سه شنبه 19 آبان 1383

حمله مسلحانه نظاميان انگليسي به كشتي كانتينربر ايران، خبرگزاري فارس

ناوچه نيروي دريايي انگليس ضمن حمله مسلحانه، اقدام به توقيف و بازرسي كشتي كانتينربر «پيشگامان» متعلق به كشتيراني جمهوري اسلامي ايران كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس حوالي ساعت 9 صبح دوشنبه 18 آبان ماه در نزديكي دهانه اروند رود و در جوار اسكله‌هاي صادراتي نفت عراق يك فروند ناوچه نظامي نيروي دريايي سلطنتي انگليس در آب هاي بين‌المللي با ارسال پيام راديويي دستور توقف به كشتي كانينتربر پيشگامان متعلق به كشتيراني جمهوري اسلامي ايران كه با بار تجاري از بنادر امارات متحده عربي به مقصد بندر خرمشهر در حركت بود را داد.
سپس نيروهاي مسلح انگليسي به صورت غيرقانوني و مسلحانه وارد اين كشتي شده ضمن كنترل مدارك آن، اين شناور را مورد بررسي قرار دادند و كاپيتان را در مورد مبدأ و حركت و مقصد كشتي و نوع بار آن مورد سوال قرار دادند.
نظاميان انگليسي كه به سلاح‌هاي خودكار مجهز بودند در حدود چهل دقيقه اين كشتي را مورد بازرسي قرار دادند و بعد از آن اين كشتي را ترك كردند.
كشتي كانتينربر پيشگامان بعد از اين بازرسي مسلحانه به حركت خود ادامه داد و عصر دوشنبه در بندر خرمشهر پهلو گرفت.
يك منبع آگاه در اين باره به خبرنگار فارس گفت: شنود مكامله، كنترل از روي آب و سوال و جواب كردن شناورهاي ايراني و غيرايراني مدتي است توسط اشغالگران عراق در آب هاي بين‌المللي نزديك آب‌هاي سرزميني كشورمان تشديد شده، اما اقدام روز دوشنبه نيروهاي انگليسي در نوع خود و حضور مسلحانه در كشتي متعلق به ايران براي اولين بار رخ مي‌دهد.
هنوز از عكس العمل وزارت امور خارجه كشورمان در اين باره خبري در دست نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14159

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمله مسلحانه نظاميان انگليسي به كشتي كانتينربر ايران، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016