سه شنبه 10 شهريور 1383

آخرين اخبار از جبهه‌ مشاركت، مجمع روحانيون مبارز، جمعيت زنان انقلاب اسلامي و مجمع نيروهاي خط امام درباره انتخابات رياست‌جمهوري، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

***جبهه‌ي مشاركت هم‌چنان به طور قاطع از كانديداتوري مهندس موسوي حمايت مي‌كند.

جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي هم‌چنان به طور قاطع در صورت كانديداتوري مهندس ميرحسين موسوي براي نهمين انتخابات رياست جمهوري از وي حمايت مي‌كند و در پي زمينه‌سازي حضور وي است.

سعيد شريعتي رييس كميته‌ي اطلاع‌رساني اين حزب در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اينكه طي رايزني با گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي مختلف به دنبال زمينه‌سازي حضور موثر مهندس موسوي در انتخابات رياست جمهوري آينده هستند، يادآور شد: جبهه‌ي مشاركت در تير ماه جاري - پيش از هفتمين كنگره‌ي خود - نخستين مذاكره را با مهندس موسوي جهت انتخابات آينده داشت و از اين‌رو نخستين حزب و گروهي محسوب مي‌شود كه در اين زمينه وارد عمل شده است.

وي با تاكيد بر قاطعيت نظر حزب متبوعش از حمايت كانديداتوري مهندس موسوي، مدعي شد: هم‌چنان به شكل مرتب با وي در تماس هستيم و تعاملات‌مان با ايشان تداوم دارد.

--------------------------------------------------

***سخنگوي جمعيت زنان انقلاب اسلامي:

كانديدايي اصلح از بين نيروهاي معتقد به آرمان‌هاي حضرت امام(ره) و نظام معرفي خواهيم كرد.

جمعيت زنان انقلاب اسلامي مواضع خود در مورد انتخابات آتي را به صورت ائتلافي اتخاذ خواهد كرد و تاكنون به موضع‌گيري خاصي در مورد افراد جهت ارائه‌ي علني نرسيده است.

معصومه حميدزاده سخنگوي جمعيت زنان انقلاب اسلامي، در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين كه در فضاي فعلي نمي‌توان فرد خاصي را به عنوان كانديداي رياست جمهوري مطرح كرد، افزود: احزاب با طرح چهره‌هاي خاصي مي‌خواهند جامعه را تست بزنند و ممكن است اين چهره‌ها را نهايتا به ميدان نياورند.

وي با بيان اين كه جمعيت زنان انقلاب اسلامي داراي خطوط فكري مشخصي است، اظهار داشت: در نهايت اميدواريم كه بتوانيم يك كانديداي مشترك و اصلح در بين نيروهاي معتقد به آرمان‌هاي حضرت امام و نظام پيدا كنيم و آن را به جامعه معرفي كنيم.

سخنگوي جمعيت زنان انقلاب اسلامي، گفت: ما اصولا در صحنه‌ي انتخابات به صورت ائتلافي با شوراي هماهنگي انقلاب اسلامي شركت مي‌كنيم ولي باز نيز انتخاب سخت است و در صورتي كه تعدد افراد براي انتخابات رياست جمهوري وجود داشته باشد، جمعيت فرد خاصي را جمعيت مطرح مي‌كند ولي تاكنون بيشتر مواضع جمعيت ائتلافي بوده است.

-----------------------------------------------

***كيان ارثي:

علايم مثبت از احتمال كانديداتوري مهندس موسوي احساس مي‌شود

حضور مهندس موسوي، تضمين‌كننده‌ي ديدگاههاي انقلاب براي دوره‌هاي آتي است.

اگر موسوي در ملاقات اول به طور قطعي و بدون درنگ جواب مثبت يا منفي مي‌داد ما به هيچ‌وجه نمي‌توانستيم او را قبول داشته باشيم زيرا اين امر مساله‌اي است كه آينده نظام را ترسيم مي‌كند لذا براي پاسخ مثبت يا منفي در اين خصوص بايد همه‌ي جوانب كار مورد مطالعه قرار گيرد.

حجت الاسلام والمسلمين اسدالله كيان ارثي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه مجمع روحانيون مبارز پس از بحث و بررسي‌هاي طولاني و همه‌جانبه به اين نتيجه رسيد كه براي تقويت نظام و سياستهاي كلي كه امام راحل ترسيم كرده بود بايد انتخابات رياست جمهوري را جدي تلقي كنيم، افزود: پس از بررسي‌ها به اين نتيجه رسيديم كه مهندس موسوي كه مساله‌ي ديد، دين، تقوا، ثبات قدم و زهدش براي همه روشن است را به عنوان كانديدا مطرح كنيم زيرا معتقد بوديم كه مهندس موسوي در دوره‌ي سرپرستي وزارت خارجه و پس از آن دو دوره نخست وزيري خود به جامعه اين اطمينان را داد كه انقلاب و دستاوردهاي آن زودگذر و مقطعي نيست و خط و حركت امام(ره) و پاسداري از اسلام جزء دغدغه‌هاي اصلي اوست.

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز اين دلايل را از جمله علل مطرح كردن كانديداتوري ميرحسين موسوي از سوي تشكل متبوعش عنوان كرد و با اشاره به حمايت اكثريت قاطع گروههاي دوم خرداد از اين كانديداتوري ادامه داد: در جلسه‌اي كه با حضور همه‌ي گروههاي جبهه‌ي دوم خرداد ( از جمله مجمع روحانيون مبارز، جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، مجمع اسلامي بانوان، مجمع نيروهاي خط امام(ره) با دبير كلي حجت الاسلام والمسلمين سيد هادي خامنه‌اي ـ كه از لحاظ فكري به مجمع روحانيون نزديك است ـ ونيز ديگر گروهها) در حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمين كروبي تشكيل شد، بر ادامه‌ي همين سياست و پيگيري موضوع كانديداتوري ميرحسين موسوي تاكيد شد.

وي با اشاره به آخرين جلسه‌ي شوراي هماهنگي جبهه‌ي دوم خرداد، تشكيل كميته‌اي براي رايزني با گروهها، جمعيت‌ها، نيروهاي استانها و شهرستانها و تمهيد مقدمات اين امر را يادآور شد و اظهار اميدواري كرد كه اين اقدام يك حركت عمومي براي بسترسازي ، دعوت جدي و حمايت همه‌جانبه از مهندس موسوي باشد.

وي گفت: اين كميته موظف است دستور جلسات را براي شوراي هماهنگي آماده كند لذا در اين راستا مسووليت رايزني با گروههاي مختلف در استانها و شهرستانها را بر عهده دارد تا اين گمان ايجاد نشود كه تنها گروههاي سياسي مستقر در تهران از مهندس موسوي دعوت كرده‌اند و يا صرفا برخي گروهها متولي اين امر هستند.

كيان ارثي درباره‌ي وظايف اين كميته، گفت: اولين جلسه‌ي اين كميته با جمعيت‌هاي استانها و شهرستانها تشكيل شده و قصد داريم با بزرگان و علما رايزني كنيم اما ملاقات و دعوت از مهندس موسوي جزء دستور كار ما نبوده است.

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز در ادامه اظهار داشت: مجمع روحانيون به طور جدي باور دارد كه در حال حاضر حضور مهندس موسوي در كانديداتوري رياست جمهوري به عنوان منجي و تنظيم‌كننده‌ي مسائل و تضمين‌كننده‌ي ديدگاههاي انقلاب براي دوره‌هاي آتي است.

وي گفت: اگر بخواهيم انقلاب اسلامي تضمين شود و ديدگاههاي امام(ره) در روند حركت نظام و كشور ساري و جاري باشد بايد اين كار را به طور جدي پيگيري كنيم.

كيان ارثي با بيان اينكه برخي علاقه‌مند نيستند كه مهندس موسوي وارد صحنه شود، گفت: برخي اين مساله را مطرح مي‌كنند كه مهندس موسوي به عنوان كانديدا اعلام عدم حضور در انتخابات را كرده است.

وي اظهار داشت: از امام(ره) و شهدا امانتي نزد مهندس موسوي است لذا وي احساس مي‌كند كه بايد اين امانت به اهلش برساند. از اين‌رو علاقمند نيست كه با هر حركتي از خود هماهنگي نشان دهد.

وي تاكيد كرد: اگر گروهها و احزاب، معقولانه حركت كنند مانعي براي آمدن مهندس موسوي وجود ندارد.

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با بيان اينكه مهندس موسوي اهل تعهد و تقواست، باور به قيامت را از جمله ويژگي‌هاي بارز وي دانست و اظهار اميدواري كرد كه مهندس موسوي با علاقه و رغبت و نه با اكراه و اجبار وارد صحنه شود.

وي در پايان با بيان اينكه نشانه‌ها و علائم مثبت از احتمال كانديداتوري مهندس موسوي احساس مي‌شود، خاطرنشان كرد: اگر موسوي در ملاقات اول به طور قطعي و بدون درنگ جواب مثبت يا منفي مي‌داد ما به هيچ‌وجه نمي‌توانستيم او را قبول داشته باشيم زيرا اين امر مساله‌اي است كه آينده نظام را ترسيم مي‌كند لذا براي پاسخ مثبت يا منفي در اين خصوص بايد همه‌ي جوانب كار مورد مطالعه قرار گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كيان‌ارثي در پايان مصاحبه اظهار داشت: بنده اشاره به دو نكته‌ي ديگر را نيز ضروري مي‌دانم؛ نخست اين‌كه مجمع روحانيون مبارز و اكثر قاطع گروههاي دوم خردادي با برنامه‌ريزي دقيق و حساب‌شده، به بحث‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري وارد شده‌اند و شرايط مختلف و احتمالات گوناگون مورد ارزيابي و پيش‌بيني قرار گرفته است. لذا به لطف خداوند، روندي كه آغاز شد با جديت ادامه پيدا خواهد كرد.

نكته‌ي دوم اين است كه متاسفانه عده‌اي كه تصور مي‌كنند كانديداي آنها با اقبال مردم مواجه نخواهد شد، مايلند به هر طريق ممكن، مهندس موسوي را مردد و از كانديداتوري منصرف كنند. به همين جهت از هيچ اقدامي خودداري نمي‌كنند؛ از جمله القائاتي در مورد وجود اختلاف بين مهندس موسوي با برخي مقامات عالي‌رتبه‌ي نظام مطرح مي‌كنند كه توهمي بيش نيست.

كيان‌ارثي گفت: البته به اين افراد مي‌گويم با اين‌گونه اقدامات و القائات، دستاورد مثبتي براي آنان ايجاد نخواهد شد.

--------------------------------------------------

***سخنگوي مجمع نيروهاي خط امام:

گزينه‌ي اصلي همه‌ي گروههاي دوم خرداد مهندس موسوي است

كماكان در تلاش براي جلب رضايت وي هستيم

مجمع نيروهاي خط امام كماكان در تلاش براي جلب رضايت و اغناي مهندس موسوي جهت پذيرش كانديداتوري رياست جمهوري است.

حميد قزويني سخنگوي مجمع نيروهاي خط امام در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه ما به سرانجام اين تلاش‌ها اميدواريم، افزود: هرچند كه در جمع نيروهاي اصلاح‌طلب افراد ديگري كه واجد ويژگي‌هاي لازم براي رياست جمهوري باشند، وجود دارند اما در بين آن‌ها اصلح را مهندس موسوي مي‌دانيم.

وي با بيان اين‌كه فكر نكردن به فرد ديگري براي كانديداتوري رياست جمهوري با كار حزبي منافات دارد، گفت: يك حزب بايد تمام جوانب كار را بسنجد و همه‌ي گزينه‌ها را در نظر گيرد. گزينه‌ي اصلي همه‌ي گروههاي دوم خرداد مهندس موسوي است اما به اين نيز فكر مي‌كنند كه اگر مهندس نيامد، فرد ديگري را معرفي كنند.

وي ابراز داشت: اگر مهندس موسوي نپذيرد، بايد به دلايل نپذيرفتن وي توجه كرد؛ زيرا ممكن است آن دلايل براي ديگر افراد نيز وجود داشته باشد.

سخنگوي مجمع نيروهاي خط امام، مهندس موسوي را يكي از سرمايه‌هاي نظام دانست و گفت: متاسفانه تاكنون ما به ايشان كمتر فكر كرده‌ايم. مهندس موسوي محصول دوره‌ي اول انقلاب و روزهايي است كه صداقت و تعهد حرف اول را در مديريت كشور مي‌زد و يك كشور هزينه‌هاي زيادي را بايد بپردازد تا شخصي مانند ايشان به وجود آيد، بنابراين حق آن است كه نظام از ا يشان بيشتر بهره گيرد.

وي با بيان اين‌كه مهندس موسوي خود به ضرورت حضورش در فضاي موجود واقف است، گفت: آن‌چه باعث ترديد مي‌شود برخوردهاي لايه‌هاي سخت قدرت است كه اميدواريم مسوولان عالي‌رتبه‌ي نظام كه خير مردم و منافع ملي را مي‌خواهند شرايط را براي حضور ايشان فراهم كنند.

Copyright: gooya.com 2016