چهارشنبه 4 خرداد 1384

مذاكرات روحاني، وزراي امور خارجه سه كشور اروپا و سولانا در ژنو آغاز شد، ايرنا

وين، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۰۴‬ صدا
سياسي. هسته‌اي. بين‌الملل. ايران. اروپا
مذاكرات "حسن روحاني" دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران، "ميشل بارنيه" "جك استراو" و "يوشكا فيشر" وزراي امور خارجه فرانسه، انگليس و آلمان و "خاوير سولانا" كميسر عالي روابط خارجي اتحاديه اروپا ساعت ‪ ۱۴:۳۰‬دقيقه چهارشنبه به وقت محلي (‪ ۱۷‬به وقت تهران) پشت درهاي بسته در ژنو از شهرهاي مهم سوييس آغاز شد.

يك ديپلمات ايراني در ژنو بعد از ظهر چهارشنبه روحاني و هيات همراه دقايقي پيش وارد محل مذاكرات شده و با طرف‌هاي اروپايي گفت وگوهاي خود را آغاز كردند.

وي پيش بيني كرد، اين مذاكرات حدود چهار ساعت به طول انجامد و طرفين آخرين ديدگاه‌ها و نقطه نظرهاي خود را براي رسيدن به يك راه حل مورد توافق هر دو طرف ارايه كنند.

هيات‌هاي كارشناسي ايران و اتحاديه اروپا روز سه شنبه در بروكسل پايتخت بلژيك دستور كار مذاكرات ژنو را تهيه و در مورد آن توافق كردند.

ايران فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي را حق قانوني و طبيعي خود بر اساس پيمان منع تكثير سلاح هسته‌اي (ان.پي.تي) و پروتكل الحاقي آن مي‌داند، اما طرف‌هاي اروپايي مي‌كوشند كه ايران را به خودداري از اين امر تشويق كنند.

مهم‌ترين هدف اين دور از مذاكرات يافتن ابتكاري براي حل اختلاف‌ها بين ايران و اروپا بر سر فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران عنوان شده است.

"سيد حسين موسويان" عضو هيات مذاكره‌كننده ايراني در ژنو قبل از آغاز مذاكرات ژنو به خبرنگار ايرنا گفت: هم اكنون در حساس‌ترين مقطع مذاكرات هستيم و نمي‌توان پيش بيني دقيقي از نتايج آن به عمل آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو هيات مذاكره‌كننده ايراني در ژنو، با تكرار اينكه پيش بيني من از نتايج اين مذاكرات ‪ ۵۰ - ۵۰‬است، اظهار داشت: "اگر اروپاييان اراده سياسي داشته باشند، شانس موفقيت و رسيدن به توافق وجود دارد."
از زمان "توافق پاريس" در نوامبر گذشته، اين هفتمين دور مذاكرات ايران و اروپا بر سر فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23192

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مذاكرات روحاني، وزراي امور خارجه سه كشور اروپا و سولانا در ژنو آغاز شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016