چهارشنبه 25 شهريور 1383

پاسخ هاي آيت الله منتظري به سوالات بخش فارسي صداي آمريکا پيرامون مقتدي صدر

[برگرفته از سايت بخش فارسي صداي آمريکا]


بخش فارسي صداي آمريکا با توجه به نظر منفي برخي روحانيون شيعه در مورد مقتدي صدر، نظر آيت الله منتظري را در يک مصاحبه اختصاصي کتبي، در اين باره جويا شده است که در زير مهمترين بخش هاي آن را مي خوانيد:

منتظري در مورد صدر مي گويد: مقتدي صدر از نظر معلومات يک طالب معمولي است ولي با تشکيل جيش المهدي در برابر آمريکا و دولت موقت عراق قيام کرد. او خود را خميني عراق مي پندارد و ظاهرا از ناحيه ايران نيز به او کمک هايي شده است. ظاهرا مي خواسته اند بوسيله او جاي پايي در سياست عراق داشته باشند.
آيت الله منتظري در ادامه مي نويسند که با روش مقتدي صدر مخالفند و سابقا در اعلاميه اي در رابطه با مسايل عراق عمل او را تخطئه کرده اند.
وي در پاسخ به سوالي در اين باره که نقش ايران را در سياست عراق چگونه ارزيابي مي کند گفته است، ايران لازم است بدون دخالت در سياست عراق روابط دوستانه و عاقلانه اي داشته باشد زيرا ايران و عراق دو کشور همسايه و هم کيش هستند و به يکديگر وابستگي قومي و مذهبي دارند.
در ارتباط با برقراري رابطه ميان ايران و آمريکا آيت الله منتظري معتقدند با وجود ارتباطات عميق خبري، سياسي و اقتصادي جهان، امروز قطع ارتباط با آمريکا به ضرر هر دو کشور است و لازم است که با حفظ استقلال و عدم مداخله در سياست يکديگر، روابط برقرار شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12026

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاسخ هاي آيت الله منتظري به سوالات بخش فارسي صداي آمريکا پيرامون مقتدي صدر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016