دوشنبه 23 آذر 1383

وزير دادگستري: پرونده جشنواره ايران‌زمين در تهران بررسي مي‌شود ؛ نحوه برخورد با وبلاگ‌نويسان در حال بررسي است، ايسنا

بازداشتگاهها بايد زير نظر سازمان زندانها باشند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق

وزير دادگستري تاكيد كرد: كليه زندانها و بازداشتگاهها بايد زير نظر سازمان زندانها فعاليت كنند و قوه قضاييه هياتي را براي سركشي به بازداشتگاهها و زندانها و نظارت بر آنها مشخص كرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام اسماعيل شوشتري در حاشيه‌ مراسم كلنگ‌زني حوزه‌ علميه مسجد حضرت ولي عصر (عج) در بلوار ابوذر كه با حضور رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شده بوده بود در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.
وي اظهار كرد:‌ بازداشتگاههاي انضباطي، مربوط به نيروهاي مسلح است و بازداشتگاههاي ضابطين هم زير نظر ضابطين قوه قضاييه اداره مي‌شود و قوه قضاييه بر تمام آنها نظارت و اشراف دارد.
وزير دادگستري در خصوص بازداشت وبلاگ نويسان و مطالبي كه از دوران بازداشت خود مطرح مي‌كنند نيز گفت: اين گفته‌ها فقط يك طرف قضيه، طرف مقابل هم بحث ديگري را مطرح مي‌كند، ولي در مجموع موضوع در حال بررسي است كه نتيجه‌ آن متعاقبا اعلام مي‌شود.
شوشتري در خصوص ارزيابي از فعاليت خود در طول دوران وزارتش در دولت‌هاي هاشمي رفسنجاني و خاتمي اظهار كرد: وزارت دادگستري هم با قوه مجريه و هم با قوه قضاييه در ارتباط است و شايد امور اجرايي دادگستري بيشتر بايد با قوه قضاييه باشد، اما در مجموع در اين دو دوره موفق بوده‌ايم. نمي‌توانم براي اين دوره‌ها و فعاليت‌هايي كه انجام شده ترجيحي قايل باشم، چون موفقيت‌هاي هر دوره در جاي خود ارزشمند است.
وي در خصوص مسايل اختتاميه‌ جشنواره‌ ايران زمين نيز گفت: به اعتقاد من قوه قضاييه با اين مساله برخورد خيلي خوبي داشته است. البته يك سري اشكالات در مورد نحوه برگزاري اين جشنواره وجود داشت و مسايلي كه در اختتاميه اين جشنواره اتفاق افتاد در شأن يك تئاتر سالم نبود.
شوشتري ادامه داد: قوه قضاييه با توجه به تمام حساسيت‌ها سعي كرد عاقلانه و منطقي برخورد كند.
وزير دادگستري اعلام كرد: در جلسه‌ مسؤولان قوه قضاييه مقرر شد كه پرونده براي بررسي وسيع‌تر به تهران منتقل شود.
وزير دادگستري در پاسخ به سوالي درباره مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادي در تهران راه‌اندازي شده و در طول مدت فعاليت خود به پرونده‌هاي زيادي رسيدگي كرده است.
خبرنگاري از شوشتري در خصوص ستاد حفاظت اجتماعي سوال كرد كه وي پاسخ داد: اين طرح هنوز در مراحل ابتدايي است. بايد پس از مشخص شدن ضوابط و چهارچوب‌هاي فعاليت اين ستاد، در مورد آن قضاوت كرد.
وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد ارزيابي از عملكرد دولت، آن را خيلي خوب توصيف كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شوشتري كه سابقه‌ وزارت در دولت‌هاي هاشمي رفسنجاني و خاتمي را در كارنامه خود دارد در پاسخ به اين سوال كه آيا در دوره‌ بعد هم تمايلي به وزير شدن دارد يا خير؟ گفت: فكر مي‌كنم بيشتر از اين نبايد وزير باشم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15511

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير دادگستري: پرونده جشنواره ايران‌زمين در تهران بررسي مي‌شود ؛ نحوه برخورد با وبلاگ‌نويسان در حال بررسي است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016