شنبه 2 خرداد 1383

تاج‌زاده: به‌كارگيري روش‌هاي دموكراتيك مي‌تواند مساله‌ي قوميت‌ها را به فرصتي براي نظام تبديل كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
معاون سابق سياسي وزير كشور گفت كه بايد در ارتباط با اقوام، روش‌هاي دموكراتيك را اتخاذ كرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مصطفي تاج‌زاده كه در ميزگرد توسعه‌ي اجتماعي اقتصادي اقوام ايراني، چشم‌اندازها و راهبردها در همايش “هويت ملي، بررسي نقش اقوام“ سخن مي‌گفت، بر اين موضوع كه در جامعه‌ي ما نگاه به مساله‌ي اقوام هم تهديد و هم فرصت محسوب مي‌شود، افزود: تهديد از ناحيه‌ي به‌كارگيري روش‌هاي نادرست كه عنوان مي‌كند تنها با تكيه بر اين روش‌ها استقلال و تماميت ارضي كشور حفظ مي‌شود، حاكم خواهد شد اما به‌كارگيري روش‌هاي دموكراتيك راهي است كه مي‌تواند مساله‌ي قوميت‌ها را به فرصتي براي نظام و زمينه‌اي براي حفظ استقلال و تماميت ارضي كشور تبديل كند.
وي با اشاره به اين‌كه در حال حاضر آمريكا درصدد اجراي آنچه طرح بسط دموكراسي در منطقه‌ي خاورميانه مي‌خواند، است، افزود: براي مواجهه با اين مشي كه بسط دموكراسي برون‌زاست، استبداد دروني با هر توجيهي ولو ديني محكوم به شكست است و تنها پادزهر آن ايجاد دموكراسي درون‌زاست.
وي با يادآوري ويژگي‌هاي نظام جمهوري اسلامي افزود: در اين نظام كه براي تعيين سرنوشت نقش‌هاي مختلف آن چهار انتخابات پيش‌بيني شده، الگوهاي دموكراتيك به مراتب كارسازتر هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي كه دموكراتيك برخوردكردن با اقوام را به نفع نظام برمي‌شمرد به موضوع اقليت بودن شيعيان در جهان اسلام نيز اشاره كرد و گفت: عقل سليم حكم مي‌كند با شعارهاي دموكراتيك به سمت توزيع عادلانه پيش برويم.
وي در ادامه با اشاره به وضعيت شيعيان و بيان اين‌كه آنها تنها در ايران و عراق اكثريت به شمار مي‌آيند، تصريح كرد: ارايه‌ي الگوي دموكراتيك در ايران دفاع از حقوق شيعه در سراسر جهان است؛ زيرا در اين حالت مي‌توان انتظار داشت ساير كشورها نيز حقوق شيعه را رعايت كنند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8047

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تاج‌زاده: به‌كارگيري روش‌هاي دموكراتيك مي‌تواند مساله‌ي قوميت‌ها را به فرصتي براي نظام تبديل كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016