شنبه 31 اردیبهشت 1384

حمايت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از مذاكرات ايران اروپا، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلام‌ي ‪۸۴/۰۲/۳۱‬
آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روز جمعه حمايت خود را از مذاكرات ايران و سه كشور اروپايي اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، در حالي كه ديپلمات‌ها هشدار دادند در مورد ارائه اطلاعات بيشتر از سوي تهران بي‌صبري مي‌كنند، كشورهاي متبوع آنان ممكن است در صورت شكست مذاكرات آينده، موضوع هسته‌اي ايران را به شوراي امنيت ارجاع دهند .

خانم "مليسا فلمينگ" سخنگوي آژانس مزبور درگفت و گو با خبرگزاري فرانسه خاطرنشان كرد، "ما از مذاكرات آينده ايران و سه كشور اروپايي حمايت مي‌كنيم اما از اظهارنظر درباره محل و زمان اين مذاكرات خودداري كرد."
در اين حال منابع مطلع اعلام كردند كه مذاكرات ميان تهران و انگليس، فرانسه و آلمان با حضور خاوير سولانا رئيس بخش سياست خارجي اتحاديه اروپا هفته آينده ممكن است در ژنو صورت گيرد .

براساس اين گزارش، ديپلمات‌ها اعلام كرده‌اند كه شوراي حكام آژانس با ‪۳۵‬ عضو خواستار تعهد جمهوري اسلامي در مورد توقف برنامه‌هاي هسته‌اي‌اش خواهند شد .

ديپلمات‌ها مي‌گويند، كشورهاي اروپايي در مذاكرات آينده در مقابل ارائه همكاري‌هاي اقتصادي و سياسي، توقف كامل و پايدار چرخه توليد سوخت اتمي را از ايران خواهند خواست .

سه كشور اروپايي هشدار داده‌اند در صورتي كه تهران تهديدهايش مبني بر از سرگيري غني‌سازي را جامه عمل بپوشاند، آنان پرونده ايران را به شوراي امنيت چيزي كه از ديرباز مورد تمايل آمريكا بوده است، ارجاع خواهند كرد .

پيشتر ، "سيروس ناصري" رييس گروه مذاكره‌كننده فني - هسته‌اي ايران با تروييكاي اتحاديه اروپا (آلمان،فرانسه و انگليس) با اعلام اينكه تهديد ايران كارساز نيست، از اتحاديه اروپا به ويژه انگليس خواست، از كاربرد زبان تهديد دست بردارند و روند صحيح گفت وگو را ادامه دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: "ترديدي نيست كه اگر مسير ما و اروپا به سمت مقابله پيش رود، بيش از همه اروپا، بعد، آمريكا، سپس منطقه و در آخر ايران آسيب مي‌بيند."
اين مقام ايراني افزود: توصيه قطعي ما به اروپا اين است كه زبان تهديد را كنار بگذارند، زيرا اين امر به نفع خود آنها است."
وي گفت :"آنچه كه ايران به دنبال آن است، صرفا تحقق و دستيابي به حقوق خود بر اساس پيمان‌ها و كنوانسيون‌هاي بين‌المللي است وبنابر اين مقابله با آن هيچ مبناي حقوقي و منطقي ندارد."

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22958

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمايت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از مذاكرات ايران اروپا، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016