چهارشنبه 17 تير 1383

انصاري‌راد: مخفي كاري در پرونده قتل «زهرا كاظمي» اصل حاكميت را زير سئوال برده است، رويداد

پاسخ رئيس كميسيون اصل نود مجلس ششم به ادعاي تريبونهاي راست در مورد قتل دو تبعه كانادا

انصاري‌راد
در ادامه حملات و انتقام گيري تريبونهاي جريان راست از كميسيون اصل نود مجلس ششم‏، روزنامه‌هاي «رسالت» و «سياست روز» در شماره سه‌شنبه 16 تيرماه خود ادعا كردند كه «از گزارشهاي كميسيون اصل نود مجلس ششم، بعنوان سند محكوميت نظام استفاده مي‌شود».
روزنامه «رسالت» با طرح اين ادعا نوشت:«شنيده شده وزير امور خارجه كانادا اخيرا نامه‌اي در ارتباط با پيگيري موضوع فوت زهرا كاظمي و كيوان تابش به مسئولين جمهوري اسلامي ارسال كرده است. در اين نامه وزير امور خارجه كانادا با استناد به گزارش كميسيون اصل نود مجلس از زهرا كاظمي حمايت و قتل كيوان تابش توسط ماموران كانادايي را توجيه كرده است».

اين روزنامه افزود:«در ماههاي پاياني عمر مجلس ششم‏، محسن آرمين و كميسيون اصل نود در راستاي تسويه حساب سياسي با قوه قضائيه و دادستان تهران براي مرگ «زهرا كاظمي» غوغاسالاري براه انداخته و در برابر مرگ «كيوان تابش» كه از سوي ماموران كانادايي به طرز ناجوانمردانه‌اي به قتل رسيد به طور عمدي سكوت كردند».

در اين‌باره، «حسين انصاري‌راد» رئيس كميسيون اصل نود در مجلس ششم روز سه‌شنبه 16 تيرماه با اشاره به نامه وزير خارجه كانادا به مقامات ايران درباره پرونده قتل «زهرا كاظمي» و «كيوان تابش» گفت:«اگر آقايان بخواهند نظام را مبرا از اتهام كنند و كاسه‌ و كوزه بر سر نظام نشكند و نظام و سيستم و مجموعه حاكميت و ملت مورد اتهام قرار نگيرد، بايد كساني را كه مرتكب چنين عملي شده‌اند، رسما معرفي كنند و تحت پيگيرد قرار دهند».

وي سپس به سير بررسي پرونده قتل «زهرا كاظمي» اشاره كرد و يادآور شد كه تحقيقات درباره قتل زهرا كاظمي توسط دولت انجام گرفت و مسئله در كميسيوني كه مركب از وزراي ارشاد‏، اطلاعات، بهداشت و درمان و برخي از مقامات عالي در هيات دولت بود‏، مورد بررسي قرار گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود:«در آن كميسيون كه به وسيله رئيس جمهوري تشكيل شده بود‏، مرگ زهرا كاظمي به عنوان يك فوت عادي تلقي نشد و همانطور كه در رسانه‌ها اعلام شد‏، براساس «ضربه‌اي سخت» صورت گرفته است».

انصاري‌راد در ادامه گفت:«پس از ارائه شكايت به كميسيون اصل نود‏، كميسيون ناچار به رسيدگي فوت زهرا كاظمي بر مبناي گزارش دولت شد كه در اين راستا، جلسه‌اي با حضور مقامات عالي وزارتخانه‌ها تشكيل شد. اعضاي اين هيات در آن جلسه‏، اطلاعاتشان را درباره قتل زهرا كاظمي و نوع رابطه‌اي كه اين مسئله با دادستان وقت داشت، توضيح دادند.

وي با اشاره به حضور رئيس پزشكي قانوني در اين جلسه گفت:«صداي گفت‌گوهاي آن جلسه به صورت ضبط شده در كميسيون اصل نود مجلس وجود دارد و همچنين همه آنچه در جلسه بود، از روي نوار پياده شده و لذا مبناي اعلام نظر كميسيون اصل نود مجلس ششم دقيقا همان مواردي است كه مقامات عالي رتبه وزارت ارشاد، اطلاعات و بهداشت و درمان بيان كردند».

انصاري‌راد در ادامه با اشاره به موضوع قتل «كيوان تابش» يك جوان كانادايي ايراني تبار، تصريح كرد:«در اين باره شكايتي به كميسيون اصل نود ارائه نشده و حوزه رسيدگي به آن مربوط به قواي سه‌گانه است».

وي افزود:«اساسا قتل كيوان تابش به هيچ عنوان در حوزه مسئوليت رسيدگي كميسيون اصل نود نيست و لذا كميسيون بر طبق قانون حق ورود به آن پرونده را نداشت».

وي در عين حال «مخفي كاري» در مورد پرونده قتل «زهرا كاظمي» را موجب «لكه دار شدن دامن نظام» دانست و گفت:«اگر آقايان اجازه مي‌دادند كه كميسيون اصل نود كارش را انجام دهد و يا قوه‌قضائيه مسئله را به طور كامل پيگيري مي‌كرد، چنين نتيجه‌اي حاصل نمي‌شد».

رئيس كميسيون اصل نود در مجلس ششم تاكيد كرد:«اگر آقايان بخواهند دامن نظام را آلوده به اين نوع جنايات نشود‏، بايد متخلف اصلي را تحت تعقيب قرار دهند و اگر چنين اقدامي از طرف مديريت نظام صورت نگيرد‏، چه در حادثه‌اي كه مربوطه به دولت خارجي است و يا غير از آن، به طور طبيعي اصل حاكميت مورد سئوال قرار مي‌گيرد».

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9804

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انصاري‌راد: مخفي كاري در پرونده قتل «زهرا كاظمي» اصل حاكميت را زير سئوال برده است، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016