سه شنبه 25 اسفند 1383

دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان: دو شكايت در دادگاه‌هاي استان اصفهان درخصوص برج جهان‌نما پيگيري مي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ميراث فرهنگي


در حال حاضر دو شكايت در دادگاه‌هاي استان اصفهان درخصوص برج جهان‌نما پيگيري مي‌شود.

به گزارش ايسنا انصاري ـ دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان ـ با اعلام اين مطلب افزود: در تاريخ ‌١١/٠٤/٨٣ از طرف كانون مدافعان حقوق بشر شكايتي توسط آقاي دادخواه به دادگستري اصفهان در اين ارتباط شده كه پرونده به شعبه ‌٣٨ دادگاه جزايي ارجاع و در همان زمان دستور توقف عمليات صادر مي‌شود؛ اما پس از احياي دادسراها شعبه ‌٣٨ حذف و در شعبه ‌١٠٦ ادغام شده و قاضي جديد پرونده حكم توقف عمليات را لغو مي‌كند.

وي با بيان اينكه پرونده در حال بررسي است، گفت: قاضي پرونده سؤالاتي از سازمان ميراث فرهنگي، يونسكو و اشخاص حقيقي و حقوقي دخيل در پرونده كرده كه منتظر جواب بوده؛ تا نظر نهايي خود را اعلام كند.

انصاري همچنين از شكايت سازمان ميراث فرهنگي در بهمن‌ماه امسال ياد كرد و گفت: اين پرونده نيز در شعبه ‌٤ بازپرسي دادسرا در جريان است و با توجه به تاكيد سازمان ميراث فرهنگي به لطمه فرهنگي كه اين ساختمان به كشور مي‌زند، خواستار توقيف و تخريب ساختمان مي‌باشد.

دادستان اصفهان ادامه داد: استاندار اصفهان نيز به عنوان رييس كميسيون ماده پنج در نامه‌اي به دادستاني درخواست توقف عمليات ساخت و ساز را كرده كه در حال بررسي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد بر اينكه نظر دادگستري بر تفاهم بين مسؤولان استانداري، شهرداري و ميراث فرهنگي و جلب ‌نظر يونسكو مي‌باشد، افزود: به هر حال اگر به نتيجه برسيم كه خلاف يا جرمي صورت گرفته است، حتما پيگيري و با متخلف برخورد خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19328

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان: دو شكايت در دادگاه‌هاي استان اصفهان درخصوص برج جهان‌نما پيگيري مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016