دوشنبه 19 مرداد 1383

پزشک شکنجه، راهیافته مجلس هفتم، امضا محفوظ

هنگامی که اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از دیدار با آیت الله حائری (امام جمعه شیراز) خود را آماده می کردند که نماز جماعت را به امامت ایشان برگزار کنند، دکتر علی مظفریان استاد برجسته دانشگاه خود را به آرامی کنار کشید تا نماز خود را در کنار خیابان و بیرون از منزل امام جمعه برپاکند و وقتی علت جدایی از جماعت را از وی جویا شدند صادقانه جواب داد که منزل امام جمعه مصادره ای و غصبی است و نماز در آن اشکال دارد. یکی از حاضران که عضو رسمی کادر اداره اطلاعات فارس و از قضا دانشجوی سالهای آخر پزشکی بود از این واقعه یک گزارش مفصل تهیه کرد و به مقام مافوق خود (آقای "فرجی" مدیرکل اطلاعات فارس پس از انتقال" کاظمی") داد تا همهمه ای در میان مقامات امنیتی برانگیزد. در این گزارش از محبوبیت روزافزون دکتر مظفریان نزد دانشجویان ، اساتید و برخی سرمایه داران مقیم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ابراز نگرانی شده بود. البته آنچه کار این استاد آزاده را مشکل ساخت آن بود که وی از اهل تسنن بود و پیشنماز مسجد الحسنین در نزدیکی پل باغ صفای شیراز. مسجدی که مرکز تجمع بزرگان اهل سنت در جنوب شده بود و می رفت تا شهرتی منطقه ای بهم زند.
کمتر از یک ماه پس از این واقعه، دکتر مظفریان بازداشت شد و تحت چندین ماه شکنجه هولناک به جاسوسی و همجنس بازی اعتراف کرد و این اعترافات از تلویزیون پخش شد! در تمام مدت بازجویی و شکنجه همان دانشجوی پزشکی به عنوان کارشناس دانشگاه در اداره کل اطلاعات فارس و بعداً به عنوان "پزشک شکنجه" شاهد و بازیگر ماجرا بود. دکتر مظفریان- تنها پزشک متخصص جراحی سوختگان شیراز- در سال 1371 در ملا عام به دار آویخته شد و کارش پایان یافت اما آن دانشجوی ناسپاس (پزشک شکنجه) مدارج ترقی را یکی یکی طی کرد. منزلی مصادره ای در بلوار جمهوری شیراز سهم وی شد تا با داشتن 5 فرزند همسر دوم خود (معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز) را در این خانه به حجله ببرد، بورد تخصصی اعصاب و روان به وی اعطا شد، مدتی بر مسند ریاست دانشگاه بوشهر تکیه زد و مهمتر از همه با حمایتهای بی دریغ شورای نگهبان پزشک شکنجه توانست از حوزه انتخابیه برازجان به مجلس هفتم راه یابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقای دکتر "سید عبدالمجید شجاع" که روزگاری را در این مراقبت گذرانده که زندانیان زیر شکنجه نمیرند تا دردهای تابسوزتری را تحمل کنند اینک بر کرسی نمایندگی مردم تکیه زده است و شاید بحسب عادت طاقت مردم را اندازه می گیرد!
مهمترین مشغولیت دکتر شجاع در حال حاضر ، تصاحب 3600 هکتار از زمینهای مصادره ای مرودشت است که متعلق به آقای "مزارعی" بوده است. وی با گرفتن وکالت رسمی و تام الاختیار به نام خود در تکاپوی انتقال سند و تغییر کاربری این زمینهاست و چندی پیش نیز در یک تماس تلفنی تهدیدآمیز رییس شورای شهر مرودشت را از دخالت در این پرونده برحذر داشته است. البته رییس شورای شهر مرودشت از ماجرای دکتر مظفریان بی خبر است و گرنه وارد این بازی خطرناک نمی شد و به مصادره ای بودن زمینها اشاره نمی کرد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10782

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پزشک شکنجه، راهیافته مجلس هفتم، امضا محفوظ' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016