دوشنبه 9 شهريور 1383

مجموعه اخبار داخلي سايت رويداد

يکشنبه 8 شهريور - رويداد

جزئيات لغو اردوي سالانه تحكيم در شيراز

با وجود دو دور مذاكره و جلسه ميان نمايندگان شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت با رياست دانشگاه شيراز و نيز با وجود اعلام آمادگي فرمانداري و شوراي تأمين استان براي برگزاري اردوي سالانه، به دليل مخالفت رياست دانشگاه، برگزاري اين اردو ممكن نشد.
دبير تشکيلات تحکيم وحدت روز يكشنبه هشتم شهريورماه درباره محتواي مذاکرات با رئيس دانشگاه شيراز گفت : رياست دانشگاه مدعي است که مجوز اردو صادر شده است و دانشگاه با برگزاري آن مخالفتي ندارد.اما تخصيص يکي از سالن هاي دانشکده ها براي برگزاري جلسات سخنراني اردو نياز به اجازه رئيس آن دانشکده دارد.
«عبدالله مومني» افزود : به گفته رياست دانشگاه ، رئيسان دانشکده ها با تخصيص سالن به اين مراسم مخالف هستند وبه علت استقلال آنها هيات نظارت دانشگاه دراين خصوص حق اعمال نظر ندارد.
وي سخنان رئيس دانشگاه شيراز را «توهين به دانشجوياني که از سراسر کشور براي شرکت دراين اردو به شيراز آمده‌‌اند» دانست .
مومني اظهارداشت : متاسفانه دردانشگاه شيراز مجوز برگزاري يک نشست مساوي با اخذ مجوز استفاده از يک سالن کنفرانس است و به اين ترتيب مي‌توان نتيجه گرفت در اين دانشگاه هر مجوزي که از طرف هيات نظارت دانشگاه صادر شود به راحتي ميتواند توسط روساي دانشکده ها لغو شود. پس از به نتيجه نرسيدن اين مذاکرات با هيات رئيسه دانشگاه ، دانشجويان به تحصن خود ادامه دادند.
طبق آخرين اخبار دريافتي «رويداد» از شيراز، وزارت اطلاعات، نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه شيراز و سپاه استان فارس با برگزاري اردوي سالانه تحكيم در شيراز مخالف بوده‌اند و رياست دانشكده كشاورزي دانشگاه شيراز نيز طبق خواست آنها عمل كرده است.
دفتر تحكيم وحدت قصد داردبا انتشار نامه سرگشاده‌اي به رئيس جمهوري نسبت به اين وضعيت اعتراض كند. احتمالاً اعضاي اين تشكل دانشجويي صبح دوشنبه نهم شهريور به شهرهاي خود بازخواهند گشت.

انصار حزب‌الله «عليرضا عصار» را به «تراشيدن موهاي سر به هنگام اجراي كنسرت» تهديد كرد

پس از اقدامات آرام سازمان فرهنگي تفريحي، شهرداري اصفهان در جهت كنار گذاشتن آرام و بي سر و صداي كلاس‌ها و كنسرت‌هاي موسيقي، فشارها بر ساير نهادهاي متولي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در اصفهان شدت گرفته است. به گزارش روز يكشنبه هشتم شهريورماه خبرنگار «رويداد» از اصفهان، در چند روز اخير بيانيه‌هاي متعددي از سوي گروه (فرهاد) كاوه صاد شده كه در راستاي پروژه حذف موسيقي كه «محمدتقي رهبر» (راهيافته اصفهان به مجلس هفتم) آن را دنبال مي‌كند، صورت مي‌پذيرد.
گفتني است، در هفته قبل انصار حزب‌الله اصفهان«عليرضا عصار» را كه در باغ چهلستون كنسرت برگزار مي‌كرد را تهديد كردند كه چنانچه ترانه خيابان خواب‌ها را بخواند، بر روي سن موهايش را خواهند تراشيد.
دليل آنها اين بود كه اين آهنگ توهين به «احمد جنتي» است. همچنين در اين چند روز اخير تلاش براي فشار بيشتر بر حوزه هنري اصفهان كه تنها نهاد متولي برگزاري موسيقي در اصفهان پس از روي كار آمدن محافظه‌كاران در شوراي شهر و شهرداري اصفهان مي‌باشد، شدت گرفته است.


يك عضو اقليت مجلس: تشكيل ستاد تعيين مواضع مجلس هفتم مغاير قانون اساسي است

«حسين اميري» از اعضاي دوم خردادي مجلس هفتم به تشكيل ستادي از سوي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي (ستاد فرماندهي جريان اقتدارگرا) براي تعيين مواضع راهيافتگان مجلس هفتم واكنش‌ نشان داد.
اميري روز يكشنبه هشتم شهريورماه به خبرنگار «رويداد» گفت:«قانون اساسي اجازه نمي‌دهد كه جمعي از افراد براي نمايندگان مجلس تعيين تكليف كنند و بگويند كه آنها چه مطالبي را مي‌توانند بيان كنند.»
وي با بيان اينكه طبق قانون اساسي هر نماينده در اظهارنظر مستقل است، افزود:«تشكيل ستاد تعيين مواضع اعضاي مجلس هفتم از سوي اقتدارگرايان با الفباي مردمسالاري تناقض دارد.»
اين عضو فراكسيون اقليت مجلس افزود:«اگر يك مجلس واقعاً مردمي باشد، هر نماينده بايد بر اساس مطالعات خود، مطالبات و خواست‌هاي مردم را در پارلمان پيگيري كند و طبق آن دست به تصميم‌گيري بزند.»
وي در پايان پيش‌بيني كرد كه راهيافتگان مجلس هفتم از تشكيل چنين ستادي استقبال نكنند و از اجراي دستورات احتمالي آن، سر باز زنند.


استيضاح وزير راه قطعي شد

تقاضاي استيضاح احمد خرم وزير راه و ترابري با امضاي 60 نماينده، روز يكشنبه هشتم شهريورماه اعلام وصول شد.
به گزارش خبرنگار پارلماني" رويداد"، در پايان جلسه علني روز يكشنبه استيضاح وزير راه و ترابري با 60 امضا اعلام وصول شد. تقاضاي اين استيضاح سه شنبه گذشته با 64 امضا به هيأت رئيسه مجلس تقديم شده بود.
«حميدرضا حاجي بابايي» عضو هيأت رييسه مجلس در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: با توجه به اينكه تقاضاي استيضاح امروز اعلام وصول شد و تعطيلات مجلس به تعويق مي افتد مجلس هفته آينده تشكيل جلسه خواهد داد.
وي افزود: سه شنبه هفته آينده آخرين مهلتي است كه هيأت دولت مي تواند زماني را براي حضور خرم در مجلس مشخص كند.


باهنر خواستار پشتيباني مراجع تقليد و حوزه‌ها از مجلس هفتم شد

«محمدرضا باهنر» نايب رئيس مجلس هفتم خواستار پشتيبانى «مراجع عظام تقليد و حوزه هاى علميه» از مجلس هفتم شد.
وي روز يکشنبه هشتم شهريورماه در ديدار با رييس حوزه علميه اصفهان افزود : عزم نمايندگان مردم در مجلس خدمت رسانى به ملت است .
"حسين مظاهرى" رئيس حوزه علميه اصفهان نيز در اين ديدار با اشاره به اهميت جايگاه مجلس گفت:
«دسته بنديها و گروه سازيهاي رايج در مجلس ، موجب مخدوش شدن فضاي وحدت و يکپارچگي ميان نمايندگان مردم خواهد شد.»


يك راهيافته: نتايج انتخابات مجلس هفتم ناشي از فرمايشي بودن انتخابات نبود

«محمدعلي حياتي» راهيافته لامرد فارس در نطق پيش از دستور روز يكشنبه هشتم شهريور ماه خود مدعي شد:« رويکرد مردم در هفتمين دوره انتخابات مجلس به نمايندگان کنوني نه به خاطر گريز از يک جريان سياسي و رسيدن به جرياني ديگر و نه ناگزير از انتخابي فرمايشي بوده است بلكه رويکرد مردم به نمايندگاني اصولگرا و ارزشمدار در واقع رويگرداني از جرياني بود که حرف و شعارهاي بي‌حاصل را جايگزين کار اصولي و سودمند ساخته بود. »


هشدار حدادعادل خطاب به راهيافتگان: مراقب باشيد در دام جنگ رواني رسانه‌ها نيفتيد

به دنبال بازتاب منفي موضع‌گيري‌هاي راهيافتگان مجلس هفتم در افكار عمومي داخل و خارج كشور، چهره‌هاي شاخص آبادگران در مجلس طي جلسه روز يكشنبه هشتم شهريور ماه پارلمان به جبهه‌گيري عليه رسانه‌ها پرداختند.
به گزارش خبرنگار «رويداد»، «نفيسه فياض‌بخش» راهيافته تهران در اين جلسه نسبت به آنچه «تحريف اخبار و انتصاب اخبار دروغ به مجلس» دانست اعتراض كرد و به هيأت رئيسه مجلس تذكر داد.
اين عضو ائتلاف آبادگران با اشاره به بند 11 ماده 23 مبني بر «حفظ شأن و منزلت و اقتدار مجلس توسط هيات رييسه»، مدعي شد: «در سه ماه گذشته شاهد انتشار اخبار مجعول و تحريف شده از مجلس توسط رسانه ها بوديم كه نه تنها وجهه نماينده را مخدوش مي كرد بلكه در برخي موارد منافع ملي نظام را نيز مخدوش مي كند.»
وي با طرح اين ادعا كه برخي اخبار در مورد حجاب و جداسازي دانشگاه ها را به دروغ به مجلس هفتم منتسب كردند ،گفت: «كلام نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي را به دروغ تحريف و منتشر كردند كه مورد استقبال رسانه هاي بيگانه قرار مي گيرد.»
وي افزود: «قطعا نمايندگان اين فرصت را ندارند كه اخباري راكه در رسانه ها بر عليه شان منتشر مي شود و وجهه نماينده يا نظام را تهديد مي كند پاسخ دهند اما از آنجايي كه وظيفه هيات رييسه و حفظ شان نمايندگان است بايد با دقت بيشتري اين موارد را پيگيري كنند.»
«غلامعلي حدادعادل» رييس مجلس هفتم در پاسخ به تذكر فياض بخش، گفت: «بعضي ها روش گذشته را رها نكرده اند و فكر مي كنند اداره جامعه با تيترهاي جنجالي و جنگ رواني ميسر است ولي من يادآوري مي كنم آزموده را آزمودن خطاست.»
وي با بيان اينكه «برخي هنوز به فكر استفاده از جنگ رواني در جامعه هستند»، گفت: «من مي گويم چند سال اين روش استفاده كرديد و نتيجه معكوس گرفتيد. اين روش را رها كنيد.»
وي سپس خطاب به راهيافتگان تصريح كرد: «عكس العملي نسبت به اين نوع رفتارها نشان ندهيد و مراقب باشيد در اين دام ها نيفتيد.»
حداد عادل با بيان اينكه راهيافتگان بايد نسبت به سوالهاي خبرنگاران حساس باشند، خاطرنشان كرد كه خبرنگاران آزادند سوال كنند.

ابراز عصبانيت راهيافته اصفهان از به كارگيري لفظ «راهيافته» درباره راهيافتگان مجلس هفتم
يكي از راهيافتگان مجلس هفتم در نطق پيش از دستور روز يكشنبه هشتم شهريورماه خود از به كارگيري لفظ «راهيافته» در مورد راهيافتگان مجلس هفتم اعتراض كردو نيز مدعي شد كه راهيافتگان از سوي يك ستاد خارج از مجلس هدايت نمي‌شوند.
«محمدحسين استكي» راهيافته اصفهان اظهارداشت : «مجلس هفتم بر خلاف دوره قبل از آن از حالت ستاد فرماندهي بحران خارج شده و به محلي براي برنامه ريزيهاي منطقي مملکت تبديل شده است هر چند خلاف ميل قلم بدستاني باشد که از ذکر نام «نماينده» حتي براي مجلسيان ترس دارند و از آنان به عنوان «راهيافتگان به مجلس» نام مي‌برند. »

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حمايت مجلس هفتم از زنان «درحالت ويژه»!


روز يكشنبه، جمهوري اسلامي در ستون اخبار ويژه خود خبري را درج كرد كه حكايت داشت:«خبرگزاري آلمان طي گزارشي درباره وضعيت بدحجابي در ايران، به نقل از خبرنگارش در تهران نوشت: شايد يك روز حكومت ايران بر شيطان بزرگ پيروز شود ولي اين نظام، نمي‌تواند مقرر كند كه زنان ايراني چه بايد بپوشند. اين خبرگزاري افزود:«اكنون مد و نحوه لباس پوشيدن زنان آنچنان بر نظام ايران فشار آورده كه به نظر مي‌رسد كاري از دست دولت ساخته نيست و هجوم فرهنگي غرب كاملاً در خيابان‌هاي شهرها مشهود است... در شهرهاي ايران، زنان و دختران طالب مد، با مانتوهاي كوتاه و تنگ در خيابان‌ها گردش مي‌كنند و علاوه بر زنان، مردان جوان نيز به طور فزاينده‌اي به مدهاي غربي گرايش پيدا كرده‌اند.»
روزنامه‌ «جمهوري اسلامي» سپس افزود:«اين خبرگزاري غربي سپس از تلاش‌هايي كه توسط مجلس ايران و برخي ارگان‌هاي انتظامي براي مقابله با بدحجابي صورت مي‌گيرد به شدت انتقاد كرده و آن را مغاير آزادي و دموكراسي، خوانده است.» اين خبر در همان روزي درج مي‌شد كه سردار «محمدعلي نجفي»، مديركل نظارت بر اماكن عمومي ناجا خبر مي‌داد:« بيشتر سوءاستفاده‌ها از اتاق‌هاي پرو و حرمت‌شكني افراد در فروشگاه‌هاي فاقد مجوز، اما در حال فعاليت، رخ داده .... تخلفاتي چون نصب دوربين‌هاي فيلمبرداري، عكسبرداري و استفاده از آينه‌هاي غيرمعمول در اتاق‌هاي پرو بوتيك‌ها، تاكنون بارها مشاهده شده... برخي از آينه‌هاي اتاق پرو لباس، از بيرون قابل رؤيت بوده و در محيط ناامني قرار دارند... در برخي از لباس‌فروشي‌ها، علاوه بر حريم شكني افراد، محصولات سي دي، مواد مخدر و مشروبات الكلي نيز توزيع مي‌شود.» در همين حال، لاله افتخاري، از راهيافتگان به مجلس هفتم هم تصريح مي‌كرد:«طرح پوشش ملي زنان، در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري بوده و در حال تهيه و تدوين است.» و متذكر مي‌شد:«پوشش فعلي برخي زنان كشورمان نامتناسب با ارزش‌هاي اسلامي و انساني است.»
از مجلس دوست‌داشتني هفتم البته خبر جذاب ديگري هم مي‌رسيد. آنجا كه اعتماد خبر مي‌داد: طرح بيمه طلاق، با احتمال تغيير نام و پس از كسب نظر مساعد فراكسيون زنان و كميسيون اجتماعي، به منظور تأمين بخشي از اعتبار به مجلس ارائه مي‌شود. يك نماينده مجلس مي‌گويد: عده‌اي اين نام راعاملي براي تشديد طلاق مي‌خواندند... به منظور حذف بار منفي آن مقرر شد نام اين طرح به بيمه تداوم ازدواج، حمايت از زنان درحالت ويژه يا حمايت از زنان در حال جدايي از همسر و ... تغيير يابد.» مبارك است انشاءالله!

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11439

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجموعه اخبار داخلي سايت رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016