يكشنبه 22 شهريور 1383

مجيد انصاري: صدا و سيما فرهنگ عوام‌‏گراي بسيار سطحي را تبليغ مي‌‏كند، ايلنا

معرفي ميرحسين موسوي تاكتيك سياسي نيست


تهران- خبرگزاري كار ايران
امروز شاهد سخنراني مداحان بي‌‏سوادي هستيم كه صدا و سيما با پخش مستقيم ترويج مداحي‌‏گري در حدي كه انواع دروغ‌‏ها و انحرافات تاريخي را براي مجلس گرمي به هم مي‌‏بافند, آفت بزرگي را از رهگذر خرافه‌‏گرايي به دين وارد مي‌‏كند.
به گزارش خبرنگار ايلنا, مجيد انصاري,عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز, در اردوي سالانه، طيف شيراز دفتر تحكيم وحدت در دانشگاه بين‌‏المللي امام خميني(ره) قزوين, با بيان اينكه انقلاب اسلامي از اهداف بلندي برخوردار بود, افزود: اين اهداف از مصداق بعثت پيامبر اكرم (ص) بود و امام خميني (ره) از رهبران آزادي براي ملت ايران بود,كه درست در شرايطي مشابه آنچه در دوران بعثت پيامبر اكرم (ص) وجود داشت, وارد عرصه شد و به دنبال احياي روح دينداري و كرامت نفس در جامعه بودند.
به گفته وي, كساني‌‏كه دوران سخت مبارزه به ويژه دوران پس از تبعيد امام را درك كرده‌‏اند, باور دارند كه انقلاب اسلامي يك معجزه بوده است ؛ چرا كه شاه در جبهه غرب بود و ايران هم حياط خلوت آمريكا و انگليس حساب مي‌‏شد و آنها مخالف هر حركت ضد استكباري و ضد امپرياليستي در ايران بودند.
وي تاكيد كرد: انقلاب اسلامي فرياد رساي امام خميني (ره) عليه غرب بود و از آنجا كه ضد امريكايي و ضد امپرياليستي بود, به طور طبيعي بايد مورد حمايت شوروي به عنوان نقطه مقابل غرب قرار مي‌‏گرفت ؛ اما اين اتفاق نيفتاد و شوروري هم از غرب و امريكا حمايت كرد و دليل آن اين بود كه مدت‌‏ها كميونيست‌‏هاي شوروي دين را افيون توده‌‏ها مي‌‏شمردند و حالا مي‌‏ديدند كه جنبشي كه در حال رخ دادن در ايران است,يك جنبش ديني است كه توسط رهبران ديني هم اداره مي‌‏شود.
انصاري يادآور شد: در دوران جنگ تحميلي هم حمايت‌‏هاي شوروي سابق از صدام بيش از امريكايي‌‏ها بود و آخرين و جديدترين هواپيماها را به صدام مي‌‏رساندند. همه اينها به اين معنا بود كه انقلاب اسلامي دوره جديدي را در جهان به وجود آورده بود,كه اين كشورها را نگران كرده بود.
به گفته وي, احياي كرامت انساني توسط امام خميني (ره) باعث پيروزي در تمام ايران بر شاه و دوران جنگ بود كه نتيجه به كارگيري ابزار مناسب از سوي امام (ره) بود,كه دين مسووليت گريز را كنار زد و دين ناب محمدي (ص) و دين حنيف ابراهيم را احيا كرد, امام (ره) بين دين و سياست و دنيا و آخرت و آسمان و زمين ارتباط برقرار كرده بود, با توجه به اين‌‏كه مدت‌‏ها بود, سعي شده بود حوزه دين و سياست از هم جدا شوند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بعثت انقلاب اسلامي در نيمه دوم قرن بيست حركتي مشابه بعثت پيامبر اكرم (ص) را تكرار كرد, در حال حاضر پس از سال‌‏ها روح سلحشوري و ايستادگي اسلامي به وضوح مشاهده مي شود.
به اعتقاد وي,هر حركت ضد استعماري و ضد ظلم در كشورهايي نظير فلسطين و لبنان رخ مي‌‏دهد, از انقلاب اسلامي ايران نشات گرفته است و خط مقدم حركت انقلاب اسلامي دانشگاه و دانشگاهيان هستند.
**عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز, با اشاره به وجود جريان خطرناك درجامعه گفت:يك جريان سكولار و دين‌‏گريز كه مرعوب دشمنان كشور هستند و دچار تحقير دستاوردهاي انقلاب و كوچك انگاشتن تلاش‌‏هاي مردم در طول 25 سال اخير و ناديده گرفتن نقاط ضعف ديگر كشورها شده‌‏اند, در اين كشور اگر به اقتضاي مصلحت تصميمي گرفته شود, اين جريان آن را ديكتاتوري مي‌‏داند ؛ اما اگر امريكا به بهانه 11 سپتامبر بدترين كارها را هم بكند, آن را به شمار نمي‌‏آورد.
انصاري, از جريان تحجر و عوام‌‏زدگي برخي مدعيان ديانت به عنوان ديگر جريان خطرناك موجود در كشور نام برد و افزود: قطعا دست دشمنان در اين جريان وجود دارد, دين بدون حضور در عرصه‌‏هاي اجتماعي دين نيست ؛ بلكه پوستيني است كه بايد دور انداخته شود, اين افراد معافيت و دين نان‌‏آور و نام‌‏آور دارند.
وي,همچنين ابراز تاسف كرد: صدا و سيماي ما يك فرهنگ عوام‌‏گراي بسيار سطحي را تبليغ مي‌‏كند,من به عنوان شيعه و محب اميرالمومنين (ع) امسال در سال‌‏روز ميلاد آن حضرت از برنامه هاي صدا و سيما شرمگين شدم.
انصاري افزود: امروز در كشور ما به جاي تبليغ افكار روشن شهيد مطهري بايد شاهد سخنراني مداحان بي‌‏سواد باشيم, ترويج مداحي‌‏گري در حدي كه انواع دروغ‌‏ها و انحرافات تاريخي را براي مجلس گرم كردن به هم مي‌‏بافند و صدا و سيما آن را به صورت مستقيم پخش مي‌‏كند,آفت بزرگي از رهگذر خرافه‌‏گرايي دين را تهديد مي‌‏كند.
عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام تاكيد كرد: اگر امثال شهيدمطهري زنده شوند و هر روز از صدا و سيما مباحث اسلام را مورد بحث قرار دهند ؛ اما نظام ما نتواند به تعميق مسايل دين بپردازد, فايده‌‏اي نخواهد داشت؛ بلكه بايد نظام، دستگاه‌‏ها و قواي كشور توجه داشته باشند,كه عملكرد آنها به نام دين نوشته مي‌‏شود.
انصاري,گفت: نظام ما علي‌‏رغم دستاوردهايي كه داشته است, در عرصه مردم‌‏سالاري تام ديني هنوز دچار برخي سوءبرداشت‌‏هاست ؛ اما به طور كلي وضعيت كشور رامناسب ارزيابي مي‌‏كنم؛‌‏چرا كه پس از 25 سال براي اولين بار چشم انداز آينده كشور تدوين شده است, ضمن اينكه ما سه برنامه توسعه را با موفقيت پشت سرگذاشته‌‏ايم, رشد اقتصادي ما نسبت به گذشته رشد شتاباني داشته است.
وي افزود: غول بيكاري گرچه به دليل تركيب جمعيتي كشور همچنان سايه خود را بر كشور دارد ؛ اما كاهش نرخ رشد بيكاري موفقيت‌‏آميز بوده است,كه در مجموع افق‌‏هاي آينده كشور را روشن و اميدواركننده مي‌‏بينيم.
وي,درخصوص انتخابات رياست جمهوري گفت: بر اساس قانون اساسي رييس جمهور به عنوان شخصيت دوم كشور نماد جمهوريت نظام است, رييس جمهور اولين شخصيت مهم كشور است كه بي‌‏واسطه توسط مردم انتخاب مي شود.
انصاري افزود: تخريب شخصيت‌‏هاي انقلاب به بهانه انتخابات رياست جمهوري را به صلاح كشور نمي‌‏دانم؛ چرا كه تخريب ذخاير ملي كشور جبران‌‏ناپذير است, ترور شخصيت‌‏ها و بي‌‏اعتبار كردن شخصيت‌‏ها در باور مردم و در انسجام جامعه رخنه ايجاد مي‌‏كند,بنابراين اميدوارم كه رقابت در انتخابات رياست جمهوري رقابت سالم باشد و محيط، نقد انديشه‌‏ها و برنامه‌‏ها وجود داشته باشد.
وي, با اشاره به شرايط كنوني كشور اظهارداشت: نيازمند دولتي توانمند و مردم‌‏گرا هستيم كه بتواند برنامه توسعه را اجرا كند,دولت آينده بايد دولتي توانمند در هماهنگ كردن بخش‌‏هاي مختلف كشور باشد و در تحقق استقلال قوا و هماهنگي آنها با هم توانمند باشد, متاسفانه گاهي در كشور ما استقلال قوا به معناي ناهماهنگي قوا تلقي شده است, گاهي هم برخي نهادهاي فوق قوا و فوق قانون هم بر سر راه قوه مجريه مشكل و مانع ايجاد كرده‌‏اند.
انصاري, با اشاره به اينكه دين اسلام هيچ بن‌‏بستي ندارد, افزود: جامعه دين‌‏مدار و با تقوي, جامعه بدون بن‌‏بست است, راه‌‏هاي منتهي به خدا در دين اسلام بسيار متعدد است, اگر با احكام اوليه نمي‌‏شود سرمايه‌‏گذاري خارجي را انجام داد, بايد با احكام ثانويه انجام شود.ما فرصتي براي از دست دادن نداريم دولت آقاي خاتمي موفقيت بزرگي داشت ؛ اما مي‌‏توانست بسيار موفق‌‏تر از اين باشد,متاسفانه مشكلات مانع از آن شد, من نمي‌‏گويم نظارت بر دولت وجود نداشته باشد ؛ بلكه امكان برخورداري دولت از همراهي گروه‌‏ها و قواي ديگر را داشته باشد.
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز گفت: بردن كشور به سمت تك‌‏حزبي و تك‌‏صدايي براي كشور سم است, افزود: هر گروه و حزبي كه در چارچوب قانون اساسي حركت مي‌‏كند, بايد محترم شمرده شود و بتوانند كانديداي مناسب خود را معرفي كند.
انصاري تاكيد كرد: اتكاي امور به آراي مردم از پايه‌‏هاي انديشه امام و انديشه ديني در قانون اساسي است و بايد به صورت يكسان و معتدل در جهت تحقق ديانت و جمهوريت تلاش كنيم.
وي, با بيان اين مطلب كه معرفي ميرحسين موسوي يك تاكتيك سياسي نيست, تصريح كرد: ما ميرحسين موسوي را به عنوان واجد تمام شاخص‌‏هاي اصلحيت به عنوان كانديداي اصلي خود معرفي كرده‌‏ايم.
وي, در خصوص انتخابات مجلس هفتم گفت: هرگز خوشحال نخواهم شد, از اينكه كارنامه مجلس هفتم كارنامه ضعيفي باشد و حاضر هستم هر تجربه‌‏اي را كه دارم در اختيار دوستان مجلس هفتم بگذارم, مجلس خانه مردم است و بايد در تقويت آن تلاش كنيم؛ اگر چه مجريان انتخابات موظف هستند,كه انتخابات را به گونه‌‏اي برگزار كنند, كه هيچ شبهه‌‏اي در آن وجود نداشته باشد.
انصاري, در اين خصوص تصريح كرد: از اينكه مجلس هفتم با مشاركت كمتر مردم نسبت به دوره‌‏هاي قبل انتخاب شد, متاسف هستيم, ضمن انتقاد از ردصلاحيت‌‏ها و مسايلي كه در انتخابات مجلس هفتم رخ داد, براي نمايندگان اين مجلس آرزوي موفقيت دارم.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: همچنين, شوراي نگهبان با مجلس ششم كه راه نيامد ؛ اما اميدواريم كه با مجلس هفتم طوري كنار بيايد, كه قانون انتخابات بررسي شود, هر پستي كه به دنبال تضييع حقي به دست آمده باشد, بايد نگران آن بود.
وي, درخصوص برنامه چهارم توسعه گفت: برنامه چهارم دقيقا منطبق با سياست‌‏هاي كلي 52 گانه ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري تدوين شده است و اولين برنامه‌‏اي است كه براساس سند چشم انداز بيست ساله نظام تهيه شده است.
وي ادامه داد: دوستان گفته‌‏اند كه اين برنامه روح امريكايي دارد, آقايان بايد توضيح دهند كه كجاي برنامه روح امريكايي داشته است و مجلس هفتم كجاي برنامه را تغيير داده است. اين سخنان توهين به دولت و مجلس قبلي است, برخي دوستان يكي دو ماه پس از اينكه رفتند مجلس، دولت و مجلس گذشته را فاقد علم اقتصادي دانسته اند, مثل طلبه‌‏اي كه در سال اول طلبگي خود احساس خدايي مي‌‏كند.
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز تاكيدكرد: برنامه چهارم برنامه راهگشاي كشور به طور عام و راهگشاي اصلاح طلبان به طور خاص بوده است, آقاياني كه مي‌‏گويند اين برنامه خطاست برنامه دولت خود را بياورند؛اما وعده هايي ندهند كه نتوانند به آنها عمل كنند.
وي يادآور شد: برنامه چهارم يك برنامه عملياتي و راهبردي بود,كه لطمه‌‏هاي جدي به آن خورد, متاسفانه برخي اقدامات جز فرصت‌‏سوزي نتيجه‌‏اي نخواهد داشت, اميدوارم نمايندگان مجلس و مسوولان كشور بيش از اين اجازه فرصت‌‏سوزي ندهند.
انصاري, با تاكيد بر اينكه هيچ كس خواسته خود را با قهر كردن از صندوق راي به دست نخواهد آورد, گفت: مردم بايد خواسته خود را با حضور و شركت گسترده دنبال كنند, چه مهندس موسوي بيايد و چه نيايد انتخابات رياست جمهوري بايد با مشاركت جدي و پرشور مردم برگزار شود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11883

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجيد انصاري: صدا و سيما فرهنگ عوام‌‏گراي بسيار سطحي را تبليغ مي‌‏كند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016