سه شنبه 17 شهريور 1383

بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه‌‏هاي استان تهران در حمايت از زنان مسلمان فرانسه در قبال اجراي قانون منع حجاب، ايلنا

بيانيه بسيج دانشجويي به مناسبت اجراي‌‏قانون منع حجاب درفرانسه: از زنان و مردان آزاده دنيا مي‌‏خواهيم تا دست‌‏دردست هم، از استمرار اين‌‏حرکت ضد بشري درفرانسه به مراجع قضايي بين‌‏المللي شکايت نمايند

تهران- خبرگزاري کار ايران
صبح امروزجمعي ازفعالان بسيج دانشجويي دانشگاه‌‏هاي استان تهران در حمايت از زنان مسلمان فرانسه در قبال اجراي قانون منع حجاب در اين کشور، در مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند که در پايان اين مراسن بيانيه‌‏اي از سوي آنها قرائت شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا متن کامل اين بيانيه به شرح ذيل مي‌‏باشد؛
«سرانجام قانون منع حجاب،علي‌‏رغم ناخرسندي دوستداران آزادي درفرانسه و مخالفت شديد مردم سايرکشورها به اجرا درآمد. صد البته درنخستين روز اجراي اين قانون ضد انساني , دهها زن و دختر محجبه فرانسوي از حق تحصيل علم - اين واجب روزگارما و بي شک همه اعصار- محروم شدند و از مدارس و مراکز آموزشي اين کشور اخراج گرديدند و در اين ميان زنان مسلمان فرانسه به درک تعريف نويني از آزادي و حفظ حقوق بشر نايل آمدند.
درادامه اين بيانيه آمده است: تعريفي‌‏که تفکرات صليبي مدرن درآن بسيارپررنگ‌‏تر از انديشه‌‏هاي نژاد پرستانه دوران هيتلر رخ مي نماياند و جالب ترآنکه برخلاف رسم معهود بسيار متجددانه رنگ قانون به خود مي‌‏گيرد و در پهنه اجتماعي عنوان لازم الاجرا را براي خويش به عاريت بر مي‌‏دارد و چه طعم تلخ و گزنده اي دارد اين ميوه کال درخت بي ريشه ليبرال دموکراسي مکتبي که به زعم تئوريسين هاي غربي و حاکمان تابع ايشان مدينه فاضله بشري را به ارمغان خواهد آورد؟!
اين بيانيه مي‌‏افزايد: اکنون پرسش اصلي اين است که براساس کدام يک ازمفاد کنوانسيون حقوق بشر چنين ظلمي جايز و برپايه کدامين اصل از اصول آزادي بشر آزادي‌‏هاي مذهبي که جزو حقوق مسلم هر انساني در سراسر دنياست زيرپا نهاده مي شود، درعين حال آيا دولت فرانسه به دليل محروم کردن هزاران نفراز افراد جامعه خود از حق تحصيل و حضور در محافل اجتماعي برخلاف قوانين داخلي خود و حتي قوانين جهاني عمل نکرده است و آيا براساس آن متهم نمي گردد؟
در ادامه اين قطعنامه آمده است: اينک ما دانشجويان مسلمان ايراني به نمايندگي از زن و مرد مسلمان،اين مرز و بوم و با تأسي از مرام غيرت مدارامير مومنان علي (ع) براي پاسخ به نداي تظلم خواهانه زنان مسلمان فرانسه گرد هم آمده ايم که اين‌‏بار نه خلخالي از پاي زني يهودي که حجاب را از سر خواهران محجبه ما در فرانسه بر خواهند داشت و نيز برآنيم که تا به عنوان پيروان خط خميني کبير به همه مردم گيتي اعلام نماييم که همچون گذشته نه چندان دور در صحنه دفاع از مظلومان سراسر دنيا آماده و پيگير حقوق انساني مستضعفان عالم هستيم.
درپايان ضمن همدردي با مسلمانان مظلوم فرانسه خواسته هاي خود را در بندهاي ذيل اعلام مي داريم:
1- طبق مفاد کنوانسيون حقوق بشر هرگونه قانون غير انساني را که در جهت محدود کردن آزادي هاي مذهبي به تصويب و اجرا برسد محکوم مي نماييم.
2- قانون منع حجاب به دليل مغايرت آن با همه قوانين جهاني و بشري يک قانون قرون وسطايي است و از نظر عاقلان عالم مردود مي باشد لذا دولت فرانسه به منظور نشان دادن پايبندي خود به ادعاهاي گذشته‌‏اش در باب آزادي ها و خصوصاً آزادي فردي مي بايد در لغو اين قانون غيراخلاقي و ضد انساني تعجيل نمايد.
3- ما دانشجويان مسلمان به نمايندگي ازجامعه مسلمانان جهان از دولت فرانسه قويا مي خواهيم تا به دليل بي حرمتي به دهها زن مسلمان و فر هيخته و اجبار آنان در بر داشتن حجاب در مدارس اين کشور و نيز به خاطر نشان رفتن غيرت و هميت ميليون‌‏ها پيرو دين محمد مصطفي (ص) خاتم پيامبران در عالم از همه زنان مسلمان عذر خواهي نمايد و ضمن جبرا ن خسارت امکان حضور مجدد بانوان مظلوم مسلمان در عرصه هاي گوناگون جامعه فرانسه را فراهم آورد.
4- درصورت ادامه اجراي اين قانون شيطاني از همه زنان و مردان آزاده دنيا مي خواهيم تا دست در دست هم از استمرار اين حرکت ضد بشري درفرانسه به مراجع قضايي بين المللي شکايت نمايند.
5- دانشجويان مسلمان بدين‌‏وسيله ازهمه دول سازمان کنفرانس اسلامي مي‌‏خواهند به منظور ايجاد تنبه در کارگزاران دولت فرانسه و پيشگيري از گستاخي ديگر دولت هايي که برآنند تا در اين زمينه دست به اقداماتي بزنند سطح روابط خود را با اين کشور از حالت عادي خارج نمايند و تا عقب نشيني دولت خاطي فرانسه از هر گونه ارتباط گيري سياسي و اقتصادي در سطوح بالا با اين دولت پرهيز کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

6- مسوولان بخش سياست خارجي دولت جمهوري اسلامي در سال پاسخ گويي به ماپاسخ دهند که مشي ايشان در قبال اين ظلم بزرگ به مسلمانان فرانسه تا چه اندازه با انديشه بلند امام راحل (ره) که مي فرمودند بايد شريک درد و رنج همه مستضعفان و مظلومان جهان باشيم منطبق بوده است؟
درپايان اين بيانيه آمده است: بايد اذعان داشت که ابناء ملت فرانسه محترم هستند و ما به انديشه هاي نيک اين ملت احترام مي گذاريم اما انتظار ما ازاين دوستداران آزادي اينست که درمبارزه با قوانين و فعاليت‌‏هاي غير انساني که حقوق فردي انسان‌‏ها را مورد تعرض قرار مي دهد، در کنار ديگر مردم آزاده دنيا قرار گيرند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11713

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه‌‏هاي استان تهران در حمايت از زنان مسلمان فرانسه در قبال اجراي قانون منع حجاب، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016