چهارشنبه 3 فروردین 1384

سیروس ناصری: مبانی یک توافق همه جانبه بین ایران و اروپا در نشست کمیته راهبری مطرح شد، مهر

- جزییات مبانی توافق ایران و اروپا هفته های آینده مورد بحث قرار می گیرد

سیروس ناصری رییس کارگروه هسته ای مذاکرات ایران و اروپا گفت: مبانی یک توافق همه جانبه بین ایران و اروپا در نشست کمیته راهبری مطرح و قرار شد در هفته های آینده جزییات آن از سوی دو طرف مورد گفتگو قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری "مهر" از پاریس، ناصری در پایان 7 ساعت مذاکره فشرده در نشست کمیته راهبری مذاکرات هسته ای ایران و اروپا در گفتگو با خبرنگاران افزود: جلسه امروز برای بررسی پیشرفت درباره جلسات گروه های کاری هسته ای، اقتصادی و سیاسی وامنیتی تشکیل شد تا دو طرف طی آن تضمین های قطعی از جانب اروپا و تضمین های عینی از سوی ایران را بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست پیشرفت کار در جلسات سه ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفت و اعتقاد ایران بر این بود که این مذاکرات تا کنون نتیجه روشن و محسوسی به دنبال نداشته است و بحث عمده نشست کمیته راهبری نیز براین محور صورت گرفت.

ناصری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است درخصوص تضمینهای عینی موضوع واضح و روشن است و پادمان، پروتکل و مقررات بین المللی برای همین منظور تعریف شده است.

به گفته وی، اروپا کماکان دیدگاه های خود را مطرح می کند اما در این نشست نقطه نظرات دیگری نیز مورد بحث قرار گرفت و ما به اروپا اعلام کردیم که چه برنامه ای را دنبال خواهیم کرد.

ناصری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران مواردی را مطرح کرد اما پیشنهاد خاصی برای اروپایی ها نداشت، در عین حال هیات ایرانی نکات و عواملی را مطرح کردند که می تواند مبنایی برای گفتگوها و مباحثات بعدی باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رییس گروه کاری هسته ای مذاکرات ایران و اروپا با اشاره به اینکه در نشست کمیته راهبری دو طرف وارد جزییات مذاکرات شدند، گفت: اروپا تاکید دارد که به بحث فنی بیشتری برای دستیابی به نتیجه نیاز است و درهفته های آتی درخصوص موضوعاتی که در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت، مذاکرات بیشتری صورت خواهد گرفت.

ناصری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که هیچ چیزی را فراتر از مقررات بین المللی متوجه خود نمی داند و حق استفاده صلح آمیز از تمام زمینه های فناوری هسته ای بر اساس معاهدات را برای خود مشروع و قانونی می داند و آنچه که نقطه نظر ایران است همان است که در معاهدات آمده است، اما برای اینکه مذاکرات بلندمدتی با اروپا برقرار شود، مسایلی مطرح شد که اساس مذاکرات امروز را شکل می داد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19659

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سیروس ناصری: مبانی یک توافق همه جانبه بین ایران و اروپا در نشست کمیته راهبری مطرح شد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016