چهارشنبه 28 مرداد 1383

نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي: عاملين برخورد با بدحجابي بايد آموزش ديده باشند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏‌‏

نايب رئيس كميسيون فرهنگي گفت: ضمن ارتقاي سطح آگاهي مردم نسبت به فلسفه حجاب و دروني كردن اين بحث, عاملين برخورد با بدحجابان نيز بايد آموزش لازم در نحوه برخورد با هر شخصيتي را داشته و به طور منفك و متناسب با هر كس برخورد كنند.
جواد آريان منش در گفت و گو با خبرنگار پارلماني" ايلنا" افزود: اگرچه هنوز در مورد تصويب قانوني براي حجاب چيزي در دستور كار نداريم ولي در كميته هاي زيرمجموعه بحث هايي در اين ارتباط صورت گرفته است.
وي ادامه داد: با توجه به شيوع بدحجابي در كشور كميسيون فرهنگي در نظر دارد براي اتخاذ راهكارهاي فرهنگي اين مسئله اقداماتي را انجام دهد.
وي با تاكيد بر ناكارآمد بودن زور در كنترل حجاب افزود: حجاب امري است كه تا افراد پذيرش كافي و دروني نداشته باشند و در مورد فلسفه آن آگاهي پيدا نكنند؛ نمي توان با كنترل بيروني موفق بود.
نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: مراكز فرهنگي، آموزشي و تربيتي در جامعه در جهت رفع اين مشكل و ارتقاء سطح آگاهي مردم و جوانان گام بردارند و در اين راستا نقش نهادهايي نظير؛ خانواده و آموزش و پرورش بسيار پررنگ است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آرين منش ادامه داد: البته بايد در نظر داشت كه در بين افراد بدحجاب اقليتي وجود دارند كه قصدشان مخدوش كردن شرايط اجتماعي, حرمت شكني و جريحه دار كردن احساسات مردم است و در اين ارتباط بايد مقداري مقررات و ضوابطي در نظر گرفت.
وي افزود: متاسفانه نيروي انتظامي بعنوان برخورد كننده با عوامل بدحجابي در برخي موارد از آموزش لازم برخوردار نيست و نمي تواند با هر فردي برطبق شخصيت و نيت وي از بدحجابي برخورد كند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11007

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي: عاملين برخورد با بدحجابي بايد آموزش ديده باشند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016