پنجشنبه 1 بهمن 1383

وزيرامور استانداري‌هاي عراق: ايران در همه جاي عراق نفوذ پيدا كرده است، خبرگزاري فارس

وزير امور استانداري‌هاي دولت موقت عراق با تاكيد بر اينكه ادله و شواهدي دال بر حمايت مستقيم ايران از مجموعه‌ها و مراكز درون عراق وجود ندارد، مدعي شد كه ايران در تمام مناطق عراق نفوذ پيدا كرده است.

"وائل عبداللطيف" در گفت‌وگو با روزنامه " الشرق الاوسط" كه در شماره روز چهارشنبه آن به چاپ رسيد، با طرح اين ادعا كه برخي شهروندان ايراني مدارك عراقي را بر خود جعل كردند تا بتوانند در انتخابات شركت كنند، افزود: تصور نمي‌كنم تعداد اين افراد زياد باشد و در نتيجه اين مسئله هيچ تاثيري بر روند و نتايج انتخابات نخواهند داشت.
وزير امور استانداريهاي دولت موقت عراق مدعي شد كه ايران نفوذ زيادي در بصره دارد.
وي در ادامه اظهارات مداخله جويانه خود مدعي شد كه ايران تنها در بصره دخالت نمي‌كند بلكه در تمام عراق دخالت مي‌كند حتي نفوذ اين كشور به فلوجه نيز رسيده است.
عبداللطيف گفت: به دليل از ناامني و نبود نظارت دقيق بر مرزها و بازرسي گذرنامه‌ها نفوذ زيادي از سوي كشورهاي همسايه در عراق به عمل آمده كه از سوي برخي از احزاب و جنبش‌هاي عراقي نيز حمايت مي شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با ادعاي اينكه برخي از احزاب مورد حمايت مستقيم ايران هستند در عين حال اذعان كرد كه ادله و شواهدي دال بر اينكه اين احزاب يا آن حزب از حمايت مستقيم ايران برخوردار باشند، وجود ندارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17174

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزيرامور استانداري‌هاي عراق: ايران در همه جاي عراق نفوذ پيدا كرده است، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016