يكشنبه 31 خرداد 1383

سيد ناصر قوامي: يكي از مشكلات‌‏دروني جبهه دوم‌‏خرداد عدم‌‏صداقت درگفتار و رفتار است، خاتمي از اصلاح‌‏طلبان و آرمانهايشان خوب دفاع نكرد

رئيس سابق كميسيون حقوقي قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي از مشكلات دروني جبهه دوم خرداد عدم صداقت در گفتار و رفتار است, بسياري از آقايان خيلي خوب حرف مي‌‏زنند ولي موقع عمل, نمي شود روي آنها حساب كرد و به راحتي تغيير موضع مي‌‏دهند و خلاف گفته‌‏هايشان عمل مي‌‏كنند.
به گزارش" ايلنا", سيد ناصر قوامي در ديدار با اعضاي شوراي مركزي ائتلاف روزنامه‌‏نگاران اصلاح‌‏طلب استان قزوين با انتقاد از سخنان آيت‌‏الله مشكيني گفت: فكر مي‌‏كنم سخنان امام جمعه محترم قم دهها اشكال فقهي, اخلاقي, حقوقي, انساني, ديني و ... دارد.
سيد ناصر قوامي افزود: متاسفانه برخي‌‏ها براي حفظ و كسب قدرت به راحتي از مقدسات هم سوء استفاده مي كنند و از دين و اسلام و معنويات هم براحتي براي مقاصد سياسي مايه مي‌‏گذارند.
نماينده سابق مردم قزوين در مجلس ششم خاطرنشان كرد: اگر واقعاً چنين چيزي وجود دارد, آقايان براي رياست جمهوري هم نظر امام زمان را بگيرند و به مردم اعلام كنند تا مردم نه خلاف نظر امام زمان راي دهند و نه هزينه‌‏ بسيار زيادي صرف برگزاري انتخابات شود.
قوامي سپس به اشاره به نظرات برخي‌‏ها در خصوص تندروي نمايندگان مجلس ششم گفت: ما كجا تندروي كرديم؟ تحصن و نامه به رهبري تندروي است؟ تحصن يك راهكار مدني است. در ساير كشورها وقتي يك كار غيرقانوني و خلاف منافع ملت صورت مي‌‏گيرد، عده‌‏اي براي گرفتن حق مردم تحصن مي‌‏كنند ومسوولين مي‌‏آيند مي‌‏گويند شما حرفتان چيست و چه مي‌‏خواهيد؟ در جريان تحصن مجلس نه اينكه از ما سئوال نكردند چرا تحصن كرده‌‏ايد بلكه بر سرمان نيز زدند.
قوامي افزود: دوستان كه مي‌‏گويند نمايندگان متحصن نگذاشتند تا ما با رايزني مشكل را حل كنيم و تندروي آنها كار را به بن‌‏بست كشاند, پاسخ بگويند مگر دهها بار در همين مجلس راجع به طرح‌‏ها و جريان‌‏هاي مختلف رايزني نكردند چرا نتيجه نداد؟ ما كه آن موقع تحصن نكرده بوديم.
رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس ششم خطاب به اعضاي شوراي مركزي ائتلاف روزنامه‌‏نگاران اصلاح طلب گفت: نمايندگان اصلاح‌‏طلب واقعي مجلس ششم بسيار مظلوم واقع شده‌‏اند، عده‌‏اي مي‌‏گويند؛ تندروي كرديد و عده‌‏اي هم مي‌‏گويند كندروي كرديد؟ اتفاقاً آنهايي كه مي‌‏گويند كندروي كرده‌‏ايد بسيار عقلاني‌‏تر و دلسوزتر هستند و پاسخ دادن به آنها بسيار سخت‌‏تر است.
وي خاطرنشان كرد: در جريان رد صلاحيت‌‏ها مي‌‏شد وضعيت را به گونه‌‏اي پيش برد كه كار به اينجا نكشد، متاسفانه آقاي خاتمي سر بزنگاه تصميم خوبي نگرفت و از اصلاح‌‏طلبان و آرمانهايشان خوب دفاع نكرد و جايي كه بايد خوب تصميم مي‌‏گرفت و عمل مي‌‏كرد هم بد تصميم گرفت و هم بد عمل كرد و در جاي حساس پشت سر اصلاح‌‏طلبان نايستاد و نهايتاً كار به اينجا كشيد.
قوامي تاكيد كرد: بسياري مي‌‏گويند چرا طرح برگزاري رفراندوم را در مجلس ششم تصويب نكرديد, واقعاً مشكل اين بود كه ما نمي‌‏توانستيم روي برخي افراد حساب كنيم, رفراندوم به دو سوم آراي نمايندگان نياز داشت و ما نسبت به راي مثبت اين تعداد از نمايندگان مطمئن نبوديم.
قوامي گفت: نبودن افراد محكم و باثبات به تعداد لازم و كافي، مشكلي بود كه ما را در بسياري مواقع در اجراي طرح‌‏ها و برنامه‌‏هايمان در مجلس يا مشكل مواجه مي‌‏ساخت.
وي گفت: برخي مي‌‏گويند كه؛ در جريان رد صلاحيت‌‏ها اگر شما نمايندگان تاييد صلاحيت مي‌‏شديد ديگر تحصن نمي‌‏كرديد, در صورتي كه ما بارها اعلام كرديم كه اگر همه افرادي كه به صورت غير قانوني رد صلاحيت شده‌‏اند تاييد صلاحيت شوند ولي نمايندگان رد صلاحيت شده مجلس تاييد صلاحيت نشوند، ما به تحصن ادامه نمي‌‏دهيم و ديگر اعتراضي نداريم.
قوامي با اشاره به برگزاري انتخابات رياست جمهوري در سال آينده گفت: اصلاح‌‏طلبان واقعي قطعاً برنامه‌‏ريزي‌‏هاي لازم را در اين خصوص انجام خواهند داد و به حساسيت‌‏هاي موضوع نيز آگاهي كافي دارند و با دقت اين موضوع را پيگيري مي‌‏كنند.
وي افزود: مطمئناً اصلاح‌‏طلبان واقعي در شرايطي در انتخابات شركت خواهند كرد كه رقابت عادلانه, رقابتي منصفانه و آزاد باشد و بتوانند كانديداي مورد نظر خود را در عرصه رقابت انتخاباتي معرفي كنند.
قوامي تصريح كرد: آن چه كه مشخص است اين است كه اصلاح طلبان كاملاً با برنامه و قوي در انتخابات آتي حاضر خواهند شد, اين حضور هم دو حالت دارد, يا كانديدا دارند و يا هم ندارند كه در هر دو صورت برنامه اصلاح طلبان كاملاً مجزا و مشخص است.
وي تاكيد كرد: يك مشكلي كه ما داريم و محافظه‌‏كاران ندارند اين است كه آنها به راحتي از هم اكنون مي‌‏توانند براي روي گزينه‌‏هايشان كار كنند ولي ما نمي‌‏دانيم كه آيا كانديداهاي ما از تيغ نظارت استصوابي رد خواهد شد يا خير؟
قوامي گفت: يكي از مشكلات جامعه, نداشتن‌‏ آگاهي نسبت به آنچه كه در كشور مي‌‏گذرد است و روزنامه‌‏نگاران بايد بيش از گذشته در جهت آگاه ساختن مردم تلاش كنند.
رئيس سابق كميسيون حقوقي و قضايي مجلس افزود: فعالين سياسي بايد برنامه بلند مدتي براي فعاليت‌‏هاي سياسي خود داشته باشند و به هيچ وجه از مشكلاتي كه در سر راهشان بوجود مي‌‏آيد نهراسند و با كمي فشار از سوي محافظه‌‏كاران به راحتي تغيير خط و مشي و مواضع ندهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين در خصوص ادامه فعاليت‌‏هاي سياسي خود گفت: با توجه به اين كه سابق قاضي ديوان عالي كشور بودم و به خاطر مواضع و فعاليت‌‏هاي سياسي تقاضاي بازنشستگي از كار در قوه قضائيه كردم كه مورد موافقت قرار گرفت و بعداً از اين نيز در كنار مردم خواهم بود و هفته‌‏اي دو سه روز را در قزوين به ادامه فعاليت‌‏هاي اصلاح‌‏طلبانه خود خواهم پرداخت.
قوامي همچنين با اشاره به درگذشت شهادت گونه مرحوم امامي استاندار فقيد قزوين گفت: درگذشت مرحوم امامي ضربه غير قابل جبراني به استان زد و اميدواريم كه وزير محترم كشور با حساسيت كامل نسبت به انتخاب جانشين ايشان بپردازند و نيرويي را به جاي ايشان منصوب كنند كه بتواند راه مرحوم امامي را ادامه دهد.
گفتني است: در آغاز اين ديدار چند تن از اعضاي شوراي مركزي ائتلاف روزنامه‌‏نگاران اصلاح‌‏طلب استان قزوين نظرات و ديدگاه‌‏ها و برنامه‌‏هاي خود را در خصوص مسائل سياسي جاري استان و كشور و همچنين انتخابات مياندوره‌‏اي مجلس در قزوين و انتخابات رياست جمهوري بيان كردند.

Copyright: gooya.com 2016