چهارشنبه 23 دی 1383

دستور ويژه هاشمي‌شاهرودي براي پيگيري پرونده وبلاگ‌نويسان، پيش‌نويس جرايم اينترنتي در راه مجلس، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس
سخنگوي قوه‌ي قضاييه از ملاقات ديروز برخي وبلاگ‌نويسان با رييس قوه‌ي قضاييه و دستور ويژه‌ي وي براي پيگيري پرونده‌ي آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) «كريمي‌راد» در جمع خبرنگاران گفت: ديروز برخي وبلاگ‌نويسان ملاقاتي را با رييس قوه‌ي قضاييه داشتند كه ايشان دستور دادند پرونده‌ي مربوط به اين افراد از دادسرا گرفته شود و به اطلاع ايشان برسد و هم‌چنين دستور ويژه‌ي رييس قوه اين است كه اين مورد بررسي و پي‌گيري شود و اگر ادعاهايي كه آنها كرده‌اند به هر ميزاني دلايلي داشته باشد برخورد قانوني در مورد متخلفان مي‌شود.

وي درباره‌ي اين پرسش كه پرونده‌ي وبلاگ‌نويس‌ها از دست دادستاني خارج شده است يا نه؟ گفت: پرونده را از دادسرا خواسته‌اند تا بررسي كنند.

كريمي‌راد گفت: در اين مورد كه وبلاگ‌نويس‌ها ادعاهايي كرده‌اند بناست پي‌گيري‌ها از سوي رييس قوه‌ي قضاييه صورت گيرد. دادستان وظيفه دارد طبق قانون بررسي و پي‌گيري كند، در نتيجه وظيفه‌ي قانوني خود را انجام مي‌دهد، دادستاني همسو با قوانين است. دادستان وظيفه دارد قانوني عمل كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي قوه‌ي قضاييه در پاسخ به اين‌كه استنادات براي بررسي تخلفات اينترنتي چيست؟ گفت: به طور كلي قانون داريم اما بايد نوع و شيوه‌ي آن تخلف مشخص شود كه هر كدام از اينها قانون خاص خود را دارد.

وي گفت: براي جرايم اينترنتي پيش‌نويس قانون منسجمي آماده شده، در اين‌باره كه در چند روز آينده تقديم مجلس مي‌شود. اين پيش‌نويس از سوي قوه‌ي قضاييه تهيه شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16815

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دستور ويژه هاشمي‌شاهرودي براي پيگيري پرونده وبلاگ‌نويسان، پيش‌نويس جرايم اينترنتي در راه مجلس، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016