دوشنبه 5 مرداد 1383

الهه کولايي: با خانه نشيني و دوري گزيدن از عرصه سياست، مشکلي حل نمي شود، ايلنا

عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت ايران اسلامي گفت: با در نظر گرفتن تجربه انتخابات مجلس هفتم و نتايج خانه نشيني مردم در اين انتخابات که پيامدهاي اين عدم حضور را هم خودشان بايد تحمل کنند, تصور مي‌‏کنم اين درس گرفته شده باشد که با خانه نشيني و دوري گزيدن از عرصه سياست مشکلي حل نمي شود, بلکه مشکلات اضافه هم مي شود.
الهه کولايي در گفت و گو با خبرنگار" ايلنا" گفت: همچنان ادامه اصلاحات و برطرف کردن موانع آن, راه نجات جمهوري اسلامي ايران, از طريق پاسخ دادن به خواسته ها و انتظارات مردم است.
نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي افزود: بنابراين برگزاري انتخاباتي آزاد که نمايندگان گروه هاي مختلف مردم بتوانند درآن کانديد شوند؛ به بهبود موقعيت داخلي, منطقه‌‏اي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران کمک مي‌‏کند.
وي افزود: همچنان به حضور عقلانيت در سازوکارهاي سياسي در جمهوري اسلامي اميدواريم.
عضو سابق کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اظهار اميدواري از اين که مسوولان مربوطه مصالح کشور را به درستي درک کند و فضاي برگزاري انتخابات آزاد را فراهم نمايند، گفت: اميدوارم مسوولان کشور ما با استفاده از تجربه نظام هاي سياسي ديگري که اين ضرورت ها را درک نکرده اند و به سرنوشت هاي تلخي دچار شدند, اجازه تکرار اين نوع تجربه ها را در کشور ما ندهند.
کولايي اظهار اميدواري کرد که در صورت برگزاري انتخابات آزاد, مردم در انتخابات شرکت کنند.
وي ادامه داد: علي رغم خستگي‌‏ها و انفعالي که در برخي موارد شاهد آن هستيم, مردم از آگاهي و درک کافي برخوردار هستند, که اهميت انتخابات پيش روي خود را به درستي درک کنند و در صورت حضور کانديداهاي اصلاح طلب با حمايت از آنها شرايط را براي تداوم اصلاحات و بهبود عمومي وضعيت کشور فراهم مي نمايند.
استاد دانشگاه تهران با اظهار اميدواري نسبت به اين نکته که سرنوشت انتخابات آتي رياست جمهوري به مثل انتخابات مجلس هفتم شائبه يک‌‏دست شدن حاکميت را به ذهن متبادر نکند، گفت: اگر براساس تجربه انتخابات مجلس هفتم, فرصت برگزاري انتخابات آزاد فراهم نشود, بدون ترديد با پايان يافتن اميد و انتظار مردم به اصلاح از درون, نگاه به بيرون گسترش پيدا مي کند و نقش عوامل خارجي در تحولات داخلي پر رنگ تر خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کولايي تصريح کرد: اميدوارم شاهد حضور فعال مردم در انتخابات آتي رياست جمهوري باشيم و مردم براساس تجربه انتخابات مجلس هفتم, حتي اگر کانديداي مطلوب وجود نداشته باشد, در انتخابات شرکت کنند و به انتخاب کساني بپردازند که کمتر به ظرفيت هاي توسعه کشور, آسيب وارد مي‌‏کنند و بدين ترتيب از تخريب ظرفيت هاي کشور جلوگيري کنند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10413

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الهه کولايي: با خانه نشيني و دوري گزيدن از عرصه سياست، مشکلي حل نمي شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016