سه شنبه 13 بهمن 1383

گزارش خبرنگار" ايلنا" از يک روز بازديد از زندان هاي تهران

مدير اداره زندان‌‏هاي استان تهران:
هتل‌‏داري مي‌‏كنيم، نه زندانباني

تهران- خبرگزاري كار ايران

خبرنگاران رسانه‌‏هاي جمعي روز گذشته با حضور در زندان‌‏هاي اوين و رجايي‌‏شهر كرج، از بخش‌‏هاي مختلف اين زندان‌‏ها بازديد كردند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در اين بازديد كه از ساعت 10 صبح آغاز و تا ساعت 17:30 ادامه داشت، خبرنگاران از نزديك در جريان فعاليت‌‏هاي زندانيان قرار گرفتند.
در طول بازديد، سهراب سليماني؛ مدير اداره زندان‌‏هاي استان تهران خبرنگاران را همراهي مي‌‏كرد، در اين بازديد بارها نام زندانيان را "مددجو" خطاب مي‌‏كرد و مي‌‏گفت؛ "ما هتل‌‏داري مي‌‏كنيم نه زندانباني."
داخل هر سلول زندان اوين، تلويزيون، روزنامه و در بعضي هم يخچال ديده مي‌‏شود، درها با توجه به بخش‌‏نامه رئيس قوه قضاييه از جا كنده شده است و حتي درهاي برخي سلول‌‏هاي تازه تأسيس اوين" اپن" بود. هنگامي كه خبرنگاران قصد ملاقات با رضا عليجاني، هدي صابر و تقي رحماني سه زنداني ملي ـ مذهبي را داشتند، مدير اداره كل زندان‌‏هاي استان تهران اعلام كرد كه ملاقات با اين افراد منوط به اجازه مقام قضايي است. اين افراد به غير از اعضاي خانواده خود نمي‌‏توانند با فرد ديگري ملاقات داشته باشد.
سليماني علت عدم ملاقات با اين سه زنداني ملي-مذهبي را قطعي نشدن محكوميت آنها عنوان كرد.
در پاسخ به درخواست ديگر خبرنگاران مبني بر ملاقات با شهرام جزايري، اعلام شد كه وي جهت توضيح پاره‌‏اي موارد پرونده خود، به دادسراي تهران منتقل شده است.

در زندان اوين، سوئيت‌‏هاي دو نفره‌‏اي كه از ادغام دو سلول انفرادي تشكيل مي‌‏شد، هم در معرض ديد خبرنگاران قرار گرفت، به گفته سهرابي اين سوئيت‌‏ها 12 متر زيربنا دارد كه از امكانات مطلوبي نيز برخوردار هستند.
هنگامي كه خبرنگاران با حضور در" اندرزگاه شماره 7" قصد ملاقات با اكبرگنجي را داشتند، وي سلول خود را جهت ملاقات ترك كرد و حتي حاضر به مصاحبه با خبرنگاران هم نشد.
پس از اين كه خبرنگاران موفق به مصاحبه با گنجي نشدند، به سلول او رفتند و از سلول او بازديد كردند. در ميان كتاب‌‏هاي گنجي كتاب هايي نظير رحيق مختوم تاليف جوادي آملي، برخي كتاب هاي استاد شهيدمرتضي مطهري و فروغ فرخزاد مشاهده مي‌‏شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه بازديد خبرنگاران از زندان اوين، نمايندگان رسانه‌‏هاي جمعي از سالن آمفي تئاتر اين زندان بازديد و سرود مولا علي كه توسط زندانيان واحد فرهنگي اوين اجرا مي‌‏شد، گوش فرا دادند. در اين ميان نكته‌‏اي كه نظر خبرنگاران را جلب كرد، حضور "شهلا جاهد" در ميان اجرا كنندگان اين سرود بود.
همچنين خبرنگاران موفق به ملاقات و مصاحبه با محمد بيجه و علي ياغي متهمين پرونده جنايات پاكدشت شدند.
در ادامه اين بازديد خبرنگاران از بخش‌‏هاي مختلف زندان رجايي شهر كرج بازديد، كردند.
گفتني است؛ در اين زندان بيش از 2 هزار و 800 زنداني قاتل و سارق و برخي محكومين امنيتي نگهداري مي‌‏شوند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17725

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش خبرنگار" ايلنا" از يک روز بازديد از زندان هاي تهران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016