سه شنبه 10 شهريور 1383

عيسي سحرخيز: كسي از جريان اقتدارگرا ، بيم و هراسي به دل راه نمي‌‏دهد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
عضو انجمن دفاع از آزادي مطبوعات ، گفت : حداقل اثري كه برخوردهاي محافظه‌‏كاران با مطبوعات داشته است ، اين بوده كه فضاي رعب را شكسته‌‏اند و كسي از جريان اقتدارگرا ، بيم و هراسي به دل راه نمي‌‏دهد.
عيسي سحرخيز در گفت‌‏وگو با خبرنگار سياسي "ايلنا" با بيان اين مطلب كه جريان اقتدارگرا مبناي كار خود را ايجاد گسست اطلاعاتي در جامعه قرار داده است ، گفت : آنها فكر مي‌‏كنند از اين طريق مي‌‏توانند از يك سو بين اصلاح‌‏طلبان و مردم و از سوي ديگر بين عناصر فعال جنبش مدني و جنبش اصلاحات ، فاصله بياندازند و جلوي حركتي را كه مردم در طي هفت الي هشت سال گذشته شروع كرده‌‏اند ، بگيرند .
وي تصريح كرد : آنها براي دستيابي به اين هدف ، برنامه برخورد فعال با عناصر ذيربط در جنبش اصلاحات از جمله ؛ مطبوعات جنبش دانشجويي ، جريان‌‏هاي سياسي و فرهنگي را در محور كار خود قرار داده‌‏اند .
سحر خيز در ادامه افزود : علاوه بر تعطيلي فله‌‏اي مطبوعات ، دستگيري و بازداشت و اعمال فشار براي جلاي وطن روزنامه‌‏نگاران ، آنها امروز عرصه فعاليت و فشار خود را بر سايت‌‏هاي اينترنتي افزايش داده‌‏اند ، تا بتوانند گست اطلاعاتي را ايجاد نمايند .
وي خاطر نشان كرد : اقتدارگرايان تا حدودي با توقيف صد و پنجاه نشريه ، جلوگيري از فعاليت روزنامه نگاران سرشناس و حتي اعمال فشار براي خارج كردن بخشي از بدنه روزنامه‌‏نگاران از كشور به موفقيت رسيده‌‏اند.
وي ادامه داد : اين موفقيت محدود به عرصه مطبوعات مكتوب است ، مردم امروز با قهر از روزنامه‌‏ها به علت اعمال سانسور و خودسانسوري ، به سوي سايت‌‏ها و وبلاگ‌‏ها رفته‌‏اند و اين به ضرر اقتدار گراهاست . آنها نمي‌‏توانند اين افراد را به اين كه در چار چوب قانون عمل مي‌‏كنند ، محدود نمايند و آنها هم مباحثي را در كه در حد شايعه و اخبار نادرست است ، به عنوان اطلاعات صحيح به مخاطبين منتقل مي‌‏كنند و اين موجب مي‌‏شود كه در دراز مدت ضرر زيادي به آنها برسد و مشروعيت و مقبوليت خود را از دست بدهند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سحرخيز با اشاره به اين موضوع كه حركت‌‏هايي كه از جانب روزنامه‌‏نگاران به صورت تجمع ، تحصن و نافرماني مدني صورت مي‌‏گيرد ، در قضاوت و نتيجه‌‏گيري افكار عمومي اثر مي‌‏گذارد ، عنوان كرد : زماني كه اقتدارگرايان فضاي رعب و وحشت ايجاد كرده‌‏اند ، عده‌‏اي از روزنامه نگاران بيم و هراس داشتند حرف خود را بزنند و به فعاليت مطبوعاتي بپردازند.
وي ادامه داد : امروز فضاي رعب و وحشت شكسته شده است و كسي از دستگيري و زنداني شدن ترس ندارد اما به طور وسيع مي‌‏توانند اعتراض خود را بيان كنند و ديگر هراسي از صحبت كردن به دل راه نمي دهند و مي‌‏توانند مقصر اصلي را به راحتي نشانه گرفته و بدون ترس به مردم معرفي كنند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11503

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عيسي سحرخيز: كسي از جريان اقتدارگرا ، بيم و هراسي به دل راه نمي‌‏دهد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016