمایشی لیندی انگلند 21 ساله تبه کار و مجرم شکنجه روی زندانیان عراقی معرفی می گردد. در این نمایش از دختر 21 ساله همچون پوستری تبلیغاتی به نفع بوش بلر و همپیمانان سیاسی اش، برای به انحراف کشاندن، افکار عمومی استفادهمی گردد. تمام رسانه های گروهی این بازی را باورمیکنند و همچنان به بازی به نفع بوش و شرکایش ادامه می دهند.

لیندی انگلند در کنار زنداني هاي عراقي

امروزه دیگر کمتر کسی به طور واقعی شک می کند که زنان نمی توانند مجرم محسوب شوند و در قتل و شکنجه سربازان و یا زندانیان شرکت کنند . یا زمینه ساز خشونت باشند. ( به طور نمونه ، در جنگ جهانی دوم، زنان به عنوان شکنجه گر در اردوگاهای نازی کار میکردند و یا درایران در زندان جمهوری اسلامی در سال 1367 در مقطعی کوتاه از زنان نگهبان برای شکنجه دادن زندانیان در اجرای شکنجه برای نماز خواندن،استفاده نموده اند و..... ) اما علیرغم این واقعییت، می توان گفت : در مقطعی لیندی انگلند، را به عنوان مجرم و شکنجه گر، سربازان به انظار عمومی معرفی می کنند که تا کنون از ده ها هزار زنی که مورد تجاوز و خشونت های جنگی در عراق واقع شده اند . سخنی به میان آورده نشده و همچنان در مورد مسایلی از این دست ، سکوت میشود!

پرسش این است چرا تاکنون در هیچ یک از روزنامه های معروف دنیا مردی را به عنوان مجرم و متجاوز به حقوق زنان و یا تبه کار جنگی معرفی نشده است اما در اینمقطع زمانی، برای به انحراف کشاندن و گمراهی افکار عمومی از پشت پرده بازی های نامعلوم جنایتکاران اصلی جنگ، زن 21 ساله ایی را به میدان بازی می آورندو به عنوان تبه کار و مجرم شکنجه روی زندانیان عراقی معرفی می کنند
استراتژی بوش رامسفلد و بلر، در این بازی بسیار واضح و روشن است لیندی پوستر زیبایی است که با لبخند و شلاقی در دست، شاید بتواند افکار عمومی را به نفع بوش و هم پیمانانش تغییر دهد در حالیکه همه جهانیان در شوک و ناباوری روی لیندی انگلند به عنوان "شیطان شکنجه " تمرکز کرده اند. مسایل و مقصران اصلی شکنجه سربازان و مردم عادی، به دست فراموشی سپرده می شوند
همه شواهد وگزارش های خبری جنگی، که تاکنون گزارش شده و یا گزارش خواهد شد دال بر خشونت سربازان برروی زنان اسیر است در واقع می توان کفت تمام واقعییت های جنگی چیز دیگری را می گوید و در اکثر موارد قریب به اتفاق زنان قربانی بوده اند و مردان مجرم و عمل کننده ! اما در این گزارش واقعییت بر عکس جلوه داده می شود . انعکاس اینگونه این واقعییت، در واقع سیلی، بر رخ تمام زنانی است که تاکنون به عنوان قربانیان جنگی مورد تجاوز واقع شده اند.
نمایندگان رسانه ها و روزنامه نگاران در واقع با واقعی جلوه دان این گزارش و نادیده گرفتن واقعییت پشت پرده آن آنچه را که بوش و شرکایش مورد نظرشان بوده کمک میرسانند و در واقع مسولیت را بر شانه های لززان قربانیان جنگی هموار می کنند در حالیکه رسانه های خبری، در همین زمان با به کار بردن کلمات و زبان دیگری از گزارشات جنگی عملا با اآنهایی که سواستفاده گر هستند میدان داده اند از جمله آنها بارها در گزارش های خود نوشته اند "که سربازان امریکایی با زنان زندانی رابطه جنسی داشته اند" در اینجا صحبت از رابطه جنسی،میان زندانی و زندان بان است اماخبر چنان نوشته می شود که بسیار طبیعی جلوه کند، گویی خود زندانی زن داوطلب چنین رابطه ایی می باشد!!چرا در موردی چنین آشکار، سخنی از تجاوز به میان نمی آید؟! درست در چنین زمانی زنی که به دستور مافوقش،عمل می کند و البته نه تجاوز، بسیار زننده تر و وحشیانه در انظار عمومی به نمایش گذاشته میشود.

لیندی انگلند
لیندی انگلند

لیندی انگلند 21 ساله مظهر "شیطان شکنجه" دیپلمه، خواهان ادامه تحصییل در ادامه برابری خواهی زنان، یا (امانسه پاسیون)، پایش به ارتشی می رسد که با شعار دمکراسی خواهی مرگ و شکنجه را برای مردم به ارمغان دارد و زنان این قربانیان همیشگی جنگها، نوع دیگری به قربانگاه فرستاده می شوند این بارآنها باید با لبخند ،و شلاقی در دست، اسیران خود را و به شکنجه گاهاه روانه کنند
آیا حضور این چنین لیندی انگلندها در جنگ عراق به این افسانه ، که زنان همچون فلورانس نایتینگل ها ، فرشتگان جنگ و یا فرشتگان آزادی و صلح هستندپایان خواهد داد و یا همچنان ؟!.....

عفت ماهباز
کلن

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7775

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرشتگان جنگ، یا شیاطین شکنجه؟! عفت ماهباز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016