جمعه 9 مرداد 1383

وزير کشور عراق مدعي شد: دلايل نشان مي‌‏دهد ايران در اعمال تروريستي عراق نقش دارد، ايلنا

روزنامه الشرق‌‏الاوسط که طي روزهاي اخير نقش ويژه‌‏اي را در بازتاب ادعاهاي مقامات عراقي بر ضد جمهوري اسلامي ايران بازي کرده است، امروز نيز با انتشار خبري به نقل از مقامات عراقي مدعي دخالت ايران در حملات تروريستي جاري در عراق شد.
به گزارش سرويس ديپلماتيک ايلنا، اين روزنامه اين بار به نقل از وزير کشور عراق ادعا کرد: ايران در عمليات‌‏هاي تروريستي عراق نقش دارد.
ژنرال "فلاح النقيب" در گفت‌‏وگو با "جيهان الحسيني" خبرنگار الشرق‌‏الاوسط در مصر با بيان اين ادعا که از مرزهاي عراق با ايران مراقبت نمي‌‏شود، گفت: دلايلي در دست است که نشان مي‌‏دهد ايران در اقداماتي بکه به ضرر مصالح عراق است نقش‌‏آفريني مي‌‏کند.
وي که با بيان اين جملات اتهامات متعددي را متوجه کشورمان کرده است به هيچ‌‏يک از دلايل مورد نظر خود کوچک‏ترين اشاره‌‏اي نکرد.
وزير کشور عراق که قرار است به‌‏زودي به تهران بيايد، افزود: البته ما نمي‌‏دانيم واقعاً ايران در اين اقدامات دست دارد و يا فقط افراد و گروه‌‏هايي که به دولت اين کشور ارتباطي ندارند و براي همين هم نمي‌‏توانيم ايران را متهم کنيم(!)
ژنرال النقيب که پيش از اين عضو "جنبش ملي بعث عراق" بوده و پدرش نيز در دهه 60 رياست ستاد مشترک عراق را بر عهده داشته است، در ادامه با تغيير لحن خود، تصريح کرد: البته با شفافيت کامل عرض مي‌‏کنم اگر ايران بخواهد حسن همجواري را رعايت کند بايد از مرزهايش مراقبت کند.
وي ادامه داد: ما از فرصت نشست آتي وزراي کشور دولت‌‏هاي همسايه عراق که ماه آينده در تهران برگزار مي‌‏شود براي حل و فصل تمامي مسائل استفاده خواهيم کرد و دلايل خود را مبني بر دخالت ايران در خراب‌‏کاري در عراق به اطلاع آنها خواهيم رساند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پايان گفت: ما با ايران و همه کشورهاي همسايه همراه و همگام هستيم و مي‌‏بايست سياستي شفاف و روشن در روابط خود با اين کشورها اتخاذ کنيم و اميدواريم گفت‌‏وگوهاي ما با مقامتات ايراني به نتايج مثبتي بينجامد.
شايان ذکر است که تعدادي از کارشناسان سياسي عراق پيش از اين وي را به رابطه ويژه با مقامات آمريکايي متهم کرده‌‏اند. ژنرال فلاح النقيب" مدتي پيش، پس از برکناري " نوري البدران" وزير کشور سابق شيعه‌‏مذهب که پس از سفر به ايران از منصب خود برکنار شد، به سمت وزارت کشور عراق منصوب شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10525

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير کشور عراق مدعي شد: دلايل نشان مي‌‏دهد ايران در اعمال تروريستي عراق نقش دارد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016