چهارشنبه 10 تير 1383

نيك‌بخت: نبايد وضعيت فعلي عبدي را با سال‌هاي گذشته مطابقت داد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
صالح نيك‌بخت يادآورشد كه سخنان روز گذشته‌ي عباس عبدي مبني بر اينكه اگر او حرفي بزند مطبوعات آن را منتشر نمي‌كنند، بر اين مبنا بوده كه جلسه‌ي دادگاه به صورت غيرعلني برگزار شده بود.

وكيل مدافع عباس عبدي در تماس با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) توضيحاتي درخصوص اخبار منتشره به نقل از موكلش در مطبوعات ارايه كرد و گفت: در پرونده‌هايي كه در چند روز اخير در شعبه‌ي 9 دادگاه تجديدنظر و در دادگاه عمومي جهت رسيدگي به پرونده‌هاي آقاجري و باقي داشتم، قضات برخورد مناسبي با ما كردند و اين‌گونه برخوردها مايه‌ي اميدواري در جهت اجراي بخشنامه‌ي رييس قوه‌ي قضاييه است.

نيك‌بخت به جلسه‌ي محاكمه‌ي عبدي در روز گذشته اشاره كرد و اظهار داشت: به عنوان مثال در جلسه‌ي برگزار شده در شعبه‌ي 9 دادگاه تجديدنظر كه با توجه به طبع كار آن به صورت غيرعلني برگزار مي‌شود، ما با هيچ‌گونه محدوديتي مواجه نبوديم و حتي قاضي اجازه داد عبدي به بعضي از سوالات مطروحه كه به علت عدم دسترسي به مستندات امكان پاسخگويي به آن وجود نداشت، در 10 روز آينده در زندان يا بيرون از آن پاسخ دهد و عندالزوم شهود يا مطلعان خود را به دادگاه معرفي كند و حتي اگر نمي‌تواند آنان را همراه خود بياورد، دادگاه براي آنان احضاريه بفرستد.

وي ادامه داد: اين‌كه در بعضي از مطبوعات نوشته شده است كه عبدي گفته اگر من مطالب را بگويم، شما نمي‌توانيد انتشار دهيد، بر اين مبنا بوده كه جلسه‌ي دادگاه به صورت غيرعلني برگزار شده و انتشار مطالب و صورت‌جلسات دادگاه غيرعلني خلاف مقررات قانون آيين دادرسي كيفري است و با اطلاع نسبت به چنين امري ما مي‌خواهيم همه‌ي كارها در چارچوب قانون انجام شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وكيل مدافع عباس عبدي، برخي اظهارات مبني بر اين‌كه موكلش 575 روز است كه به صورت انفرادي به سر مي‌برد را مطابق واقع ندانست و اظهار داشت: عبدي در حال حاضر عبدي هم‌بند دارد و در جايي مناسب و با امكانات نسبتا خوبي نگهداري مي‌شود و به جاي اين‌كه خانواده‌ي وي با وي در زندان ملاقات داشته باشند، وي هفته‌اي يك بار به مدت 24 ساعت به مرخصي مي‌آيد. بر همين اساس نبايد وضعيت فعلي عبدي را با وضعيت سال‌هاي گذشته‌ي وي مطابقت داد. از همين رو من به همه اطمينان مي‌دهم كه عبدي به صورت انفرادي به سر نمي‌برد.

نيك‌بخت در ادامه افزود: درخصوص اين اظهارات كه عنوان شده عبدي گفته است اگر بخواهم حرف بزنم، نامه‌هايم را منتشر مي‌كنم، بايد گفت بعضي از نامه‌هاي عبدي در مطبوعات و سايت‌هاي خبري منتشر شده و تصور نمي‌كنم، شخص عبدي هر مطلبي را كه نوشته باشد براي انتشار، در اختيار مطبوعات قرار دهد؛ چون هر نكته جايي و مكاني دارد. بدين جهت مطلب عنوان شده از طرف وي صرفا در اين راستا بوده كه نبايد هر مطلبي را در هر زمان و مكاني بيان كرد.

وكيل مدافع عبدي كه هم‌اكنون وكالت آقاجري و باقي را نيز بر عهده دارد، درخصوص اين دو موكلش و عباس عبدي گفت: من به عنوان وكيل اين سه شخصيت سياسي عنوان مي‌كنم اگر چنان‌چه در گذشته هم مانند دو سه ماه اخير با اين افراد برخورد مي‌شد، هرگز مسايل گذشته كه امروز بعضا حالت معضل به خود گرفته است را شاهد نبوديم. از همين رو از رييس قوه‌ي قضاييه درخواست مي‌كنم كه بر رعايت نظم و قانون ادامه دهد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9533

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نيك‌بخت: نبايد وضعيت فعلي عبدي را با سال‌هاي گذشته مطابقت داد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016