پنجشنبه 28 خرداد 1383

روز نامه كريستين ساينس مانيتور : اروپاييها نبايد با ايرانيها درگير شوند، خبرگزاري مهر

روزنامه كريستين ساينس مانيتور امروز نوشت: اروپاييها نبايد با ايرانيها درگير شوند و نبايد طوري رفتار كنند كه اين فكر تداعي شود كه اروپا و آمريكا به دنبال ايجاد نفاق در اين منطقه هستند و اينكه آنها فصل جديدي از خصومت را ايجاد مي كنند .
خبرگزاري مهر به نقل از روز نامه كريستين ساينس مانيتور ، در حالي كه رسانه هاي آمريكايي توجه خود را به دور جديدي از درگيريها در عراق پيش از سي ژوئن زمان واگذاري قدرت در اين كشور و دستگيري يك پيمانكار آمريكايي توسط شبه نظاميان در عربستان سعودي معطوف ساخته اند اختلاف بين آمريكا و ايران بالا گرفته است .
اين روز نامه نوشت : كنت بريل نماينده آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي ايران را متهم كرد كه براي كاهش فشار هاي بين المللي برايران در باره همكاري بيشتر با بازرسان هسته اي اين آژانس ديپلماتها را تحت فشار قرار داده است .
مانيتور افزود ايران مدتهاست كه مي گويد تاسيسات هسته اي اش فقط براي ايجاد انرژي است و توسعه تسليحات اتمي را رد كرده است .
اين روز نامه به نقل از سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران نوشت : اگر قطعنامه پيشنهادي سه كشور فرانسه ، آلمان و انگليس به تصويب برسد هيچ تعهد اخلاقي براي تعليق غني سازي اورانيم نخواهيم داشت . قطعنامه آژانس بين المللي انرژي اتمي بسيار بد است و حقوق كشور ما را نقض مي كند .درصورتيكه اروپاييها در پيش نويس پيشنهادي قطعنامه خود در باره ايران تجديد نظر نكنند و آن را اصلاح نكنند يك نقطه تاريك براي هميشه در تاريخ روابط ايران و اين كشورها باقي خواهد ماند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ساينس مانيتور در ادامه مي نويسد : دولت بوش به طور آشكار تصميم گرفته است كه سعي كند عراق را كنترل و ايران را مهار كند و اميدوار است كه تاانتخابات اين كار را با موفقيت انجام دهد و بعد از آن اگر در انتخابات پيروز شد گزينه هاي خود را در تهديدات خارجي بررسي كند . جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا و مشاورانش مي خواهند كه از الان تا نوامبر از هرگونه مسئله جدي جلوگيري كنند .
اين روز نامه نوشت : اما اين استراتژي خطر ناكي است زيرا اين امر ابتكارعمل را درعراق و ساير مناطق كاملا در دست افرادي مانند طرفداران زرقاوي و حاميانش قرار مي دهد .

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9025

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روز نامه كريستين ساينس مانيتور : اروپاييها نبايد با ايرانيها درگير شوند، خبرگزاري مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016