جمعه 9 مرداد 1383

وزير دفاع عراق: اتهامات من بر ضد تهران بر پايه اطلاعات درست و موثق است، ايلنا

روزنامه الشرق‌‏الاوسط که طي روزهاي اخير نقش ويژه‌‏اي را در بازتاب ادعاهاي مقامات عراقي بر ضد جمهوري اسلامي ايران بازي کرده است، امروز نيز با انتشار اخباري به نقل از مقامات عراقي، مدعي دخالت ايران در حملات تروريستي جاري در عراق شد.
به گزارش سرويس ديپلماتيک ايلنا، به‌‏رغم درخواست ايا علاوي، نخست‌‏وزير عراق براي تصحيح اظهارات اخير "حازم الشعلان" عليه تهران، وزير دفاع عراق بار ديگر بر اتهامات اخير خود بر ضد جمهوري اسلامي ايران پافشاري کرد.
الشعلان ادعا کرد: اتهامات من بر ضد تهران بر پايه اطلاعات درست و موثق است(!)
وي در گفت‌‏وگو با "جمال بنون" خبرنگار روزنامه الشرق‌‏الاوسط در جده گفت: تصريحات من در خصوص اقدامات هدفمند ايران براي ايجاد نا امني در عراق بر پايه اطلاعات صحيح، دقيق و موثق استوار است(!)
وزير دفاع عراق با اعلام اين مطلب که در روزهاي اخير تماس‌‏هاي تلفني متعددي بين "هوشيار زيباري" وزير خارجه عراق و مقامات ايراني در خصوص تصحيح ادعاهاي وي برقرار شده، مدعي شد: اين تماس‌‏ها به نتيجه مثبتي نينجاميد.
وي افزود: ما رُک هستيم و صراحت ماست که باعث مي‌‏شود حقيقت را بگوييم(!) ما مخالف جنگ عراق با ايران هستيم.
حازم الشعلان ادامه داد: ما مي‌‏خواهيم به ايران بگوييم که در کشور شما مؤسساتي وجود دارند که با فراغ بال و آسودگي خاطر کار مي‌‏کنند ولي اين مؤسسات بايد با مسؤوليت‌‏پذيري به حوادث عراق بنگرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير دفاع عراق در ادامه با اعلام اين مطلب که ما مذاکرات براي بازپس‌‏گيري هواپيماهاي خود از ايران را که در جريان جنگ هشت ساله توسط ايران از کشورمن خارج شده بود، آغازکرده‌‏ايم.
وي گفت: مسأله بازگرداندن اين هواپيماها از طريق تشکيل کميته‌‏اي بين دو طرف در حال پي‌‏گيري است.
عراق مدعي است حدود 130 فروند هواپيماي عادي و جنگنده عراقي در اختيار ايران است اما ايران بارها تأکيد کرده که تعداد هواپيماهاي موجود در کشور از 30 فروند تجاوز نمي‌‏کند.
اين در حالي است که الشعلان ادعا کرد: اين هواپيماها در ايران است؛ اينها جزء مايملک عراق است و بايد به صاحبان آن بازگردد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10526

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير دفاع عراق: اتهامات من بر ضد تهران بر پايه اطلاعات درست و موثق است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016