شنبه 27 تير 1383

احضاريه‌ي جديد براي عيسي سحرخيز، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
امروز احضاريه‌ي جديدي از سوي بازپرس شعبه‌ي سوم دادسراي كاركنان دولت براي عيسي سحرخيز صادر شده است.

سحرخيز در اين زمينه به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: به نظر مي‌رسد اين احضاريه مربوط به پرونده‌ي توقيف ماهنامه‌ي ”آفتاب“ باشد؛ با اين تفاوت كه در نامه‌اي كه براي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي جهت توقيف ”آفتاب“ ارايه شده بود و رونوشتي از آن به دست من رسيد، شكايت مدعي‌العموم داير بر توهين به ولي فقيه، توهين به مجلس شوراي اسلامي و نشر اكاذيب و چاپ مطالب عليه اصول قانون اساسي بوده است ولي در احضاريه‌ي امروز عنوان چاپ مطالب عليه قانون اساسي حذف شده است.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: شماره‌ي پرونده‌اي كه در احضاريه‌ي امروز وي قيد شده، همان شماره‌ي پرونده‌ي احضاريه‌اي است كه براي ”آفتاب“ شماره‌ي 35 صادر شده بود كه به مقالاتي از محسن كديور با عنوان «فقهات و سياست»، مصطفي تاج‌زاده با عنوان «تغيير قانون اساسي» و ملك‌زاده با عنوان «رهبري و حاكميت ملي» مربوط مي‌شد.

سحرخيز يادآور شد كه علاوه بر احضاريه‌اي كه امروز به دستش رسيده است، احضاريه‌اي خطاب به بابك امير خسروي را نيز به او تحويل داده‌اند. اين در حالي است كه وي در خارج از كشور سكونت دارد و مطالبش را از طريق اينترنت براي ماهنامهýي آفتاب ارسال مي‌كرده است.

وي با بيان اينكه احضاريه‌ي وي نيز مربوط به شكايت مدعي‌العموم داير بر توهين به ولي فقيه است، گفت: علي‌رغم اينكه اعلام كردم آقاي خسروي در ايران نيستند و من دسترسي به ايشان ندارم با اصرار احضاريه‌ي وي را به من تحويل دادند.

سحرخيز در پايان با اشاره به اينكه بر اساس احضاريه‌ي امروز بايد سه روز ديگر به دادسرا مراجعه كند، گفت: در آن‌روز من در تهران نخواهم بود. چرا كه براي سفري به خارج از تهران مي‌روم و امكان حضور در دادگاه را ندارم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10079

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احضاريه‌ي جديد براي عيسي سحرخيز، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016