دوشنبه 18 خرداد 1383

مذاکره بوش و شيراک در باره مسائل هسته ای ايران، روزنامه ايران

گروه سياسی: رئيس جمهور آمريکا جورج بوش در پاريس اعلام کرد که اين کشور به همراه فرانسه می کوشد تا اطمينان يابد ايران به تعهداتش در قبال آژانس بين المللی انرژی اتمی عمل می کند.
به گزارش ايسنا، پايگاه اينترنتی کاخ سفيد با مخابره اين خبر افزود که جورج بوش، رئيس جمهور آمريکا، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ژاک شيراک همتای فرانسوی اش در کاخ اليزه گفت: ما دو کشور برای ايجاد صلح و امنيت در ديگر بخشهای جهان با يکديگر همکاری می کنيم.
وی همچنين با تکرار ادعاهايش عليه تهران مبنی بر اينکه ايران به دنبال دستيابی به سلاح هسته ای است، ادامه داد: ما با يکديگر همکاری می کنيم تا اطمينان يابيم که ايران به تعهداتش در قبال آژانس بين المللی انرژی اتمی عمل می کند و سلاح هسته ای توليد نمی کند.
خبرگزاری فرانسه نيز با اشاره به سفر بوش به پاريس و ديدار وی با شيراک گزارش داد: هر دو رئيس جمهور درديدار با يکديگراز ايران خواستند تا به طور کامل به تعهدات هسته ای اش عمل کند.
در همين حال اسکات مک کلان درجلسه مطبوعاتی کاخ سفيد گفت: ما بر اين امر متمرکز شده ايم که ايران برنامه هسته ای اش را پايان دهد و به همکاری با جامعه بين المللی برای ترغيب ايران به پايان دادن برنامه هسته ای اش ادامه می دهيم.
اسکات مک کلان، سخنگوی کاخ سفيد همچنين گفت: هيچ دليلی ندارد ايران که منابع وسيع نفت و گاز را در اختيار دارد، نيازی به برنامه هسته ای ندارد.
وی در پاسخ به سؤالی که در خصوص رابطه ايران و آمريکا از وی پرسيده شد، ادعا کرد: فکر می کنم شنيده ايد که رئيس جمهور مکرراً گفته است ما در کنار مردم ايران که در آرزوی آزاديهای بيشتری هستند، ايستاده ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8632

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مذاکره بوش و شيراک در باره مسائل هسته ای ايران، روزنامه ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016