پنجشنبه 5 آذر 1383

خانواده‌‏هاي سه زنداني ملي ـ مذهبي به رئيس جمهور ورئيس قويه قضائيه نامه نوشتند، ايلنا

تهران- خبرگزاري کار ايران

خانواده‌‏هاي سه زنداني ملي ـ مذهبي "عليجاني, صابر و رحماني" به رئيس جمهور ورئيس قويه قضائيه نامه نوشتند.
به گزارش ايلنا در اين نامه آمده‌‏است:
534 روز از بازداشت آقايان تقي رحماني, هدي صابر و رضا عليجاني مي‌‏گذرد و اين در حالي است که آنها همچنان در بلاتکليفي به سر مي‌‏برند و قريب به يک‌‏ماه است که خانواده‌‏ها هيچ اطلاعي از ايشان ندارند. تداوم اين وضعيت, موجب نگراني و اعتراض خانواده و وکلاست و اظهارات مسئولان قضاي موجبات فزوني اين نگراني را فراهم آورده‌‏است.
در اين نامه ادعا شده است: در حالي که شعبه 36 دادگاه تجديد نظر به عنوان تنها مرجع صاحب صلاحيت براي صدور و ابلاغ راي, ابلاغ هر گونه رايي را در مورد پرونده 15 شخصيت ملي - مذهبي تکذيب نموده و به وکلا و خانواده‌‏ها اطمينان از عدم صدور و ابلاغ راي به 3 زنداني ملي - مذهبي مي‌‏دهد, متاسفانه افرادي با اظهاراتي سعي در قانوني جلوه دادن اعمال افرادي دارند که بدون هيچ‌‏گونه موجب قانوني عزيزان ما را به حبس کشيده‌‏اند.
در ادامه نامه آمده است: تنها موردي که تداوم حبس عزيزان ما را تاکنون موجب گشته بود, بازداشت موقت اين افراد بود که از تاريخ 24/3/1383 آغاز شده و بالاخره با تبديل قرار بازداشت موقت به يک ميليارد و پانصد ميليون ريال در تاريخ 30/8/1383 توسط قاضي پرونده پايان پذيرفت. خانواده‌‏ها با مشکلات و تلاش بسيار زياد و در حالي که قادر به تامين وثائق نبودند, با کمک دوستان و آشنايان وثيقه‌‏ها را تامين و به اميد آزادي عزيزان خود و بنا به درخواست شعبه 26 به دادگاه سپردند و قاضي پرونده مورخ 20/8/1383 نامه رسمي آزادي 3 زنداني ملي - مذهبي را به زندان ابلاغ و به وکلاي پرونده اعلام نمود.
در ادامه نامه آمده است: در تاريخ 12 و 19/8/1383 سخنگوي قوه قضائيه در نشست مطبوعاتي خود خبر آزادي 3 زنداني ملي - مذهبي را داده و در صورت عدم آزادي, اعلام تخلف نمود, از سويي ديگر شبکه 2 صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در اخبار ساعت 20:30 نيز خبر آزادي آقايان تقي رحماني, هدي صابر و رضا عليجاني را اعلام نمود, اما در حالي که 5 روز از ابلاغ دستور آزادي قاضي پرونده به زندان مي‌‏گذشت مورخ 25/8/1383 دادستان تهران اظهار کردند که 3 زنداني ملي - مذهبي دوران محکوميت خود را سپري مي‌‏کنند و 26/8/1383 نيز سخنگوي قوه قضائيه در اظهاراتي اظهار داشت که دادسرا به وي عنوان نموده که آنها حکم محکوميت دارند و احکامشان 4 سال است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه نامه ادعا شده است:ما خانواده‌‏هاي بازداشت شدگان ملي - مذهبي ضمن تکذيب اظهارات اين مقامات در اين امر, مبني بر تحمل حبس قطعي همسرانمان و تاکيد و اعلام عدم ابلاغ هر گونه رايي از سوي شعبه 36 تجديد نظر به وکلا و متهمان به اطلاع عموم مي‌‏رسانيم که همسران ما بدون هيچ موجب قانوني متحمل حبس شده‌‏اند که در تناقض آشکار با حقوق انساني و قانوني اين افراد است.
در پايان نامه آمده است: دستور قضايي قاضي پرونده جهت آزادي عزيزان ما تاکنون اجرا نشده و عدم اجراي حکم قضايي و رسمي در مورد عزيزان ما موجب نگراني بيش از پيش خانواده‌‏هاست. ما خواهان آزادي هر چه سريع‌‏تر عزيزانمان هستيم و انتظار داريم تا به وضعيت نگران کننده, غير قانوني و ضد حقوق بشري عزيزان ما پايان داده شود.
خانواده‌‏هاي بازداشت شدگان ملي مذهبي:
پروين بختيار نژاد( عليجاني) ـ فريده جمشيدي( صابر) ـ نرگس محمدي (رحماني)

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14836

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خانواده‌‏هاي سه زنداني ملي ـ مذهبي به رئيس جمهور ورئيس قويه قضائيه نامه نوشتند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016