چهارشنبه 11 شهريور 1383

گزارش کامل كنفرانس مطبوعاتي وزير اطلاعات، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
حجت‌‏الاسلام‌‏والمسلمين علي يونسي ؛ وزير اطلاعات در يك كنفرانس مطبوعاتي به سوالات خبرنگاران داخلي پاسخ گفت .
به گزارش خبرنگار سياسي "ايلنا" ، وي در ابتداي اين كنفرانس كه مدت 140 دقيقه طول كشيد ، ضمن گرامي داشت ولادت اميرالمومنين (ع) ، گفت : رسانه‌‏ها امروز به يك مولفه تاثيرگذار و مهم در امنيت ملي و ساير حوزه‌‏ها تبديل شده‌‏اند . امروزه ارتباطات در سطح دنيا بسيار سهل و آسان شده است و امروز در عصر انفجار خبر و اطلاعات به سر مي بريم و رسانه‌‏ها بدون اجازه‌‏اي ، به همه خانه‌‏ها مي‌‏توانند راه پيدا كنند .
يونسي تصريح كرد : رسانه‌‏ها به مهمترين عامل تاثيرگذار در حوزه امنيت ملي ، فرهنگ و اقتصاد تبديل شده‌‏اند و البته هر كشوري كه ساير ابزار و مولفه‌‏ها را بيشتر در ا ختيار دارد ، از اين وسيله بيشتر بهره‌‏مند است.
وي با بيان اين كه رسانه‌‏ها از شاخصه‌‏هاي توسعه ملي است ، گفت : جمهوري اسلامي در حال توسعه است و تلاش مي‌‏كند كه با اجراي برنامه‌‏هاي متوالي از جمله تهيه سند چشم انداز 20 ساله كشور ، در حال گذار از توسعه نيافتگي است.
وي با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي به نقش مثبت رسانه‌‏ها در امر توسعه يافتگي نياز دارد ، گفت : رسانه‌‏ها با نقشي كه با كنترل و نظارت بر قواي دولتي دارند و با نقش آفريني در بين مردم و حاكميت و با توجه به نقش صحيح و منصفانه نقادي نسبت به عملكرد دولت ، مي‌‏توانند در توليد امنيت ملي يا ناامني و ناساماني نقش جدي ايفا كنند
يونسي تصريح كرد: وزارت اطلاعات با نظر كارشناسي به رسانه‌‏ها ، توجه ويژه دارد و ضمن اعتقاد به ضرورت و جولان‌‏ها و تقويت و حمايت نقشي رسانه‌‏ها انتظار دارد كه رسانه ها در ايفاي نقش خود كه همانا دفاع و حمايت از امنيت ملي و هويت ملي است فعاليت كنند . رسانه‌‏ها بايد موقعيت و جايگاه خود را بشناسند و به آن عمل كنند خود رسانه‌‏ها بيش از هر چيز بايد همديگر را حمايت و تقويت كنند.
وي افزود : وزارت اطلاعات اعتقاد ندارد كه بايد با ساز و كار سخت افزاري رسانه‌‏ها را محدود كنيم ، معتقديم كه ‌‏بهترين راه محدوديت‌‏سازي رسانه‌‏ها كه در راستاي منافع ملي و امنيت ملي ، قرائت كننده تشخيص و درك درست رسانه هاست .
وي تاكيد كرد : ما بايد رسانه‌‏ها را حمايت و تقويت كنيم تا خود به اين جايگاه واقف شوند ، بايد اطلاع‌‏رساني كنيم و با ارشاد آنها ، كمك كنيم تا درك درست و متقابل حاكميت و رسانه‌‏ها ايجاد شود و هر كسي در جايگاه خود درست عمل كند.
يونسي گفت : رسانه‌‏ها را بايد به عنوان دستگاه لازم در جهت تقويت مصالح عمومي بدانيم و اجازه ندهيم كه تضعيف شوند يا از جايگاه خود منحرف شود .
وزير اطلاعات موضوع عرق را مهمترين مساله منطقه و جهان دانست و گفت : عراق براي همه دنيا مهم است ، براي آمريكا و اروپا ؛ مهمترين مسأله ، براي كشورهاي منطقه ؛ فوق‌‏العاده حياتي و براي جمهوري اسلامي مهمترين و حياتي‌‏ترين مساله است.
به گزارش خبرنگار سياسي "ايلنا" ، علي يونسي در ادامه كنفرانس مطبوعاتي خود با بيان اين كه منافع و امنيت جمهوري اسلامي به امنيت عراق بستگي دارد ، گفت : جمهوري اسلامي موقعيت ممتازي در منطقه دارد و اين موقعيت سبب شد كه صدام جنگ تحميلي را بر ما وا داشت و خسارت عظيمي را به دو كشور وارد ساخت و سرانجام طرفي نبست و برگشت.
وي افزود : وقتي آمريكا تصميم حمله به عراق گرفت ، همه تحليل‌‏گران دنيا معتقد بودند كه هدف ابتدايي آمريكا ساقط كردن صدام ، اما هدف نهايي آنها كنترل منطقه و جمهوري اسلامي است.
يونسي با بيان اين كه برخي مقامات آمريكايي اين هدف را به زبان آوردند ، اما كم‌‏كم اين اظهارات كم شده ، گفت: يك نگراني در منطقه به وجود آمد و تعداد زيادي از مردم ما در ابتدا نگران شدند ، اما مسئولين جمهوري اسلامي از همان اول ، با اطمينان استراتژي خود را ترسيم كردند ، قبل از حمله ، حين حمله و بعد از سقوط صدام ، مراحل كامل استراتژي خود را تبين كرد و براساس آن حركت كرد و تاكنون جمهوري اسلامي بيشترين منفعت را از موضوع برده است.
وي افزود : امروز در حالي كه صدام و منافقيني را نداريم ، جمهوري اسلامي بيشتري سود را در عراق برده است در حالي كه آمريكا به هيچ كدام از آن اهداف نرسيده است.
وزير اطلاعات با تاكيد بر اين كه آمريكا به هيچ يك از اهداف خود در عراق دست نيافته است ، گفت : آمريكايي‌‏ها به دنبال كشف سلاح كشتار جمعي ، مرعوب كردن كشورها و ايجاد امنيت دلخواه در عراق بودند كه موفق شدند.
وي افزود : امروز ديگر هيچ كس از دولتمردان آمريكا يا صاحب نظران ، حرفهاي روزهاي حمله يا پيش از آنرا به زبان نمي‌‏آورند و همه قبول دارند كه آمريكا در باتلاقي گير كرده است كه سعي دارد آرام آرام خود را از آن بيرون بكشد ، البته ما آرزو داريم كه آمريكا آرام آرام از منطقه بيرون رود.
وزير اطلاعات با اشاره به اينكه ايران خواهان عراقي با ثبات ، با امنيت ، مستقل و دولتي دوست با كشورهاي منطقه هست ، گفت : جمهوري اسلامي خواستار حكومتي در عراق است كه هم مستقل باشد ، هم با كشورهاي منطقه دوست باشد و هم در برقراري امنيت و ثبات منطقه نقش داشته باشد .
وي افزود : عراق امن و با ثبات به نفع همه كشورهاي منطقه و به خصوص جمهوري اسلامي است ، البته امنيت و ثبات حاكميت عراق نبايد به گونه‌‏اي مديريت شود كه به زيان كشورهاي منطقه باشد .
يونسي تصريح كرد: قطعاً ملت عراق اجازه نخواهند داد كه عراق لانه تروريستي‌‏ها ، اعم از منافقين و غير از آنها باشد ، يا ريشه‌‏هاي صدام و بعث بار ديگر نمايان شود.
وي افزود : مردم عراق دنبال امنيت و ثبات هستند و اين حق آنهاست ، ما در اين جهت با آنها همكاري خواهيم كرد.
وزير اطلاعات با بيان اين مطلب كه روشن است امنيت منطقه بدون امنيت ايران عملي نيست ، تاكيد كرد : اگر چنانچه آمريكا يا قدرتي و كشوري بخواهد ؛ امنيت ما را به خطر بيندازد ، قطعاً امنيت آنها نيز به‌‏خطر مي‌‏افتد.
وي افزود : امنيت كالاي مشترك و ضروري‌‏ترين نياز همه كشورهاي منطقه است و اين كشورها بايد با اشتراك مساوي و همكاري اين مهم را ايجاد كنند و اجازه ندهند ؛ قدرت‌‏هاي فرامنطقه‌‏اي با حضور خود در منطقه ، امنيت آنها را مختل كنند .
وي تاكيد كرد : ديگران چه آمريكا و چه ساير كشورهاي منطقه اگر قصد دارند ريشه‌‏هاي دشمني را بين ايران و عراق بار ديگر ايجاد كنند ، موفق نخواهد شد.
وي افزود : همان‌‏طور كه جنگ تحميلي صدام و حضور منافقين نتوانست بين دو ملت ايران و عراق دشمني ايجاد كنند ، آمريكا و ديگران هم نخواهند توانست بين دو ملت دشمني ايجاد كنند.
يونسي با اشاره به حجم سفرهاي زيارتي مردم ايران و عراق بعد از سقوط صدام ، گفت : علي‌‏رغم جنگ تحميلي خانمان براندازه ، دو ملت همچنان نسبت به هم دوست و برادر هستند و ما از حكومت عراق چيزي جز دوستي و برادري كه خواست دو ملت است ، توقع نداريم.
وي افزود : وجود هر جريان ضددوستي به زيان هر دو كشور است و ما با كمك مردم و دولت عراق ثبات و امنيت را در عراق برقرار خواهيم كرد.
وزير اطلاعات تاكيد كرد : جمهوري اسلامي امروز با اكثر كشورهاي منطقه ، به خصوص با كشورهاي آسياي ميانه ، حاشيه خليج فارس همكاري امنيتي دارد و البته همكاري امنيتي جمهوري اسلامي در عراق اولويت دارد ، چراكه امنيت عراق براي ما در درجه اول قرار دارد و امنيت ما به امنيت عراق بستگي دارد.
وي افزود : جنگ تلخ نجف نشان داد كه جهان بشريت و اسلام به شدت حساس است و خوشبختانه با تدبير و شجاعت آيت‌‏العظمي سيستاني و همكاري مردم اين جنگ متوقف شد و امروز امنيت در عراق برقرار است اين موضوع نشان داد كه كليد صلح و امنيت واقعي دردست مرجعيت و مردم است.
وزير اطلاعات ، گفت : امروز براي رسيدن به توافق در مورد رژيم حقوقي درياي خزر ، نسبت به گذشته بسيار نزديكتريم و تنش نسبت به گذشته به شدت كاهش يافته است.
به گزارش خبرنگار سياسي "ايلنا" ، يونسي در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعيت افغانستان ، گفت : ما از اينكه امروز طالبان در افغانستان حكومت نمي‌‏كند ، از اينكه مرزهاي ما نسبت به گذشته امن‌‏تر است ، خوشحاليم . اما از اينكه در افغانستان همچنان مواد مخدر توليد مي‌‏شود و بلكه چندين برابر دوره طالبان توليد مي شود و از اينكه امنيت در افغانستان برقرار نشده است ، ناراحتيم .
وي افزود: ما دوست داريم با افغانستان در برقراري امنيت و قطع توليد كشت خشخاش همكاري كنيم.
يونسي ادامه داد : سياست تنش‌‏زدايي دولت و تقويت روابط اقتصادي با كشورهاي منطقه و همه اينها سبب شده است كه كشورهاي منطقه بيش از هر زمان ديگري نسبت به هم اعتماد داشته باشند و بيشتر احساس امنيت كنند ، البته حضور آمريكا در منطقه و تهديدات اسرائيل دو عاملي است كه همه كشورهاي منطقه را نگران كرده است .
وزير اطلاعات با بيان اينكه امروز منطقه از بعد 11 سپتامبر امن‌‏تر نيست ، گفت : حمله آمريكا اگر چه موجب ساقط شدن صدام و طالبان شد ، اما هرگز امنيت را براي جهان به ارمغان نياورد ، بلكه ناامني را در دنيا توسعه داده است.
وي افزود: امروز در اثر سود عملكرد آمريكا ، تقريباً همه دنيا به وسيله تروريسم ناامن است و در بسياري از موارد عامل اصلي توسعه تورريسم خود آمريكاست.
يونسي حمايت جمهوري اسلامي از تروريسم و تلاش براي دستيابي به سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي را از اتهامات هميشگي آمريكا عليه ايران دانست و گفت : جمهوري اسلامي خود قرباني انواع تروريسم بوده است ، در حاليكه همه تروريست‌‏هاي ضد ايراني در همه كشورهاي غربي ، چه در آمريكا وچه در غير امريكا ، آزادانه عمل مي كنند و مورد حمايت قرار مي‌‏گيرند .
وي افزود : با اينكه همه كشورهاي غربي از امريكا و همه كشورهاي اروپايي ، سازمان تروريستي منافقين را تروريست مي‌‏داند اما عملاً منافقين به گونه‌‏اي مورد توجه و حمايت آنها قرار دارند.
وزير اطلاعات با بيان اينكه جمهوري اسلامي با همه اشكال تروريسم مبارزه كرده است ، گفت : ما بيشترين مبارزه را با القاعده داشتيم ، بسياري از اعضاي القاعده و انصارالاسلام امروز در بازداشتگاه‌‏هاي ما با سر مي‌‏برند و جمهوري اسلامي ناامن‌‏ترين كشور براي القاعده و شاخه هاي مربوط به آن است.
وي افزود : وزارت اطلاعات با تسلط و اشراف كاملي كه در كشور دارد هر گونه تحركي از آنها را شناسايي كرده و پيش از هر اقدامي آنها را بازداشت كرده است.
يونسي تصريح كرد : بسياري از شاخه‌‏هاي مربوط به القاعده كه بسياري از آنها امروز به دليل آسيب ديدن القاعده از سوي آنها حمايت و مديريت نمي‌‏شود و سازمان‌‏هاي آتش به اختيار هستند ؛ مورد نفوذ آمريكا قرار گرفته‌‏اند و بسياري از اينها مورد نفوذ سرويس‌‏هاي اطلاعاتي منطقه ، اروپا و آمريكا قرار گرفته‌‏اند و اين آمريكاست كه آنها را اداره مي‌‏كند .
وي با بيان اينكه ما براي حرف خودمان مدرك داريم و زماني آن را اعلام خواهيم كرد ، گفت : بسياري از گروهك هاي وابسته القاعده به تحريك همين سرويس‌‏ها قصد داشتند كه در ايران دست به عمليات گسترده ترويستي بزنند ، اما ما آنها را شناسايي و دستگير كرده‌‏ايم.
وي افزود : اگر منظور آمريكا در متهم كردن ايران به حمايت از تروريسم ، حمايت ايران از حزب الله لبنان است، حزب الله لبنان يك گروه قانوني در لبنان است كه براي مبارزه با اشغالگري به وجود آمد و زمانيكه اسرائيل را از كشور خود بيرون راندند ، اقدام ديگري انجام نداد.
يونسي تصريح كرد: حزب الله لبنان يك تشكيلات دفاعي براي دفاع از سرزمين لبنان است و نه تنها جمهوري اسلامي ، بلكه بسياري از كشورها از حزب الله حمايت مي كند و آن را قبول دارند.
وي افزود: ما دفاع مردم فلسطين و انتفاضه را تروريستي نمي‌‏دانم ، همانطور كه بسياري كشورهاي دنيا آن را تروريستي نمي دانند. اين حق مردم فلسطيني است كه از خودشان دفاع كنند و همه مردم مسلمان دنيا هم از آن ها حمايت مي‌‏كنند ، البته اگر آمريكا و اسرائيل آنها را تروريست مي دانند اين مهم نيست.
وزير اطلاعات در ادامه سخنان خود با اشاره به شرايط داخلي جمهوري اسلامي ، وضعيت فعلي ايران را نسبت به گذاشته داراي موقعيت بهتري دانست و گفت : دولت جمهوري اسلامي در پاسخ به دستور مقام معظم رهبري براي پاسخگويي ، مجبور شد كه از كارهاي جاري خود مقداري به كار پاسخگويي و گزارش عملكرد بپردازد كه اين عامل سبب شد تا فرصت جديدي براي ارتباط با مردم و عرضه خدمات پيدا شود.
وي افزود : مردم كم‌‏كم بدور از غوغاسالاري‌‏هاي افراطي ، حزبي و سياسي، دارند به عملكرد دولت خدمت‌‏گزار آشنا مي شوند وحتي از زبان دشمن ، مي شنوند كه امروز جمهوري اسلامي اولين يا دومين كشور منطقه است كه بالاترين رشد نرخ توليد ملي را داشته است.
وزير اطلاعات با بيان اينكه امروز فضاي سياسي كشور فضاي متعادل‌‏تري نسبت به گذشته است ، گفت : جريان هاي سياسي به طرد عناصر افراطي و تند خود و پذيرش رويكرد سياست‌‏ورزي ، خردورزي و تعامل با جريان‌‏هاي سياسي اقدام كرده‌‏اندكه اين موضوع رويكرد مباركي است كه جامعه به آن نياز دارد.
وي افزود : وزارت اطلاعات هميشه طرف‌‏دار اعتدال سياسي بوده است و با افراط‌‏گري ، انتقاد و برخورد نكرده‌‏ايم بلكه سعي كرده‌‏ايم ، عناصر تند و افراطي را منزوي كنيم و با تقويت عناصر معتدل سعي كرده‌‏ايم كه فضاي كشور را به سوي اعتدال سوق دهيم.
وزير اطلاعات شرايط داخلي ، منطقه‌‏اي و بين المللي ايران را نسبت به گذشته بهتر ارزيابي كرد و تصريح كرد : گاهي تهديدات آمريكا در داخل كشور به صورت محدود اثر مي‌‏كرد ، اما امروز نه از آن تهديدات خبر است و نه مردم ما به آن توجه مي‌‏كنند.
وي افزود : به دليل به بن بست رسيدن آمريكا در منطقه و به دليل موقعيت ممتازي كه ايران درموقعيت هاي سياسي و اقتصادي به دست آورده است ، شرايط امروز ايران بسيار بهتر از گذشته است.
يونسي با اشاره به تهديدات غرب در مورد فعاليت‌‏هاي صلح آميز هسته اي ايران ، گفت : امروز جمهوري اسلامي تقريباً اعتماد بين الملل را به دست آورده است و حتي لحن آژانس نسبت به گذشته تغيير پيدا كرده است و حتي كشورهاي غربي نيز تمايل بيشتري براي همكاري دارند و قبول مي كنند كه چاره‌‏اي جز اين نيست كه بايد حق ايران را براي داشتن دانش و فناوري هسته‌‏اي بپذيرند ، اگرچه هنوز آمريكا و اسرائيل به خصوص بخش‌‏هاي افراطي آنها تلاش مي‌‏كنند كه ايران از دسترسي به دانش و فناوري هسته اي محروم شود ، اما مقاومت ، شفاف سازي و همكاري جمهوري اسلامي با آژانس كمك كرده است كه فضاي امروز نسبت به گذشته بسيار بهتر شود.
وي افزود : ديري نخواهد يابيد كه ايران از اين فشارها و جنگ‌‏هاي تبليغاتي خلاص خواهد شد و دنيا حق جمهوري اسلامي را براي داشتن هر گونه دانش و فناوري صلح‌‏آميز هسته‌‏اي به رسميت خواهد شناخت.
وزير اطلاعات ، گفت : باندهاي مافيايي اقتصادي ، شبكه‌‏هاي فساد اقتصادي ، شبكه‌‏هاي زيرزميني اقتصادي ، تبادلات غيررسمي اقتصادي ، ورود قاچاق ، باندهاي مافيايي زمين‌‏خواري ، ناامني اقتصادي ايجاد مي‌‏كند .
به گزارش خبرنگار سياسي "ايلنا" ، يونسي در ادامه نشست خبري خود با خبرنگاران رسانه هاي داخلي در پاسخ به سوالي در مورد مفاسد اقتصادي ، گفت : معتقديم كه اقتصاد نقش تعيين كننده‌‏اي در امنيت ملي دارد و كشوري كه ثروتمند نباشد و مشكلات اقتصادي داشته باشد ، هميشه دستخوش ناامني است و كشوري كه از پشتوانه قوي اقتصادي برخوردار باشد ، كشور امني است كه مي‌‏تواند ساير مشكلات خود را هم با توان اقتصادي خود حل كند.
وي با بيان اينكه بنيه نظامي ما به پيشرفت‌‏هاي علمي ، فناوري و تكنولوژيكي و به قدرت اقتصادي كشورها بستگي دارد ، تاكيد كرد : امنيت محصول ترتيب قدرت اقتصادي ، فرهنگي و علمي است و اگر همه اين عوامل خوب عمل كنند ، محصول آن ثبات وامنيت خواهد بود ، بنابراين سرويس‌‏هاي بالغ و رشيد وزارت اطلاعات تلاش دارند كه در ساير مولفه‌‏هاي تاثيرگذار در امنيت ملي نيز حضور داشته باشند.
يونسي با بيان اينكه حضور وزارت اطلاعات در امور اقتصادي براي مبارزه اساسي و اصولي با ناامني اقتصادي و مفاسد كلان اقتصادي است ، تصريح كرد : ناامني اقتصادي سبب فرار سرمايه ها و ثروتمندان ، زمين‌‏گير شدن توليد و تجارت ، شكل گرفتن سازمان‌‏هاي مافيايي و غيررسمي و ايجاد اقتصاد زيرزميني مي شود ، بنابراين براي توسعه اقتصادي بايد يك امنيت پايدار براي سرمايه گذاري و تجارت ايجاد كنيم.
وي افزود : وزارت اطلاعات در درجه اول تلاش مي‌‏كند كه امنيت اقتصادي را برقرار كند ، البته درك اين مساله براي خيلي از كساني كه كار مشابه امنيت مي كنند ، مشكل است ، اما دير يا زود همه ما به اين خواهيم رسيد كه بايد براي رسيدن به ثروت ملي ، امنيت را برقرار كنيم و هرگونه اقدام ناسنجيده ، چه تصميم اداري دولتي و چه تصميم امنيتي وتصميم قضايي كه سبب فرار سرمايه‌‏ها شود ، به زيان ملي است كه درگذشته موارد بسياري داشته‌‏ايم.
وي با بيان اينكه سرمايه‌‏گذاري در جايي است كه امنيت وجود داشته باشد ، گفت : مردم در جايي سرمايه گذاري مي كنند كه مطمئن باشد كه ثروت ، سرمايه، تكنيك و دارايي‌‏شان برقرار است و مبارزه اصولي با مفاسد كلان اقتصادي رابخشي از فعاليت هاي وزارت اطلاعات مي‌‏دانيم .
يونسي افزود : ثروت هايي كه معلوم نيست از كجا وارد سيستم اقتصادي مي شود ، ثبات اقتصادي را به هم مي زند و كساني كه خارج از سيستم رسمي كار اقتصادي مي كنند ، حقيقتا وضع اقتصادي را دچار ناامني مي‌‏كنند.
وي افزود : وزارت اطلاعات سعي مي كند كه اين گلوگاه‌‏ها را شناسايي كند و آن را اساسي حل كند . وزارت اطلاعات به شدت معتقد به شفاف سازي در كارهاي اقتصادي است.
يونسي تاكيد كرد : معاملات دولتي ، گردش‌‏هاي سيستم اقتصادي بايد كاملا روشن ، منطقي ، عملي و قابل كنترل باشد و بر اين اساس وزارت اطلاعات خواهان اجراي طرح پول‌‏شويي است.
وي افزود : وزارت اطلاعات مقدمات اين طرح را آماده كرده است و بايد روزي به طور كامل به اجرا درآيد تا منشاءهاي پول و توليدي پول معلوم شود.
وي تصريح كرد : اگر منشا درآمد ما روشن شود ، ديگر كسي نمي تواند قاچاق كند ، زمين خواران و سازمان‌‏هاي تروريستي نمي توانند ، پول هاي خود را وارد بازار كنند و بازار به خصوص بازار بورس دچار تزلزل و بي ثباتي نخواهد شد .
وي با بيان اينكه هدف ما تنها گرفتن و محاكمه چند نفر نيست ، گفت : ما سعي مي كنيم موارد مهم مفاسد اقتصادي را شناسايي كنيم ، دلايل آن را روشن كنيم و با بيماران برخورد كنيم . براي از بين بردن بيماري و نه فقط براي از بين بردن افراد فاسد.
يونسي تصريح كرد: اگر هدف را مبارزه با افراد فاسد بدانيم ، اما راه فساد ادامه داشته باشد هرگز به نتيجه نخواهيم رسيد ، ما بايد با فساد بجنگيم تا فاسد هم از بين برود.
وي افزود: وزارت اطلاعات در اين جهت اساسي كار كرده است و صدها پرونده كلان را به دستگاه قضايي داده‌‏ايم . يونسي تصريح كرد : عمده پرونده‌‏هاي شكل گرفته در سيستم قضايي ، پرونده‌‏هايي است كه وزارت اطلاعات تهيه كرده است ، ولي اساس كار ما اين است كه سيستم و تشكيلات اجرايي را فعال كنيم .
وي تصريح كرد: امروز در دستگاه قضايي كميسيون هايي براي همكاري با ما تشكيل شده است و به لطف خدا تمركز كاملي براي مبارزه با قاچاق به وجود آمده است.
وي افزود: وزارت اطلاعات به طور جزئي با موضوع درگير نمي‌‏شود ، اما به كلان فكر مي‌‏كند و اول اشراف اطلاعاتي ما ؛ بعد شناسايي عناصر اصل فساد و بعد مبارزه سيستمي براي از بين بردن فساد است ، البته راه سختي است اما با كمك دولت و قوه قضاييه اميدواريم كه به اهداف خود برسيم.
وزير اطلاعات با تاكيد بر اينكه وزارت اطلاعات در مبارزه با فساد نبايد خود موجب تكثير فساد و فاسد نشان دادن سيستم اقتصادي شود ، گفت : برعكس آنچه دشمني در دنيا تبليغ مي‌‏كند ، فساد در كشور ما زياد نيست ، بلكه موردي است .
وي افزود: دشمني سعي مي كند كه سيستم جمهوري اسلامي را فاسد معرفي كند واعلام كند كه گويا فساد اقتصادي همه مسوولان را گرفته است ، اين يك جنگ تبليغاتي است عليه جمهوري اسلامي و مديران كشور ، اما من به عنوان وزير اطلاعات مي گويم برعكس آنچه دشمنان و برخي دوستان نادان تبليغ مي‌‏كنند ، اكثر مديران كشور سالم هستند.
وي افزود: اينطور نيست كه جريان فساد ، جريان غالب باشد ، اين جريان مغلوب و موردي است و حقيقتاً مي‌‏توانيم آن را از بين ببريم.
يونسي تصريح كرد : بسياري براي مبارزه با فساد مي‌‏خواهند به گونه‌‏اي عمل كنند كه سيستم اقتصادي را فلج كنند ، اما ما اين را قبول نداريم و آن را مخالف امنيت ملي مي دانيم.
وزير اطلاعات خاطرنشان كرد : وزارت اطلاعات در اين جهت بيش از همه چيز نتيجه محور است و نه تبليغات محور ؛ اگر بخواهيم تبليغ كنيم هر روز بايد يك پرونده را مطرح و اسامي عده‌‏اي را اعلام كنيم . اين به نفع مصالح كشور نيست و كساني كه اين كار را كرده‌‏اند ، الان پشيمان هستند.
وي افزود : وقتي هنوز اتهامي در مراحل نهايي به نتيجه نرسيده است ، اسامي افراد اعلام شود ، ما هم آبروي يك فرد برده‌‏ايم و هم يك سازمان را ناامن نشان داده‌‏ايم و هم عملا قاضي نمي‌‏تواند تصميم درست بگيرد.
يونسي تصريح كرد : امروز ما ده‌‏ها باند مافيايي اقتصادي در زمين خواري ، قاچاق و موارد مختلف شناسايي، دستگير و مجازات كرده‌‏ايم ، اما تبليغات نكرده‌‏ايم ؛ چرا كه ممكن است در تبليغ زيان‌‏هاي بيشتري نسبت به اصل وارد شود .
وزير اطلاعات تاكيد كرد: كساني كه ادعا مي‌‏كنند شركت تاو تركيه صهيونيستي است هيچ مدركي براي ادعاي خود ندارند.
وي افزود: تنها مرجع قانوني براي تشخيص اينكه مساله‌‏اي امنيتي است يا خير, وزارت اطلاعات است البته در حوزه نيروهاي مسلح, خود نيروهاي مسلح هستند.
يونسي تصريح كرد: وزارت اطلاعات همه ملاحظات امنيتي خود را اعلام كرده است و وزارت راه و ترابري و شركت طرف قرارداد همه ملاحظات وزارت اطلاعات را پذيرفته اند و اين براي ما كافي است.
وزير اطلاعات با بيان اينكه همه شركت‌‏هاي خارجي ممكن است با اسرائيل ارتباط داشته باشند و اين امر طبيعي است, گفت: شركت طرف قرارداد در فرودگاه امام (ره) يك شركت تركي است, يك كشور مسلمان است و هيچ مدرك و دليلي براي اينكه اين شركت ماهيت صهيونيستي دارد, در دست نيست.
وي افزود: ملاحظات امنيتي ما براساس نظر كارشناسي وزارت به طور كامل مورد پذيرش قرار گرفته است و علاوه بر آن شركت مجري طرح هم يك شركت ايراني است نه خارجي, يعني كساني كه خدمات فرودگاهي را تهيه و اجرا مي‌‏كنند, شركت‌‏هاي ايران هستند.
يونسي تاكيد كرد: بايد موظف باشيم كه نگاه‌‏هاي سليقه, حزبي, قشري و صنفي ما بر منافعمان تاثير نگذارد.
وزير اطلاعات در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه برنامه وزارت اطلاعات براي تحكيم همبستگي در داخل كشور چيست, گفت: سياست وزارت اطلاعات از چند سال پيش, تاكيد بر ايجاد و تقويت حس همبستگي, وحدت ملي و ايجاد تعادل سياسي در جامعه بوده است.
وي افزود: وزارت اطلاعات بايد خود را از گرايشات سياسي منزه مي‌‏كرد و نشان مي‌‏داد كه وزارت اطلاعات مستقل, ملي اخلاقي و حرفه‌‏اي است كه به لطف خدا امروز به اين جايگاه رسيده است.
يونسي تصريح كرد: وزارت اطلاعات به هيچ گروهي تعلق ندارد و ما ورود گرايش‌‏هاي سياسي را به وزارت اطلاعات مثل سم مهلك خطرناك مي‌‏دانيم.
وي افزود: معتقديم كه جريانات حاكميتي بايد بدور از هر گرايش حزبي و سياسي عمل كنند و مصالح ملي براي آنها در اولويت باشد.
يونسي گفت: وزارت اطلاعات افتخار مي‌‏كند كه امروز به اين جايگاه رسيده و مسئولين و مردم آن را به اين وصف مي‌‏شناسند.
وي حرفه‌‏اي بودن وزارت اطلاعات را به معناي تكيه داشتن بر كار كارشناسي دانست و گفت: ممكن است كار كارشناسي به مذاق يك حزب خوش بيايد يا نيايد.
وي افزود: معيارهاي قانوني به اين معناست كه وزارت اطلاعات از هر گونه خود سري, خود محوري و سليقه شخصي بر حذر است و به شدت كنترل مي‌‏شود كه هيچ فردي در كار, نظر شخصي اش را دخالت ندهد, بلكه كاملاً بر محور قانون عمل كند.
وي افزود: تكيه بر معيارهاي اخلاقي نيز به اين معناست كه مردم مطمئن شوند, علي‌‏رغم اينكه وزارت اطلاعات قدرتي و اطلاعاتي است اما نبايد كوچكترين احساس خطري از ورات اطلاعات بكنند و مطمئن شوند اگر روزي به هر دليلي سر و كارشان به وزارت اطلاعات افتاد, به آنها ظلم نخواهد شد؛ بللكه وزارت اطلاعات حامي و مدافع آنهاست.
وي افزود: وزارت اطلاعات به جايي رسيده است كه در منازعات مهم سياسي به عنوان حكم و مرجع است و مديران كل ما در استان‌‏ها به عنوان مرجعي بي‌‏طرف و مستقل در منازعات محلي و سياسي شناخته مي‌‏شوند و چكش تعادل منطقه هستند.
وي تصريح كرد: اين جايگاه منطقي, حرفه‌‏اي و مستقل وزارت اطلاعات است كه در ابتدا براي عده‌‏اي ناخوشايند بود اما به مرور زمان مورد تاييد همه قرار گرفت و هم آن را براي حل تنازعات سياسي قبول كردند.
وزير اطلاعات با بيان اينكه ما از اين موقعيت براي ثبات سياسي داخلي و اعتدال حداكثر بهره را برده‌‏ايم, گفت: وزارت اطلاعات با اطلاع‌‏رساني دقيق توانسته است كه بسياري از مشكلات را پيش‌‏گيري و پيش‌‏بيني كند و با طرد عناصر تند در هر طيف و گروهي و تشويق همه جريان‌‏هاي سياسي براي همكاري و تعامل, به جايگاه برسد كه همه احزاب خودشان به تشكيلات وزارت احساس نياز مي‌‏كنند.
وي افزود: ما با همه احزاب و گروه‌‏ها همكاري مي‌‏كنيم, ضمن اينكه بر ضعف‌‏هاي آنها نظر داريم و براي رفع اشكالات آنها نيز تلاش مي‌‏كنيم.
وي تاكيد كرد: وزارت اطلاعات اعتقاد دارد كه رقابت سياسي در كشور, به نفع همه است و حذف جريانات سياسي قانوني نه ممكن است و نه به مصلحت كشور. راه‌‏حل, تعادل سياسي و طرد عناصر تند است.
وزير اطلاعات در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه چه قرائني در مورد آشوب‌‏هاي فرقه‌‏اي وجود دارد كه شما در روزهاي اخير, چندين بار به آن اشاره كرده‌‏ايد, گفت: ما هم نمونه‌‏هايي داريم و هم اطلاع‌‏ داريم كه سرويس‌‏هاي جاسوسي از گذشته سرمايه‌‏گذاري‌‏هاي فراواني كرده‌‏اند كه در داخل كشور ما زمينه اختلافات و آشوب را فراهم كنند.
وي افزود: مقامات آمريكا رسماً اعلام كردند كه از اين پس بايد براي (ايجاد اختلاف) به مطالبات صنفي و قومي توجه كرد تا به جريانات سياسي.
وي با بيان اينكه آمريكا سرمايه‌‏گذاري‌‏هاي بسياري براي ايجاد اختلافات قومي و مذهبي نه فقط در ايران بلكه در منطقه كرده است, گفت: ما تاكنون موارد زيادي از اين دست را كشف و خنثي كرده‌‏ايم. چندين فرقه را در تهران و شهرستان‌‏ها كشف و خنثي كرده‌‏ايم. كساني كه كتاب‌‏هاي تحريك‌‏آميز نوشته‌‏اند, دستگير كرده و كتاب‌‏ها را جمع‌‏آوري كرده‌‏ايم. اكنون بين شيعه و سني, كساني هستند كه تلاش مي‌‏كنند كتاب‌‏هاي تفرقه‌‏انگيز بنويسند. اينها غالباً كساني هستند كه دانسته يا ندانسته در خدمت سرويس‌‏هاي خارجي قرار دارند و اين شروع خط جديدي است براي ايجاد جنگ‌‏ها و دعواهاي قومي و فرقه‌‏اي در منطقه و داخل.
وي افزود: اگر تبليغ اين جريانات نمي‌‏شد, ‌‏ليست بلند بالايي از كساني وجود دارد كه ادعاهاي بلند بالايي مي‌‏كنند ادعاي ارتباط با امام زمان, ادعاي پيغمبري, ادعاي آوردن دين جديد كه متاسفانه بسيار رواج يافته است.
يونسي تصريح كرد: بسياري از خانه‌‏ها را به محل تبليغات عليه اسلام و اعتقادات مردم تبديل كرده بودند كه وزارت اطلاعات آنها را شناسايي و خنثي كرده است.
وي افزود: وزارت اطلاعات اشراف بسيار خوبي به هم فرق, اديان و گرايش‌‏ها دارد و از هر گونه افراط‌‏گري و تحريف جلوگيري مي‌‏كند. در اين راستا سياست وزارت اطلاعات پيشگيري است نه تبليغات.
يونسي تصريح كرد: ما تلاش زيادي كرده‌‏ايم كه از انتشار مطالب اختلاف آميز, جلوگيري ‏كنيم. چه دليلي وجود دارد كه يك سخنراني در يك مسجد در گوشه‌‏اي از يك شهرستان به گوشي همه برسد.
وي افزود: سياست موكد وزارت اطلاعات بر پيشگيري از انتشارات سخنراني‌‏ها, كتاب‌‏ها, مقالات و اظهارات موهن, تحريك آميز و ضد دين است و تاكنون افراد بسياري در اين مورد دستگير شده‌‏اند كه هدف از دستگيري هم اصلاح آن فرد است نه برخورد.
يونسي تصريح كرد:‌‏ اگر مي‌‏شد اسامي اين فرقه‌‏ها را برد, مي‌‏شد يك نمايشگاه بزرگ از كتاب‌‏ها و فرقه‌‏هاي مختلف ايجاد شود اما چون خود اين كار تبليغ است, مايل نيستيم اين كار را انجام دهيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير اطلاعات در پاسخ به سئوالي در مورد اينكه آيا افرادي كه در جريان انتخابات مجلس هفتم رد صلاحيت شدند, مخالف,‌‏ معاند يا بي‌‏صلاحيت بودند, گفت: اين سئوال به تاريخ بستگي دارد و ما بنا نداريم به گذشته‌‏ها بپردازيم. پرداختن به گذشته, ذهن را فعال مي‌‏كند تا به فضايي برگرديم كه مطلوب ما نبوده است. ما دنبال ايجاد يك جامعه سالم هستيم و پرداختن به گذشته خلاف اين جهت است.
وي با اشاره به اينكه وزارت اطلاعات قبل از شعارهاي آقاي خاتمي در خرداد 76 مبني بر اينكه بايد مخالف را به موافق تبديل كرد, به اين نتيجه رسيده‌‏ بود, گفت:‌‏ در دوران آقاي خاتمي و مسئوليت بنده در وزارت اطلاعات, ما بر اين امر تاكيد كرديم و موفقيت‌‏هاي بسياري كسب كرديم.
وي با بيان اينكه گاهي جريان‌‏هاي داخلي ممكن است به اپوزيسيون بر انداز ميل پيدا كند, گفت: سياست وزارت اطلاعات بر پيشگيري از اين موضوع است و تلاش مي‌‏كند از اينكه جريان‌‏هاي خودي و غير خودي به اين سمت ميل پيدا كنند, جلوگيري ‌‏كند.
وي حضور خبرنگاران در وزارت اطلاعات را نشانه‌‏اي از موفقيت وزارت اطلاعات در اجراي اين سياست دانست و گفت: وزارت اطلاعات در تبديل جريان‌‏هاي ضد انقلاب به يك جريان كم خطر, بي‌‏خطر و موافق با جمهوري اسلامي موفقيت‌‏هاي بسياري داشته است. امروز بسياري از عناصر منافقين را به عناصر ضد منافقين تبديل كرده‌‏ايم. امروز صحنه اروپا پر است از كساني كه عمري در خدمت منافقين بوده‌‏اند و امروز بر ضد منافقين عمل مي‌‏كنند. نه فقط منافقين بلكه اكثر سازمان‌‏هاي تروريستي ديگر نيز همين‌‏طور هستند. امروز تعداد كساني كه با تلاش وزارت اطلاعات از سازمان‌‏هاي خود جدا شده و زندگي شخصي ساده‌‏اي را دنبال مي‌‏كنند يا بر ضد آن گروه تبديل شده‌‏اند, بسيار زياد است.
وي افزود:وزارت اطلاعات با نفوذ در بين اين جريانات سياسي سعي مي‌‏كند كه با تشديد اختلافات داخلي آنها و مديريتي كه در داخل آنها انجام مي‌‏دهد, مانع از آن مي‌‏شود كه بتوانند عليه ايران كاري بكنند.
يونسي تصريح كرد: وزارت اطلاعات با نفوذ اطلاعاتي كه در همه سازمان‌‏هاي برانداز و اپوزيسيون دارد سعي مي‌‏كند كه مانع از وحدت و تصميمات خطرناك آنها شود.
وي با بيان اينكه وزارت اطلاعات در داخل كشور تلاش زيادي براي همبستگي سياسي انجام داده است, گفت: در جريان انتخابات نيز وزارت اطلاعات سهم بالايي داشت و تاييد چند برابر كساني كه قبلاً تاييد شده بودند, با تلاش, اطلاع‌‏رساني و تلاش وزارت اطلاعات بود البته ميزان تاثيرگذاري وزارت اطلاعات نيز نامحدود نيست.
وي افزود: در جريانات سياسي تند روي وجود دارد و سازمان‌‏هاي قانوني نيز بر نظر خود اصرار دارند و وزارت اطلاعات هم تا جايي كه مي‌‏تواند انجام وظيفه مي‌‏كند و توقع نداريم كه همه تابع وزارت اطلاعات باشند.
وي تصريح كرد: ما وظيفه خود را انجام مي‌‏دهيم, تا حدي هم سعي مي‌‏كنيم كه تاثير بگذاريم اما توقع تبعيت كامل از كسي هم نداريم.
وزير اطلاعات در پاسخ به سئوال خبرنگاري در مورد همكاري امنيتي بين ايران و عراق گفت: در حال حاضر گروه‌‏هاي امنيتي عراق, براي همكاري امنيتي در ايران حضور دارند. در جلساتي كه من, دبير شوراي عالي امنيت ملي, وزير كشور و وزير امور خارجه داشتند, ما بر ضرورت ايجاد ثبات و امنيت در داخل عراق تاكيد كرديم.
وي افزود: گروه‌‏هاي كارشناسي وزارت اطلاعات و سازمان امنيتي عراق در حال همكاري هستند و اميدواريم با تعامل بيشتر به زودي از شدت نا امني‌‏ها كاسته شود.
يونسي تصريح كرد: آنها قبول دارند كه حضور منافقين در عراق به زيان امنيت ملي عراق است و در عراق كسي نيست كه از منافقين حمايت كند.
وي افزود: مردم و دولت عراق منافقين را شريك جرم صدام مي‌‏دانند و رهبران كرد كينه شديدي نسبت به منافقين دارند. بنابراين مسئولين عراق مانند مردم عراق نسبت به منافقين حساس بوده و دلي پر كينه دارند و حتماً آنها را از عراق اخراج خواهند كرد. اين حرفي است كه همه مسئولين عراق گفته‌‏اند.
وزير اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات در مبارزه با شرارت‌‏ها كه عمدتاً در مرزهاي شرقي است, دهها باند شرور را دستگير يا منهدم كرده و بيش از 11 تن مواد مخدر از آنها به دست آورده است و ده‌‏ها نفر كه دستشان به خود افراد آغشته بوده, دستگير شده يا از بين رفته‌‏اند.
يونسي افزود: همچنين وزارت اطلاعات در انهدام ده‌‏ها باند و جرايم سنگين و سازمان يافته تلاش كرده است كه يك باند در مازندران, چند باند در كرج, چند باند در تهران, چند باند در كرمان و در بسياري از استان‌‏هاي ديگر سازمان‌‏هاي مخوفي تشكيل شده بود كه آدم‌‏ربايي, سرقت مسلحانه و اخاذي مي‌‏كردند كه شناسايي و دستگير شده‌‏اند.
وي با اشاره به اينكه برخي از جرايم سازمان‌‏ يافته با پوشش رسمي انجام گرفته است, گفت: باندهايي با جعل سند و كارت و ترتيب دادن تيپ‌‏هاي به ظاهر رسمي, اقدام به جرايم سنگين كرده‌‏اند.
وزير اطلاعات تاكيد كرد: مردم بايد حساس باشند و به كساني كه به نام ارگان‌‏ها, نهاد يا شخصيت‌‏ها اعم از وزارت اطلاعات, سپاه, رهبري, نهادهاي قانوني, ارگان‌‏ها, قوه قضائيه اقدام به سوء استفاده مي‌‏كنند و براي گرفتن امتياز يا فرصتي مراجعه مي‌‏كنند, با قدرت جواب رد بدهند و آنها را معرفي كنند.
وي با بيان اينكه ما تاكنون چندين باند را كه به نام وزارت اطلاعات سوء استفاده مي‌‏كردند, دستگير كرده‌‏ايم, گفت: هيچ عنصر وزارت اطلاعاتي حق ندارد كه خود را معرفي كند و كساني كه چنين اقدامي مي‌‏كنند, دروغ مي‌‏گويند و اگر راست مي‌‏گويند, جرم است و براي دستگيري او كافي است.
وزير اطلاعات گفت: كساني كه به نام وزارت اطلاعات براي كسب امتياز يا رانتي مراجعه مي‌‏كنند,‌‏ مجرمين خطرناكي هستند كه بايد سريعاً شناسايي و دستگير شوند.
وي افزود: ما از هر نوعي از اين باند مخوف داشته‌‏ايم, با لباس مقدس روحانيت, به نام وزارت اطلاعات, به نام قوه قضائيه, به نام سپاه و بسيج و همه ارگان‌‏ها ممكن است چنين گروه‌‏هايي پيدا شوند.حفاظت اطلاعات‌‏هاي نيروي مسلح در اين جهت حساس هستند و با همكاري وزارت اطلاعات تاكنون تعداد فراواني از اين باندها شناسايي شده‌‏اند.
يونسي با بيان اينكه تاكنون ده‌‏ها نفر جاسوسي شناسايي شده‌‏اند, گفت:‌‏ جاسوس‌‏هايي كه در ارگان‌‏ها و نهادهاي مهمي نفوذ داده شده بودند را شناسايي كرديم و برخي از آنها را عليه همان سرويس به كار گرفته‌‏ايم.
وي افزود: معاونت ضد جاسوسي با حساسي فوق‌‏العاده و ابزار بسيار پيشرفته‌‏اي كه دارد, تاكنون تعداد زيادي را شناسايي كرده است با تجربه زيادي كه دارد نسبت به نفوذ سرويس‌‏هاي جاسوسي با قوت, قدرت, حساسيت و اشراف عمل مي‌‏كند.
وي با بيان اينكه وزارت اطلاعات تاكنون از صدها مورد ترور پيشگيري كرده است, گفت: ترور گروه هاي تروريستي, گروه‌‏هاي اخاذ, باندهاي شرارت يا باندهاي سرقت مسلح تاكنون خنثي شده است كه اين امر خدمت بزرگي به امنيت ملي است.
يونسي تصريح كرد: گروه‌‏هاي مختلفي در شرايط نا امن عراق, با اسم‌‏هاي مختلف و با سلاح و مهمات وارد كشور شده‌‏اند, و قصد داشتند كه در سراسر كشور نا امني ايجاد كنند. اما ما قبل از اينكه هر كاري بكنند آنها را شناسايي و دستگير كرده‌‏ايم. اينها قصد داشتند به تعداد زيادي از سفارت‌‏خانه‌‏ها حمله كنند.
وي افزود: صدها نفر را نيز از دست گروگان‌‏گيران كه قصد اخاذي يا قاچاق مواد مخدر داشتند, نجات داده‌‏ايم.
يونسي با اشاره به اينكه اگر در ايران با احساس امنيت زندگي يا كار مي‌‏كنيد, به دليل تسلط و اشراف كامل وزارت اطلاعات است, گفت: اگر گروههاي ضد انقلاب يا سرويس‌‏هاي جاسوسي دنيا احساس كنند كه در وزارت اطلاعات ايران ضعف وجود دارد, از فردا شروع به ايجاد انواع اقسام توطئه‌‏ها و شرارت‌‏ها مي‌‏كنند.
وي افزود: هر ساله دموكرات, كومله و خوات كه در شمال عراق هستند براي انجام عمليات به ايران مي‌‏آيند, اما از همان جا كه حركت مي‌‏كنند, منابع ما به ما خبر مي‌‏كنند. ما چنين قدرتي داريم و بهتر است آنها خودشان را به زحمت نيندازند. آنهايي كه خبر ندارند بي‌‏خودي از مافوقشان دستور نگيرند. بدانند كه ما هم در فرماندهانشان نيرو داريم و هم در رده‌‏هاي پايين‌‏شان.
وي افزود: در بخش شرق كشور نيز همه گروه‌‏هايي كه به طالبان يا القاعده وابسته بودند يا اشراري كه توسط آمريكا سازماندهي مي‌‏شدند, افشا شدند و كنار رفتند.
يونسي تصريح كرد: همين منافقيني كه به ارتش رهايي بخش خود افتخار مي‌‏كند اگر بتواند, هر كاري مي‌‏كند اما نمي‌‏تواند كاري انجام دهد.در گذشته زماني كه وزارت اطلاعات درگير بحران قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي بود, آنها احساس كردند كه مي‌‏توانند عمليات انجام دهند, آمدند و دو تا ترور انجام دادند اما وزارت اطلاعات آنها را دستگير كرد و زمين‌‏گير شدند.
وي افزود: قبل از اينكه وزارت اطلاعات ضربات آنها را پاسخ بدهد, به سرويس اطلاعاتي عراق, اطلاع‌‏ داديم كه آنها را تحريك نكنيد كه شما پاسخ گو نيستيد. وقتي در داخل عراق, عليه منافقين عمليات مقابله به مثل انجام داديم در حاليكه منافقين در داخل ارتش محافظت مي‌‏شوند بيش از 80 درصد منافقين را در داخل ارتش عراق دستگير كرديم و سرويس امنيتي عراق تسليم شد.
وي تصريح كرد: آن روز كه وزارت اطلاعات درگير بحران بود, اين كار را انجام داد و اكنون وزارت اطلاعات در اوج اقتدار خود است.
وزير اطلاعات گفت: اينكه برخي با حدت و شدت اعلام مي‌‏كنند ولنگاري در جامعه هست را قبول نداريم و جامعه ما جامعه‌‏اي مذهبي, مومني و سالم است.
وي با بيان اينكه اكثريت جوانان ما سالم هستند, گفت: ولنگاري, فساد و فحشاء در اقليت است و به صورت استثنا وجود دارد.
يونسي با اشاره به اطلاعات به دست آمده از يك نظرسنجي گفت: جوانان ما بي‌‏جا را متهم مي‌‏شوند. مقام معظم رهبري نيز در همدان بر سلامت اكثريت جوانان حتي كساني كه ممكن است ما ظاهر آنها را نپسنديم, تاكيد داشتند.
وي با بيان اينكه ما نبايد بي مورد ‌‏جوانان خود را متهم‌‏كنيم, گفت: اكثر جوانان ما به مذهب, اعتقاداتشان و خانواده خود افتخار مي‌‏كنند.
يونسي گفت: در اين نظر سنجي از جوانان پرسيده شده است كه چه كساني براي شما داراي اهميت هستند؟پاسخ‌‏هاي به دست آمده به ترتيب به اين شرح است: 92 درصد خانواده,83 درصد همسر, 74 درصد زندگي شخصي و درآمد, 74 درصد مذهب, 67 درصد كشور, 63 درصد تحصيلات, 46 درصد دوستان, 46 درصد محل زندگي و 44 درصدمنطقه جغرافيايي خود خيلي زياد اهميت قائل بوده اند و تعلقات سياسي در رده آخر قرار ‌‏گرفته.
وي افزود: آدم ولنگار به محل زندگي, تحصيلات,كشور , خانواده و همسر اعتباري قائل نيست.
يونسي تصريح كرد: افراد در پاسخ به سئوال "به چه چيزي دلبستگي داريد" گفته‌‏اند: به زبان فارسي, مذهب, كشور ايران, شهر محل تولد, ادبيات فارسي, شهر محل زندگي, مردم ايران, پرچم ايران, دانشمندان, شعرا و مفاخر ايران و به تاريخ ايران.
وي افزود: همچنين خاك ايران, زبان فارسي (بيش از 80 درصد) , ميراث فرهنگي, سطح علمي كشور و مذهبي بودن جامعه از افتخارات اكثريت جوانان ايراني است.
وزير اطلاعات با بيان اينكه چنين جواناني نمي‌‏تانند ولنگار باشند, گفت: تنها 4 يا 5 درصد كساني هستند كه يا نمي‌‏دانند يا تعلق خاطر كمي دارند يا سئوال‌‏هايي دارند. اگر فكر مي‌‏كنيد كه اين عدد نيز زياد است, مطمئن باشيد كه در هر مدينه فاضله‌‏اي افراد بد وجود دارند و حتي در جامعه امام زمان نيز كساني به جان امام زمان سوء قصد مي‌‏‏كنند.
يونسي تاكيد كرد: همه خوبي وجود دارد و همه زشتي, اما نبايد اينها را عمده كنيم, فساد نمايي نكنيم و مسائل را در همان حدي كه هست, نشان دهيم. چرا فحشايي را كه در يك گوشه كشور اتفاق افتاده است كه در همه جا اتفاق مي‌‏افتد, در سخنراني مطرح مي‌‏كنند.
وي افزود: شما به سايت‌‏هاي ضد انقلاب مراجعه كنيد, آنها مي‌‏گويند فحشا و منكرات از قبيل فروش آدم در ايران رواج دارد. كساني كه در داخل فروش دختران را به زبان مي‌‏آورند, همان حرف را مي‌‏زنند, اين همان حرفي است كه دشمنان مي‌‏زنند. كساني كه تلاش مي‌‏كنند فيلم بسازند, سند سازي مي‌‏كنند براي همان چيزي كه دشمن مي‌‏خواهد.
يونسي تصريح كرد: فساد وجود دارد و وزارت اطلاعات وظيفه دارد با فساد سازمان يافته مبارزه كند, نه با فساد معمولي. نيروي انتظامي هم با مظاهر فساد مبارزه مي‌‏كند.
يونسي تصريح كرد: توقع نداشته باشيم, در جامعه‌‏اي كه اكثريت آن جوان است, با اين همه ارتباطاتي كه به وجود آمده است و تبليغاتي كه دشمن مي‌‏كند, اين اتفاقات تا حدي وجود نداشته باشد.
وي افزود: اين امر تا حدودي طبيعي است, آنچه غير طبيعي است اين است كه وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي به وظيفه خود عمل نكنند و رسانه‌‏هاي ما اين مساله را مهم و علني كنند و به مساله اصلي و عمده تبديل كنند.
وزير اطلاعات در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا كساني بوده‌‏اند كه اطلاعات مربوط به فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي ايران را به خارج برده باشند, گفت: وزارت اطلاعات, چند جاسوسي را كه اطلاعات هسته‌‏اي ايران را منتقل مي‌‏كردند, دستگير كرده, ضمن اينكه منافقين بيشترين سهم را در اين رابطه داشته‌‏اند.
وي افزود: ما توقع داريم در اجلاس 13 سپتامبر, فرصت‌‏هاي جديدي براي انتقال تكنولوژي به ايران داده شود و آژانس و كشورهاي اروپايي هم حق ما را بپذيرند و هم در تكميل پروژه‌‏هاي هسته‌‏اي ما با ما همكاري كنند.
وي در خصوص فعاليت‌‏هاي وزارت اطلاعات در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: ما در چند پرونده فرار مالياتي بيش از صد ميليارد تومان در سال گذشته به خزانه دولت كمك كرديم. در مبارزه با باندهايي كه سوخت را قاچاق مي‌‏كردند, ميلياردها تومان و در مورد زمين خواري نيز بيش از هزار ميليارد تومان به دولت كمك كرده‌‏ايم.
وزير اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات در بررسي پرونده قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي به اين نتيجه نرسيد كه عاملان اين اقدام وابسته به سرويس‌‏هاي جاسوسي خارجي وابستگي نداشتند.
يونسي گفت: ممكن است سر نخ‌‏هايي در اين رابطه باشد اما اين عناصر شناخته شده بودند.
وي افزود: طرح مجدد پرونده قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي به زيان امنيت ملي است همانطور كه اصل موضوع نيز به زيان منافع كشور بود و موجب ايجاد اختلاف, سوء ظن و بي‌‏اعتمادي ملي شد.
وزير اطلاعات در پاسخ به سئوال ديگري در مورد استقبال ايران از بازگشت فريب خوردگان منافقين گفت: تعداد زيادي از افراد به دعوت اين پاسخ گفته‌‏اند و به ايران آمده‌‏اند يا خود را از مجاهدين خلاصي كرده و به جاهاي ديگر رفته‌‏اند.
وي افزود: منافقين امروز در بدترين شرايط بحران هويتي و انفعال تشكيلاتي به سر مي‌‏برند. آنها به شدت در داخل خود درگير هستند و اطلاعات به شدت سانسور مي‌‏شود و به آنها نمي‌‏رسد.
يونسي سانسور شديد اطلاعات را از ويژگي‌‏هاي منافقين بر شمرد و گفت: اعضاي منافقين به هيچ رسانه‌‏اي غير از آنكه خودشان تعيين كرده‌‏اند, دسترسي ندارند. ما تلاش زيادي كرده‌‏ايم كه به گونه‌‏هاي مختلف پيام خود را به آنها برسانيم اما موفق نشده‌‏ايم.
وي افزود: اكنون صليب سرخ تلاش مي‌‏كند كه هواداران منافقين را به نوعي نجات دهد و ما نيز با همكاري صليب سرخ و دولت عراق تلاش مي‌‏كنيم كه اكثريت آنها كه دنبال راه خدايي هستند, نجات دهيم و حتي اگر مايل نيستند در جمهوري اسلامي زندگي كنند, در هر جاي ديگر بدور از تحميل و فشار منافقين زندگي شخصي سالم خود را ادامه دهند.
وزير اطلاعات در خصوص وجود دستگاه‌‏هاي موازي اطلاعاتي در كشور گفت: وزارت اطلاعات مخالف هر گونه دخالت در كار خود است و اين كار به شدت به زيان امنيت ملي است.
وي افزود: ما تقسيم كار را قبول داريم و تقسيم كار با هماهنگي انجام مي‌‏شود اما اگر كاري كه بر عهده وزارت اطلاعات است, هر كسي دخالت كند, آن را خراب مي‌‏كند.
وي افزود: موازي كاران خود به اين نتيجه رسيده‌‏اند و مسئولين جمهوري اسلامي نيز با آن مخالف هستند.
يونسي تصريح كرد: كساني كه با دلايل شخصي يا سوء استفاده از موقعيت شغلي يا با انگيزه‌‏هاي سازماني و تشكيلاتي و حزبي دنبال فعال كردن كارهاي موازي هستند, بدانند كه اين راه به نتيجه نمي‌‏رسد.
وزير اطلاعات در پاسخ به سئوالي در مورد ميزان مشاركت مردم در انتخابات رياست جمهوري گفت: ما يك نظر سنجي كرده‌‏ايم و قبل از شروع تبليغات انتخاباتي, در تهران چيزي حدود 45 درصد مردم اعلام آمادگي كرده‌‏اند كه در انتخابات شركت مي‌‏كنند.
وي افزود: مردم اين انتخابات را مهم و سرنوشت ساز مي‌‏دانند و احساس مي‌‏كنند كه لازم است كه در انتخابات شركت كنند.
يونسي تصريح كرد: وزارت اطلاعات اعتقاد دارد كه انتخابات پر شور و صندوق‌‏هاي پر راي مي‌‏تواند امنيت ملي را تقويت كند.
وي افزود: امنيت واقعي با مشاركت مردم در عرصه انتخابات حاصل مي‌‏شود و استراتژي جمهوري اسلامي هم بر اين است كه انتخاباتي پرشور, حماسي و راي‌‏ساز داشته باشد.
يونسي گفت: سياست جمهوري اسلامي بر اين است كه انتخابات پر رقابت باشد و كساني در انتخابات شركت كنند كه هم خودشان مقبوليت داشته باشند و هم رقابت طرف مقابل را بر انگيزانند كه مشاركت مردم بالا باشد.
وي افزود: تا جايي كه اطلاع داريم عزم جمهوري اسلامي بر اين است كه انتخابات پر شور داشته باشيم با حذف حداكثر مشاركت مردم, اعتماد ملي و بين‌‏المللي را بالا ببريم.
يونسي گفت: جريان‌‏هاي سياسي مشغول فعاليت هستند و عزم بر مشاركت دارند و هيچ گروه سياسي قانوني وجود ندارد كه بخواهد در انتخابات شركت نكند.
وي در پاسخ به سئوال مبني بر اينكه آيا حزبي در كشور وجود دارد كه از نظر وزارت اطلاعات اجازه فعاليت انتخاباتي نداشته باشد, گفت: همه احزابي كه از وزارت كشور مجوز دارند و قانوني هستند مي‌‏توانند در انتخابات شركت كنند.
وي در مورد نهضت آزادي گفت: اين حزب قانوني نيست.
وزير اطلاعات در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگر كه گفت: شركت‌‏هاي زير مجموعه شركت تركي تاو متعلق به يك فرد اسرائيلي است,تصريح كرد: دولت براساس نظر وزارت اطلاعات كار خود را انجام خواهد داد و فرودگاه به موقع افتتاح خواهد شد.
وي افزود: وزارت اطلاعات 8 شرط تعيين كرده است كه براساس مصالح و امنيت ملي است, اما اگر براساس آن نباشد, ما جلوي آن را مي‌‏گيريم.
وي افزود: وزارت اطلاعات تضمين كرده است كه براساس 8 شرط وزارت اطلاعات اقدام كند و معامله به زودي انجام خواهد شد.
يونسي تصريح كرد: شركت ترك يك شركت مسلمان استع اما اين شركت‌‏ها با خيلي‌‏ها ارتباط دارند. تركيه با اسرائيل در ارتباط است و طبيعي است كه شركت‌‏هاي ترك نيز با آنها در ارتباطند.
وي افزود: اگر اين شركت با كشورهاي اروپايي ارتباط داشت آيا مشكل نبود. حامي اصل صهيونيسم كشورهاي اروپايي هستند پس چگونه است كه اگر با كشورهاي اروپايي ارتباط داشته باشند مشكلي به وجود نمي‌‏آيد.
وزير اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات ترجيح مي‌‏دهد كه هيچ يك از چنين پروژه‌‏هايي را به خارجي‌‏ها نسپارد تا احتياجي به شرط گذاري نباشد, و اگر بودجه داشتيم اين كار را مي‌‏كرديم اما اين قانوني است كه در مجلس تصويب شده است.
وي افزود: ما بر اساس تشخيص و شرايط خودمان,‌‏ در جايي كه بايد جلوگيري كنيم, مي‌‏ايستيم.
يونسي تصريح كرد: چنين قراردادهايي در عسلويه نيز وجود دارد و بيش از 20 ميليارد دلار در آنجا سرمايه‌‏گذاري شده است و انواع شركت‌‏هاي اروپايي و آسيايي در آنجا هستند.
وي افزود: اين معامله انجام خواهد شد, مگر اينكه شركت ديگري پيدا شود كه منافع بيشتري به جمهوري اسلامي بدهد.
وزير اطلاعات مهمترين چالش احتمالي جمهوري اسلامي را تحريك گسست‌‏هاي اجتماعي و قوي دانست.
يونسي گفت: جمهوري اسلامي نگران تحركات اجتماعي و قوي هستيم كه با تدابيري كه انديشيده شده,‌‏ اميدواريم كه هيچ اتفاقي نيفتد.
وي افزود: وزارت اطلاعات به شدت نسبت به هر گونه تحركات صنفي, قومي و سازماني حساس است و اجازه نمي‌‏دهد كه اينها با سرويس‌‏هاي خارجي يا گروه‌‏هاي برانداز پيوند بخورند.
يونسي تصريح كرد: وزارت اطلاعات سعي مي‌‏كند مطالبات صنفي و قومي را در حد قانون و مديريت مناسب, كه در راستاي منافع ملي است هدايت كند, اما اجازه نمي‌‏دهد كه در خارج از قانون مطالبات جديدي مطرح شود و به جريان‌‏هاي خارج از نظام ميل پيدا كند.
وي تصريح كرد: وزارت اطلاعات, با مشاركت اقوام در سرنوشت خود, در انتخابات و مديريت كشور و تامين نيازهاي محلي آنها همكاري مي‌‏كند, اما اجازه نخواهيم داد كه گروه‌‏هاي ضد انقلابي در دل آنها نفوذ كنند يا احياناً كشورهاي فرا منطقه‌‏اي بخواهند در بين آنها نفوذ داشته باشند.
وي افزود: همچنين در مورد تحركات مذهبي نيز وزارت اطلاعات تلاش خواهد كرد كه با حداكثر حمايت از مطالبات قانوني مذهبي, امنيت را برقرار كند و با كساني كه بخواهند خارج از قانون عمل كند برخورد مي‌‏كند.
يونسي رويكرد وزارت اطلاعات در مورد مطالبات صنفي را نيز مانند موارد ديگر ارزيابي كرد و گفت: مطالبات فرهنگيان, پرستاران و كارگران تا جايي كه مطابق قانون باشد, ما از آنها حمايت مي‌‏كنيم اما اگر اين مطالبات به خارج تمايل پيدا كند يا سياسي شود يا به گروهك‌‏ها پيوند بخورد, با آن برخورد مي‌‏كنيم.
وزير اطلاعات در مورد فيلترينگ سايت‌‏هاي اينترنتي گفت:‌‏ ما معتقديم بايد از اين وسيله به صورت قانوني استفاده شود و از آن سوء استفاده نشود.
وي افزود: نبايد هيچ سايت و پايگاهي عليه امنيت ملي, اتحاد ملي و اخلاق مردم عمل كند.
يونسي تصريح كرد: وزارت اطلاعات به عنوان يك عضو از كميته ويژه براي كنترل اينترنت, براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با سه معيار عمل مي‌‏كند و كليه سايت‌‏هاي ضد دين كه عليه مذاهب رسمي اقدام كنند و به معتقدات مردم ايران اهانت كنند اجازه فعاليت ندارند.
وي افزود: متاسفانه تا قبل از اين اقدام, تعداد زيادي از سايت‌‏ها به مقدسات مذهبي مردم ايران اهانت مي‌‏كردند و در داخل نيز برخي از آنها حمايت مي‌‏كردند.
يونسي بخش ديگري از سايت‌‏هاي مسدود شده را سايت‌‏هاي كمك كننده به تروريسم و برانداز عنوان كرد و گفت: سايت‌‏هايي كه مردم را به اغتشاش,‌‏ فتنه و آشوب دعوت مي‌‏كنند, تعطيل مي‌‏شوند. سايت‌‏هاي گروه‌‏هاي برانداز از نظر ما جزو سايت‌‏هاي تروريستي است و بايد فيلتر شوند.
وي افزود: بخش ديگري از سايت‌‏هاي مسدود شده مربوط به سايت‌‏هاي غير اخلاقي است.
وزير اطلاعات گفت: كميته سه نفره شامل وزارت اطلاعات, وزارت ارتباطات و صدا و سيما براساس اين سه اصل نظر مي‌‏دهند اما بخش‌‏هاي ديگر به ما مربوط نيست و ممكن است دستگاه قضايي بر حسب اختيارات قانوني خود عمل كند كه به كميته مربوط نمي‌‏شود.
وي افزود: سايت‌‏هايي كه كميته سه‌‏ نفره مسدود كرده است مربوط به اين سه بخش (ضد دين, ضد اخلاق و براندازانه) است و از اين كار دفاع مي‌‏كند.
يونسي گفت: الان در سايت‌‏ها به افراد و شخصيت‌‏ها اهانت مي‌‏شود و امنيت اخلاقي در برخي سايت‌‏ها وجود ندارد. متاسفانه اين سايت‌‏ها بسته نمي‌‏شود و در دستگاه قضايي هم به آن رسيدگي نمي‌‏شود.
وزير اطلاعات در پاسخ به سئوال خبرنگاري در مورد ارتباط برخي احزاب با آمريكا گفت: ما تاكنون سندي نيافته‌‏ايم كه حزبي يا گروهي با آمريكا در ارتباط باشد.
وي افزود: اگر سندي در اين مورد پيدا كنيم كه يك حزب يا گروه داخلي با آمريكا يا دشمنان ما ارتباط دارند, هيچ ملاحظه‌‏اي نمي‌‏كنيم.
يونسي تاكيد كرد: وزارت اطلاعات امروز بر جميع جريان‌‏هاي سياسي تسلط و اشراف كافي دارد, اين به اين معنا نيست كه ما اعمال فرد را كنترل مي‌‏كنيم, اما اعمال حزب را كنترل مي‌‏كنيم.
وي افزود: ما حتماً از كارهاي احزاب اطلاع داريم و اگر حزبي چنين تصميمي بگيرد ما با آن برخورد مي‌‏كنيم, اما اينكه يك فردي يا شخصي بخواهد كاري بكند, آن بحث ديگري است.
وزير اطلاعات در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه دليل سكوت وزارت اطلاعات در قبال قتل زهرا كاظمي آيا به سياست اعتدال سياسي وزارت اطلاعات باز مي‌‏گردد يا به قدرت بالاي نهادي موازي, گفت: ما يك وظيفه صنفي داشتيم كه از خودمان دفاع كرديم و ثابت شد كه اين اتهام متوجه ما نيست, اما يك وظيفه ملي هم داريم كه وارد دعواي سياسي نشويم و همه را به اعتدال دعوت كنيم. براي همين وارد اين چالش نمي‌‏شويم و چالش جديدي ايجاد نمي‌‏كنيم.
وزير اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات بر اين اعتقاد است كه بخشي از امنيت ملي ما بايد در خارج از كشور تامين شود و تك تك ايرانيان خارج از كشور كه چندين مليون نفر هستند, فرصتي براي ماست.
يونسي گفت: هر شخص ايراني در خارج از كشور به عنوان يك ايراني مي‌‏تواند با شغل, ثروت, دانش,موقعيت و نفوذش در خدمت منافع ما قرار بگيرد. كاري كه خيلي از كشورها از جمله چين آن را كرده‌‏اند.
وي افزود: دشمنان ما و لابي صهيونيست تلاش مي‌‏كنند كه اين اتفاق نيفتد و برخي از دوستان نادان ما در داخل نيز به دليل تنگ نظري و نشناختن قدرت آنها همان حرف‌‏ها را مي‌‏زنند.
يونسي گفت: بايد فواصلي را كه بين ايران و بخشي از شهروندان ايراني در خارج از كشور ايجاد شده است, برداريم و رابطه آنها با داخل را صميم‌‏تر كنيم.
وي با بيان اينكه بايد تلاش كنيم هويت ملي آنها حفظ شود, گفت: آگر ما با آنها رابطه نداشته باشيم نسل‌‏هاي بعدي آنها ديگر ايراني نخواهند بود و اين زيان غير قابل جبران است.
يونسي افزود: بايد تلاش كنيم آنها به ايراني بود خود افتخار كنند, به زبان فارسي حرف بزنند, با احساس ايراني در آنجا زندگي كنند, روابط شان با اقوامشان حفظ شود و احساس مشترك ملي آنها را تقويت كنيم.
وزير اطلاعات اين كار را مهم ارزيابي كرد و گفت: اين فكر در جمهوري اسلامي وجود دارد و وزارت خارجه ما رايزنان فرهنگي, ساير وزارت‌‏خانه‌‏ها و بهتر از همه رياست جمهوري با ادبيات خاص خود سعي كرده‌‏اند كه اين پل را ايجاد و تقويت كنند.
وي افزود: با شناختي كه ما داريم ايرانيان خارج از كشور بهترين و بزرگترين فرصت ما در خارج از كشور هستند و اين فرصت بايد در خدمت ملت ايران باشد نه دشمنان ملت ايران.
وي افزود: اينكه ملت ايران در خارج از كشور يك ملت غني و ثروت‌‏مند است بايد براي ما خوشحال كننده باشد و بايد تلاش كنيم كه دانش و ثروت آنها به سمت ايران ميل كند.
يونسي با بيان اينكه عده‌‏اي از ثروتمند بودن ايرانيان خارج از كشور ناراحتند, گفت: رقمي كه در مورد ثروت ايرانيان خارجي گفته شده است, رقم تخميني حداكثري از 200 ميليون تا 800 ميليارد است.
وي افزود: ميلياردرهاي ايراني در خارج از كشور زياد هستند و آمادگي هم دارند كه در توسعه اقتصادي جمهوري اسلامي مشاركت كنند و ما ترجيح مي‌‏دهيم كه يك ايراني در داخل سرمايه‌‏گذاري كند تا يك غير ايراني.
يونسي گفت: وزارت اطلاعات براساس منافع كشور سعي مي‌‏كند اين ارتباط را ايجاد كند اما چرا عده‌‏اي از اين فرصت استفاده نمي‌‏كنند, آيا منافع اقتصادي عده‌‏اي به خطر مي‌‏افتد؟ چنين است و اين افراد نگران نباشند چون فرصت فعاليت اقتصادي براي همه هست.
وي افزود: وزارت اطلاعات براي اينكه اين اتهامات به او نچسبد اول خودش از فعاليت اقتصادي فاصله گرفت و امروز اعلام مي‌‏كنيم كه در هيچ جاي ايران و غير ايران ما كار بازرگاني و اقتصادي نمي‌‏كنيم و معتقديم كه اين به نفع سلامت جامعه, وزارت اطلاعات و بنيه اقتصادي كشور است كه وزارت اطلاعات و نظاير آن كار اقتصادي نكنند.
وي با بيان اينكه اگر كساني از اين عملكرد ناراحت هستند, بدانند كه روزي آنها هم به اين نتيجه خواهند رسيد, گفت: ما بايد به مردم اعتماد كنيم و ميدان دهيم تا آنهايي كه اهل اقتصاد هستند, اين كارها را انجام دهند.
وي در پايان گفت: كساني كه كار حاكميتي انجام مي‌‏دهند, كار حاكميتي انجام دهند؛ قاطي كردن كارهاي حاكميتي با كارهاي اقتصادي به كار هر دو ضربه مي‌‏زند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11502

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش کامل كنفرانس مطبوعاتي وزير اطلاعات، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016