جمعه 6 شهريور 1383

رفسنجاني: امروز نجف از استالينگراد كه سمبل مقاومت است، سرفرازتر است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
اميرالمومنين(ع)، در دنياي امروز، مناسب‌ترين الگو براي بشريت است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين هاشمي رفسنجاني رييس‌ مجمع تشخيص مصلحت نظام طي سخناني در خطبه‌ي اول نماز جمعه‌ي تهران به مراحل رشد حضرت علي (ع) در خانه‌ي پيامبر و نيز اسلام آوردن ايشان و دفاع وي از پيامبر اشاره كرد و افزود: امروز شخصيت علي‌ابن ابيطالب(ع)، شخصيتي مورد اجماع است و تاريخ اين برليان برجسته‌ي دنياي اسلام را از زير آوارهايي كه بر سر حقايق تاريخي ريخته بودند، بيرون آورده و تلالو وجود ايشان را متجلي كرده است.

وي با بيان اين‌كه حضرت علي(ع) عالم‌ترين، داناترين و مومن‌ترين فرد بود، افزود: قدسيت و كرامت ايشان موجب شده است كه آمريكايي‌ها با آن همه قدرت و امكانات به زانو درآيند، اين در حالي است كه آنها نمي‌فهمند به كجا رفته‌اند و با چه كسي طرف هستند.

خطيب نماز جمعه‌ي تهران، در خطبه‌ي دوم نماز جمعه با اشاره به هفته‌ي دولت، ضمن گرامي‌داشت ياد و خاطره‌ي شهيد رجايي، شهيد دكتر باهنر و شهيد وحيد دستجردي، حادثه‌ي انفجار را نشاني از قساوت، نامردي و بدبختي آن جريان‌هايي دانست كه با انقلاب در افتاده بودند و افزود: در اين ماجرا منافقاني دست داشتند كه راه خود را از طريق شهيد كردن بهترين شخصيت‌هاي انقلاب هموار مي‌كردند اما در حقيقت براي خود سنگلاخ مي‌ساختند. اين حادثه نشاني از مظلوميت انقلاب اسلامي و نفاق قدرت‌هايي است كه دم از مبارزه با تروريست مي‌زنند اما شخص منفجركننده‌ي اين بمب را در ميان خود پناه مي‌دهند.

هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خود، با بيان اين‌كه ما از اين حادثه آسيب ديده‌ايم، گفت: طبيعت جريان شهادت و فداكاري و خون شهدا اين است كه اهداف آنها را در جامعه قوي‌تر و برجسته‌تر مي‌كند. آنها خواستند با چند انفجار، بنيان انقلاب را بلرزانند اما با اين انفجار، بنيان انقلاب تحكيم شد و بنيان آنها لرزيد.

وي ضمن تسليت به خانواده‌ي اين شهدا و با تشكر از دولت خاتمي اظهار اميدواري كرد كه دولت وي بتواند در باقي‌مانده‌ي دوره‌ي مسووليت خود، با گام‌هاي مهم‌تري در رفع مشكلات بيكاري و تورم و ساير مشكلات مردم و فعال كردن طرح‌هاي بسيار مهمي كه گاه دچار ركود شده، بكوشد و آثار ارزشمندتري را تا پايان كار اين دوره به مردم تقديم كند.

وي هم‌چنين با گرامي‌داشت ياد شهيد عراقي و فرزند وي حسام، شهيد لاجوردي و اندرزگو، شهيد رجايي و قدوسي، به خانواده‌هاي آنها تسليت گفت.

خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: شهيد آيت‌الله حكيم كه پس از عمري مهاجرت و سختي، براي نجات كشورش به عراق بازگشت، توسط منافقان كوردل در داخل عراق از مردم عراق گرفته شد.

وي هم‌چنين با يادآوري سالگرد آتش‌سوزي مسجدالاقصي، آن را يكي از جنايات بزرگ صهيونيست‌ها و اربابانشان به قصد ضربه وارد كردن به مقدسات جهان اسلام دانست و افزود: البته اين حادثه موجب هوشياري مردم و توجه دنياي اسلام به مساجد و هم‌چنين ناميده شدن يك روز به مناسبت روز جهاني مساجد شد.

امام جمعه‌ي موقت تهران، در ادامه به حوادث سه هفته‌ي اخير نجف‌اشرف اشاره كرد و با بيان اين‌كه از اين حوادث مي‌توانيم درس بگيريم، گفت: البته آمريكايي‌ها بايد بيش از همه از اين حوادث درس بگيرند.

وي با عجيب دانستن اين حوادث اظهار داشت: در اين حادثه يك قدرت عظيم اشغالگر با امكانات فراوان نظامي به مدت سه هفته عليه يك شهر بي‌دفاع ايثارگر مي‌جنگد.

هاشمي رفسنجاني در ادامه از كاخ سفيد خواست كه روي اين مساله فكر كند و ادامه داد: شما سه هفته با استفاده از امكانات دولت موقت به جان يك جمعيت محدود در يك شهر قديمي و بي‌دفاع افتاديد. چرا نتوانستيد پيروز شويد؟

به اعتقاد وي، اين حادثه نمونه‌اي است از آن‌چه كه پيش از اين در ايران و در دوران انقلاب شاهد بوده‌ايم و اگر بنا بود مردم از صلابت و شقاوت حمله‌كنندگان به نجف واهمه داشته باشند، بايد متوقف مي‌شدند اما اين اتفاق نيفتاد.

وي عدم ارايه‌ي توضيح علت هجوم حمله‌كنندگان به نجف را نشانه‌ي آمادگي قبلي انجام شدن اين حوادث دانست و با اشاره به قدرت آيت‌الله سيستاني در تجميع نيروهاي مردمي، آن را قدرتي قابل تامل و تفكر دانست و افزود: البته اين قدرت با كمي تفاوت، شبيه به قدرت امام(ره) است در زماني كه از پاريس به ايران آمدند و كمر رژيم را شكستند.

رييس‌ مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه‌ي سخنراني خود در خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي تهران عملكرد حمله‌كنندگان به نجف را نشانه‌اي از حماقت آنها نسبت به واقعيت‌هاي دنياي اسلام دانست و تصريح كرد: انتظار دارم كاخ سفيد، سخنان مرا به عنوان سرزنش تلقي نكند، بلكه به عنوان يك هشدار و توجه به واقعيت‌ها براي پرهيز از مزاحم مردم جهان شدن، بداند.

وي خطاب به مسوولان كاخ سفيد گفت: شما از بمباران كردن بارگاهي كه در دل هر مسلماني نشانه‌ا‌ي از آن وجود دارد و جريحه‌دار كردن قلب نيروهاي مذهبي چه نتيجه‌اي مي‌توانيد بگيريد؟

امام جمعه‌ي موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به برپا شدن يك نمايشگر بزرگ در آمريكا براي نشان دادن آمار خسارات مالي آمريكا در حمله به عراق، گفت: بر اساس اين نمايشگر هر دقيقه 122 هزار دلار، هر ساعت 7 ميليون دلار و هر روز 177 ميليون دلار به ارقام اين تابلو اضافه مي‌شود.

وي گفت: برپا كردن چنين نمايشگري در آمريكا از نظر نمايش دادن اين آمار، اقدامي احمقانه‌ و بسيار خوب است؛ چرا كه مردم آمريكا مي‌فهمند كه مالياتي كه آنها مي‌پردازند چگونه مصرف مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه در آمار ارايه شده در اين نمايشگر نيز ترديد وجود دارد، افزود: اين ترديد به آن دليل است كه در گزارشات ديگري كه از قول خود سردمداران آمريكا شنيده شده، گفته مي‌شود كه در هفته‌هاي اخير 5 ميليارد دلار هزينه شده است.

هاشمي رفسنجاني گفت: برخي اين نمايشگر را در كوچك‌نمايي خسارات جنگ موثر مي‌دانند. ما مي‌خواهيم از اين تريبون به آنها اعلام كنيم كه بياييد راه انساني را تجربه كنيد. اگر اين هزينه‌هاي عظيم را براي پرداخت بدهي‌هاي خود به جهان سوم و حمايت از آنها به صورت كمك‌هاي علمي و غذايي مي‌پرداختيد، محصولش هزار بار بهتر از حالا بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اين‌كه آمريكا در اين جنگ به جاي به دست آوردن ابهت، ذليل شده است، گفت: امروز نجف از استالينگراد كه سمبل مقاومت است، سرفرازتر است.

رييس‌ مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌كه قداست بارگاه حضرت علي(ع) است كه جلوي شما ايستاده گفت: قدسيت علي(ع) در مرام و برنامه‌اش در قرآن، نهج‌البلاغه و راه حق است و شما در حال جنگ با اينها هستيد. شما با مساجد دنيا مي‌جنگيد و اين نتيجه نمي‌دهد.

هاشمي رفسنجاني ضمن دعوت اشغالگران به تعقل گفت: ما فكر مي‌كنيم اگر قصدتان اصلاح باشد، در سايه‌ي تعقل، مي‌توانيد همكاري، همراهي و معاضدت انسان‌هاي فراواني را به دست آوريد، اما اگر قصدتان استثمار، سلطه، انحصار و غارت باشد، بدانيد كه نه با زور و نه با تدبيرهاي سياسي آن را به دست نخواهيد آورد.

وي در ادامه تصريح كرد: قصدتان را اصلاح كنيد و بدانيد كه در آن صورت در دنياي اسلام، دست‌هاي بسياري به سوي شما پيش خواهد آمد و ديگر القاعده و 11 سپتامبر نيز پيش نخواهد آمد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11314

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجاني: امروز نجف از استالينگراد كه سمبل مقاومت است، سرفرازتر است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016