یکشنبه 7 فروردین 1384

مريم بهروزي: «آبادگران»،فقط يك تابلوي تبليغاتي بود، انتخاب

عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب با اشاره به اهميت انتخابات نهم، گفت: جامعه بار ديگر در برابر آزمون جديدي قرار گرفته و قاعدتا احزاب و تشكل‌هاي سياسي به عنوان نمايندگان فكري جامعه بايد در اين عرصه مطالبات مردم را شناسايي و سعي كنند از كانديداهايي حمايت كنند كه اين مطالبات را تحقق بخشند.

مريم بهروزي، با حضور در ميزگرد «تا انتخابات نهم» كه در خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، برگزار شد، هم‌چنين با اشاره به اينكه نيمي از جمعيت جامعه‌ي ايران را زنان تشكيل مي‌دهند، افزود: به عنوان عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب و دبير سياسي جبهه‌ي پيروان خط امام و رهبري اعتقاد دارم كه زنان هميشه در اين كشور بعد از انقلاب تاثيرگذار بوده‌اند و در اين انتخابات نيز بايد با عنوان عنصري تاثيرگذار و تصميم‌ساز شركت كنند.

وي با اعتقاد به اينكه با گذشت 25 سال از انقلاب اسلامي، مردم، افراد، اشخاص و جناح‌ها را مورد شناسايي قرار داده‌اند و با كارنامه‌ي آنها از نزديك آشنا هستند، گفت: بايد زمينه‌اي فراهم شود كه در جامعه شخصيت‌هاي جديد سياسي رشد كنند و اين شخصيت‌ها با رشد و تعالي وارد عرصه‌ي انتخابات شوند، وگرنه با بستن هرگونه امكان رشد ما با مساله‌ي قحط الرجال روبرو مي‌شويم.

بهروزي با اشاره به اهميت سنجش افكار عمومي در عرصه‌ي انتخابات، گفت: همه‌ي كساني كه اكنون كانديدا شده‌اند داراي قابليت‌هايي هستند ولي كسي مي‌تواند رييس‌جمهور شود كه در نزد افكار عمومي داراي مقبوليت بيشتري باشد؛ كامل‌ترين و فرد اصلح‌ توسط مردم انتخاب مي‌شود. جناح اصولگرا نيز با توجه به اين استراتژي در صدد برآمد افرادي را كه داراي مقبوليت عمومي نزد مردم هستند، با عنوان كانديداهاي احتمالي خود معرفي كند و با نظرسنجي‌هاي علمي به كانديداي واحد برسد؛ اين فرآيندي است كه از ماههاي گذشته آغاز شده و تا بعد از ايام تعطيل سال نو ادامه خواهد داشت. از اين رو اصولگرايان كانديداي نهايي‌شان را با توجه به صحبت‌هايي كه شده، بعد از اين موعد معرفي خواهند كرد.

وي ادامه داد: ما با توجه به جمع شدن سلايق مختلف، فرد اصلح را انتخاب مي‌كنيم.

دبير سياسي جبهه‌ي پيروان خط امام و رهبري، افزود: ما در جامعه‌ي زينب(س) با كانديداهاي مختلفي ديدار داشتيم و به دنبال آن بوديم كه ببينيم كداميك از آنها مي‌تواند براي آباداني و پيشرفت كشور، هم‌چنين بهبود وضعيت اقشار آسيب‌پذير از جمله زنان سرپرست خانواده، برنامه‌هاي بهتري ارائه دهد.

وي تاكيد كرد كه مساله‌ي زنان در جامعه‌ي ما با توجه به مشكلات عديده‌اي كه با آن روبه‌رو هستند، به بازنگري، برنامه و بودجه نياز دارد.

بهروزي با بيان اين كه جناح اصولگرا جناحي وسيع و در برگيرنده‌ي سلايق و افكار تاثيرگذار است، اظهار داشت: مطمئنا به اجماع رسيدن در جناح اصولگرا مشكل است و به سادگي نمي‌توان به جمع‌بندي رسيد ولي ما اطمينان داريم كه اين امر محقق خواهد شد و اين امر مسلتزم گذشت زمان است.

دبير سياسي جبهه‌ي پيروان خط امام و رهبري، با اشاره به ديدار اين تشكل سياسي با هاشمي رفسنجاني گفت: ايشان در ديداري كه ما با وي داشتيم تاكيد كرد كه آمدن من بستگي به ضرورت اجتماع دارد. هاشمي متعلق به يك جناح و گروه سياسي خاص نيست كه عده‌اي مدعي حمايت از آن باشند بلكه متعلق به همه‌ي مردم است. هر جا كه هاشمي بوده قدرت نيز در آنجا متمركز شده است.

وي ادامه داد: در دولت‌هاي قبلي ناكارآمدي و كارآمدي‌هايي را شاهد بوديم و اشتباهاتي را هر دو انجام داده‌اند و اگر هاشمي بخواهد وارد عرصه‌ي انتخابات شود بايد براي مشكلاتي كه اكنون در پيش رو هست برنامه‌اي ارايه دهد. بحث اصلاح اقتصادي، سازمان‌دهي اجتماعي و برآوردن خواسته‌هاي مردم امري مطلوب است اما چگونگي تحقق آن احتياج به برنامه و ارايه‌ي راهكار دارد و هر كانديدايي كه مي‌خواهد وارد عرصه‌ي انتخابات رياست جمهوري شود بايد ارائه‌ي راهكار دهد، آقاي هاشمي نيز بايد حرف جديدي براي زدن داشته باشد.

اين فعال سياسي جناح‌گرايي را آفت كنوني جامعه‌ي سياسي دانست و گفت: احزاب اصولگرا از هر كانديدايي كه بتواند مشكلات مردم را حل كند حمايت خواهد كرد.

اين عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، با اشاره به اينكه اين شورا از زمان انتخابات شوراي شهر به وجود آمد و در انتخابات مجلس هفتم گسترش و سازماندهي شد، گفت: اين شورا دربرگيرنده‌ي كليه‌ي احزاب و عناصر صاحب نفوذ و تاثيرگذار اصولگراست كه به اصل رهبري، اسلام، امام، ولايت فقيه و قانون اساسي التزام دارند.

بهروزي با بيان اينكه عده‌اي سعي دارند كه در بين نيروهاي اصولگرا اختلاف ايجاد كنند، گفت: نيروهاي اصولگرا همه بر روي اصول مشخصي متحد هستند و شايد اختلاف سليقه در بين آنها وجود داشته باشد و اين اختلاف سليقه موجب رشد و شكوفايي آنها خواهد شد.

دبير سياسي جبهه‌ي پيروان خط امام و رهبري، با بيان اينكه در طول تاريخ به زنان ظلم شده تاييد بزرگان را در اين زمينه يادآور شد و خاطرنشان كرد: اين به ساختار فرهنگي و جامعه‌ي ما مربوط مي‌شود. ما انتظار داريم چند وزير زن در كابينه حضور داشته باشند. بعضي از افراد به دنبال اين هستند كه زنان شايسته‌اي را براي اين سمت‌ها پيدا كنند در صورتيكه كه اگر دقت كنيم زنان شايسته در اطراف ما بسيار زياد هستند كه داراي سابقه و فعاليت سياسي و مديريتي هستند و مي‌توانند مانند خيلي از آقايان وزير شوند. رييس‌جمهور آينده بايد به لياقت و كارآمدي وزرا دقت كند و مي‌تواند براي خود با توجه به اينكه در انتخاب معاون با مشكل تعداد روبرو نيست معاونان زن نيز در نظر بگيرد. ما معتقديم كه از زنان شايسته بايد در عرصه‌ي ديپلماتيك، بين‌المللي حضور داشته باشند. البته ما فكر مي‌كنيم كه بحث كلمه‌ي رجل سياسي دربرگيرنده‌ي زن و مرد مي‌باشد و در برگيرنده‌ي فقط مردان نيست، متاسفانه شرايط فرهنگي جامعه‌ به نحوي نيست كه زنان براي انتخابات رياست جمهوري كانديدا شوند، مشكل ما نيز اين نيست؛ مشكلات جدي‌تري پيش‌رو داريم.

وي در مورد افزوده شدن 6 عضو ديگر به شوراي هماهنگي و هم‌چنين پيشنهاد سه عضو جبهه‌ي پيروان خط امام و رهبري براي عضويت در اين شورا، گفت: پيوستن اين شش نفر قطعي شده و سه عضو ديگر نيز پيشنهاد شده‌اند كه ما احتمال مي‌دهيم كه مورد پذيرش قرار گيرند و افزودن اين اعضا باعث دربرگيرندگي سلايق مختلف در جبهه‌ي اصولگرا خواهد بود.

اين عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، در مورد احتمال اضافه شدن كانديداهاي ديگر به غير از 5 نفر كنوني شوراي هماهنگي، گفت: اين احتمال اضافه شدن زياد است و بحث‌هايي در اين باره صورت گرفته و محدوديتي در اين باره وجود ندارد فقط بايد اين امر به تصويب شوراي هماهنگي برسد.

بهروزي در مورد اعلام استقلال بعضي از كانديداهاي مورد نظر شوراي هماهنگي، گفت: اعلام استقلال آنها دليل بر اين نمي‌شود كه شوراي هماهنگي در مورد آنها بحث نكند و آنها از ليست شوراي هماهنگي خارج شوند. از 5 كانديدا فقط آقاي لاريجاني تاكنون بحث استقلال از شوراي هماهنگي را مطرح نكرده است.

دبير سياسي جبهه‌ي پيروان خط امام و رهبري، با اعتقاد بر اينكه شوراي هماهنگي در بررسي صلاحيت‌هاي خود حداقل‌ها را در نظر بگيرد، گفت: ما مايل نيستيم كه كسي رد صلاحيت شود. مثلا در انتخابات شوراها كه شوراي نگهبان رد صلاحيتي نداشت مردم خود انتخاب كردند و راي دادند و اكنون نيز اعتقاد داريم كه شوراي نگهبان نيز بايد حداقل‌ها را در نظر بگيرد و افرادي كه داراي اشتباه كم هستند را رد صلاحيت نكند.

وي افزود: يكي از پارامترهاي فعاليت‌هاي انتخاباتي جناح اصولگرا جلوگيري از تخريب چهره و يا احزاب ديگر است و ما در خانه‌ي احزاب منشور وفاق را امضا كرده‌ايم و خواهان اين هستيم كه هيچ‌يك از كانديداها و احزاب مورد تخريب قرار نگيرند.

بهروزي احساساتي كردن انتخابات را بدترين نوع انتخابات دانست و گفت: احزاب نبايد در دام حزب‌گرايي و جناح‌گرايي قرار گيرند، اين باعث آسيب به مصالح كشور خواهد شد.

اين عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، در مورد حضور هاشمي رفسنجاني در شوراي هماهنگي، گفت: هاشمي جدا از شوراي هماهنگي نيست و تقريبا در جريانات شوراي هماهنگي قرار دارد و اگر اعلام كانديداتوري كند در شوراي هماهنگي مورد بحث قرار مي‌گيرد. مسلما حضور او در صحنه‌ي انتخابات تاثيرگذار است.

وي با تاكيد بر اين كه هيچ‌كس در شوراي هماهنگي قهر نكرده، گفت: فقط اختلاف سليقه در مواردي وجود دارد كه اين اختلاف سليقه‌ها يك امر طبيعي است. هنر احزاب ايجاد نزديكي و همگرايي است. ما با هم نزديك هستيم و تصميم واحد مي‌گيريم.

دبير سياسي جبهه‌ي پيروان خط امام و رهبري، با اعتقاد بر اينكه انتخابات رياست جمهوري از انتخابات خبرگان و مجلس متفاوت است و نبايد در اين انتخابات از قوميت‌ها استفاده‌ي ابزاري شود، گفت: در اين انتخابات همه‌ي قوميت‌ها اعم از سني و شيعه، ترك و فارس يك نفر را انتخاب مي‌كنند. ما بايد مساله‌ي قوميت‌ها را كنار بگذاريم و فضا را شفاف جلوي چشم همه قرار دهيم و به راي همه‌ي مردم احترام بگذاريم و اين تصور را نهادينه كنيم كه راي همه يكسان است. البته در دولت‌هاي آينده نيز بايد مسائل و مشكلات قوميت‌ها در نظر گرفته و از آنها نيز نظرخواهي شود.

بهروزي با بيان اين‌كه در انتخابات رياست جمهوري، مردم حرف اول را مي‌زنند و آمريكا و استكبار جهاني خواهان ايجاد دولتي ضعيف در كشور هستند، اظهار داشت: ايجاد دولتي مقتدر، كارآمد و شجاع مي‌تواند باعث سرافرازي ايران اسلامي شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، در مورد مبحث آبادگران و چگونگي ايجاد آن گفت: آبادگران در موقع انتخابات شوراها شكل گرفت و در مجلس ششم نيز با همين نام وارد عرصه شد. همه‌ي اعضاي اصولگرايان و شوراي هماهنگي آبادگران هستند. آبادگران فقط يك تابلوي تبليغاتي بود كه در انتخابات جواب داد. آبادگران حزب، دسته و جناح نيست فقط شعار و تابلوست و سخنگويي ندارد. آبادگران متصدي ندارد و چمران نيز سخنگوي آن نيست و اگر حزبي بخواهد به نام آبادگران وارد عرصه شود، بايد از كميسيون ماده‌ي 10 احزاب مجوز بگيرد. در آن صورت آبادگران نيز يكي از احزاب جناح اصولگرا خواهد بود.

وي گفت: رقابت اصلي در جناح اصولگرا بين لاريجاني و ولايتي است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19811

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مريم بهروزي: «آبادگران»،فقط يك تابلوي تبليغاتي بود، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016