سه شنبه 3 شهريور 1383

يونسي: جمهوري اسلامي موفق‌ترين كشور در تامين امنيت بوده است، فارس

خبرگزاري فارس: وزير اطلاعات با تاكيد بر اينكه فضاي منطقه به شدت ناامن است، گفت: در بين امواج تروريسم، جنگ و انواع توطئه‌هاي شكل گرفته، بايد امنيت خود را حفظ كنيم و جمهوري اسلامي موفق‌ترين كشور در تامين كالايي گرانبهاي امنيت بوده است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس علي يونسي كه در جلسه شوراي اداري استان تهران كه با حضور ائمه جمعه، فرمانداران، روساء و مديران كل دستگاههاي اجرائي، شهرداران استان تهران و نيز برخي نمايندگان مجلس و روساي شوراي اسلامي شهرستانهاي استان تهران سخن مي‌گفت، با تبريك آغاز هفته دولت تصريح كرد: هر ساله هفته دولت با سالگشت دو تن از شهداي گرانقدر جمهوري اسلامي شهيد باهنر و رجايي آغاز مي شود و به همين مناسبت دولت سعي مي كند گزارش كاري به محضر ملت عرض كند و بسياري از پروژه‌ها در همين ايام گشايش مي‌يابد.
وي افزود: ويژگي امسال نامگذاري آن به نام پاسخگويي از سوي مقام معظم رهبري است كه بر اساس آن هر سه قوه بايد پاسخگوي اعمال و عملكرد خود باشند.
وزير اطلاعات با بيان اينكه دولت هميشه افتخار كرده و مي كند كه دولت پاسخگوست، ادامه داد: دولت برخواسته از اراده ملت در خدمت ملت و در راه ملت كار كرده و بايد افتخار كند كه پاسخگوي مردم باشد.
يونسي با اشاره به شهادت رجايي و باهنر در زماني كه دولت نوپا، بي تجربه، بي‌حامي و تنها برخواسته از اراده قاطع ملت ولي برخلاف ميل اكثر يا همه كشورهاي همسايه و ابرقدرتها بود، گفت: همه تلاش بر اين بود كه اين دولت قوام و شكل نيابد، چنين دولتي يا بايد با اراده هاي بين المللي پيش مي‌رفت و يا با احزاب قوي و ريشه دار داخلي، يا با مديران بسيار بسيار با تجربه و يا سازمان‌هاي ريشه‌دار، كه هيچكدام وجود نداشت.
وي با بيان اينكه در چنين شرايط تروريسم كور و خشن در كشور ما آغاز شد، افزود: قبل از اينكه موج ترور بالا بگيرد ملت ما به دليل آموزه هاي اسلامي و انقلابي بسيار نسبت به هم خوشبين، مهربان و دلسوز بودند و تحمل نسبت به هم بالا بود و فضاي عمومي و اخلاقي مردم و جامعه كاملاً طبيعي بود و فضاي معصوميت انقلابي در جامعه وجود داشت.
وزير اطلاعات با اشاره به اينكه مسئوولين جمهوري اسلامي و مقامات در سطوح بالا بدون هيچ حفاظت و راننده اي سركار مي‌رفتند يادآور شد: ديري نپاييد كه اين محيط آلوده شد و متاسفانه خيلي زود فضا بهم خورد و طولي نكشيد كه موج عمليات تروريستي به وسيله منافقين در سراسر كشور آغاز شد كه بدترين آن فاجعه آن قتل عام حزب جمهوري اسلامي بود.
يونسي ادامه داد: منافقين به ظاهر از خود ما بودند و در دوراني كه مشغول ساماندهي كشور بوديم بر غارت اسلحه و نفوذ در داخل دولت براي چنين روزي مشغول بودند و جنايات كار نفوذي ها بود و منافقين موفق شده بودند جاسوساني را در مناطق حساس براي عمليات نفوذ دهند.
وي با بيان آنكه به دليل شرايط كسي جرات طرح ايجاد سازمانهاي اطلاعاتي را نداشت، عنوان كرد: ضرورت اين امر محل ترديد بود چون گروهها مدام تبليغ مي كردند كه جمهوري اسلامي نبايد سازمان اطلاعات داشته باشد و حزب توده دائم اتهام مي زد كه جمهوري اسلامي داراي سازمان مخفي است در حالي كه اين حق همه حكومتها و دولتهاست و حتي قبل از شكل گيري هر سازماني از دولت اين سازمان به راه انداخته مي شود زيرا تا امنيت نباشد نمي توان كاري كرد.
وزير اطلاعات با يادآوري اينكه تا نامي از سازمان پنهان و امنيتي نام برده مي شد ذهنها معطوف به ساواك مي شد و ديدگاه بدي نسبت به اين قضيه وجود داشت،گفت: اين حاكي از آن حالت معصوميت انقلاب بود و ما فكر مي‌كرديم همه چيز همين گونه باقي مي ماند و مثل بهشت مي گذرد.
يونسي افزود: هنگاميكه ترورهاي و كودتاي نوژه شروع شد مردم از خوش باوري و ساده انديشي بيرون آمدند و از حكومت مطالبه كردند كه هر چه زودتر بايد سازمانهاي ضد تروريستي تشكيل دهد، اما الگويي براي تشكيل سازمانها نبود و هيچ كشوري حاضر نبود به راحتي علم اين كار را در اختيار ما قرار دهد و از آنجا كه جمهوري اسلامي كاملاً ابتكاري بوده و از جايي الگو نگرفته بود بايد راه را به تنهايي طي و سياست سعي و خطا را پيشه مي‌كرد و همين كار را نيز انجام داد.
وي با بيان اينكه در اثر جنگ مردم عادي زرمنده و فرمانده و صنايع دفاعي، ارتش و سپاه نيز شكل گرفتند، تصريح كرد: سازمان و تشكيلات اطلاعاتي نيز محصول آن دوران است كه بسيار بسيار پر هرج و مرج بود و ناامني و ترور در سراسر كشور گسترش يافته و تجزيه طلبي در غرب شرق و جنوب و بخشهاي مختلف به وسيله گروهكها آغاز شده بود و بخش هاي زيادي از كشور ناامن گرديده بود.
وزير اطلاعات با تاكيد بر اينكه حاكميت و نفوذ بدون رقيب امام، نگاه، رهنمود و حرف تعيين كند او مملكت را پيش مي برد، يادآور شد: خباثت و زشتي عضويت در سازمان اطلاعاتي و امنيتي به وسيله امام شكسته شد و با اين قدسيت و الگوسازي امام (ره)، سازمان امنيت پايه‌ريزي شد و مردم نيز در اين امر همراهي كردند و موج تروريسم با قيمت سنگيني مهار شد.
يونسي با بيان اينكه اگر در آن زمان سازمان اطلاعات داشتيم بهشتي، قدوسي، باهنر و هزاران شهيد ديگر را در ميان خود داشتيم، تصريح كرد: به دليل فقدان سيستم امنيت هزينه هاي سنگيني را پرداخت كرديم، ولي سازمان امنيت با تاخير شروع به كار كرد و به سرعت رشد كرد و سپس سازمان هاي گوناگون امنيتي به وجود آمد كه با شكل گيري وزارت اطلاعات چندين سازمان در يكديگر ادغام شدند.
وي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي پس از سه سال از انقلاب سازمان‌هاي اطلاعاتي را تشكيل داد ولي آمريكا پس از 11 سپتامبر به ضرورت وجودي آن پي برد، ادامه داد: ايجاد احساس ناامني در ميان يك ملت خيلي خطرناك است و برخي رسانه هاي ما نيز به دنبال خبر بد بوده تا تيتر كنند و برخي اصلاً بيمارند كه در اين جهت شايعه سازي مي‌كنند و زماني اين امر چنان اوج گرفت كه سابقه نداشت و اكنون نيز بيماري همچنان سايه دارد و رفتار ما در جامعه ضد اخلاقيست، ميل به حرمت شكني، تخريب شخصيت و آبرو ريزي بيشتر از تكريم شخصيت است .
وزير اطلاعات با تاكيد بر اينكه ميل ما براي امور بد بيشتر است و فكر مي كنيم اگر منفي بگوييم بيشتر مورد پذيرش قرار مي گيرد، عنوان كرد: اين را رسانه ها و كساني كه تريبون را در اختيار دارند، ايجاد كرده‌اند، زيرا خرده فرهنگ بدبيني در ابتداي انقلاب نبود و اكنون وجود دارد و اين بيماري است كه ميل ما به پذيرش زشتي ها و تلخي ها بيشتر شده در صورتيكه فطرت اسان بر عكس است.
يونسي ادامه داد: پس از 11 سپتامبر آمريكاييها براي اينكه ذهن مردم را از داخل به بيرون منتقل كنند دو جنگ افغانستان و عراق را راه انداخته و دار و دسته بوش با هنرمندي فوق العاده زياد فضاي آمريكا را به شدت امنيتي و متزلزل كرده و آسيب پذير نشان دادند تا مردم را راضي به جنگهايي كنند كه در ذهن شان بود و اگر چنين فضايي در آمريكا ايجاد نمي شد نمي توانستند دو جنگ راه بياندازد ضمن اينكه هزينه هاي زيادي را در برداشت.
وي با اشاره به اينكه 90 ميليارد دلار در بودجه آمريكا براي جنگ عراق در نظر گرفته شده است، افزود: هر دو حزب موجود در آمريكا خواهان ادامه وضعيت موجود هستند.
وزير اطلاعات با بيان اينكه ما بي‌دليل نمي خواهيم فضا را امنيتي كرده و مردم را نگران كنيم و به همين دليل مجبوريم كمتر حرف بزنيم، گفت: صرف گزارش دادن به مردم نگران كننده است زيرا ما در ناامن‌ترين نقطه دنيا يعني خاورميانه قرار داريم و تروريسم بين المللي تمام دنيا را به مبارزه طلبيده كه موتور قوي مذهبي آن را به جلو مي برد
وي يادآور شد: جمهوري اسلامي با خونسردي و تسلط كامل بر تمامي جريانها اشراف و تسلط دارد و انواع و اقسام دسيسه و توطئه‌ها را پيشاپيش شناسايي، خنثي و از بين مي‌برد، هر آنچه در افغانستان، عراق، تركيه و ساير كشورها است چند برابر آن براي ايران وجود دارد و حتي برخي مسائل نيز مقدمه‌اي براي توطئه عليه ايران بوده كه به نتيجه نيز نرسيده است.
يونسي با اشاره به 18 تير گفت: سال گذشته تبليغات عظيمي آغاز شد كه 18 تير امسال پايان جمهوري اسلامي است و آنقدر گفته شد كه برخي از خودي‌ها نيز ترسيده بودند و حتي در كار بازار نيز تاثير گذاشته بود، ولي ما تاكيد داشتيم كه اين تبليغات است و دشمن قبل از اينكه ميدان و شهرها را تسخير كند دل را تسخير مي‌كند و اگر چنين شود كار تمام است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يونسي افزود: موج تبليغات سبب مي‌شود عده‌اي تسليم شوند يا فرار كنند و با اين تجربه تبليغاتي مي‌خواستند مردم را تسليم كنند اما ما نيز از اين حربه استفاده و يك جنگ رواني را آغاز كرديم و به سرعت آن تبليغات را متقلب كرديم و قبل از 18 تير تمام آن برنامه‌ها خنثي شد و حتي ماهواره‌هاي آنها را كه مردم را دعوت به شورش مي‌كردند خاموش كرديم كه اين فوق‌العاده براي آنها ايجاد ياس كرد و امسال نيز خود آنها ترسيدند چنانچه گروهكها را داخل خودشان زمينگير كرده و در داخل خودشان آنها را مديريت مي‌كنيم.
وزير اطلاعات همچنين در پايان سخنان خود خبر از انتقال رئيس سازمان اطلاعات تهران بنا به دلايل شخصي و نيز جايگزيني بشيري به جاي وي خبر داد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11221

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يونسي: جمهوري اسلامي موفق‌ترين كشور در تامين امنيت بوده است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016